Superšport od nemeckej automobilky Audi sa dočkal neočakávano-očakávanej modernizácie. Čo nové prináša R8? Desaťvalcové srdce dostalo vyšší výkon, viac vylepšení a nastaviteľnejší podvozok.

V roku 2020 sa Audi s modelovým radom R8 rozlúči. To už zrejme viete. Akýmsi posledným výkrikom do tmy pred ukončením produkcie má byť facelift druhej generácie superšportu z Ingolstadtu.

Veľké zmeny začínajú už karosériou, ktorá dostala nové nárazníky s väčšími otvormi na prívod vzduchu, maska chladiča je širšia a položená o pár centimetrov nižšie než pôvodne. Štrbiny vpredu poukazujú na legendu v podaní prvého modelu Audi Quattro. Tento prvok prevzala aj nová A1-tka. Na zadnej časti dominuje masívny nový difúzor a mriežka, ktorá sa tiahne pozdĺž celej šírky karosérie. V motorovom priestore nájdete novo tvarované kryty plastov. Ak chcete prvotriednu kvalitu, za karbón si budete musieť priplatiť.

Štandardom sú čierne lesklé prvky karosérie, zatiaľ čo verzia R8 V10 Performance dostane tieto prvky v matnom titánovom prevedení. Pre oba varianty však bude k dispozícii aj karbónový paket, či o 2 kilogramy ľahší predný splitter. Sériové 19-palcové kolesá budú môcť byť nahradené 20-palcovými. V interiéri k veľkým zmenám nedošlo, maximálne tak vo farbách prešívania interiéru.

Audi dodáva, že zmenený bol taktiež aj podvozok, systém účinku posilňovača, trojica režimov – sneh, mokro, sucho a stabilizačné systémy. Do príplatkovej výbavy budú patriť aj účinnejšie karbón-keramické brzdy namiesto klasických oceľových.

Srdcom Audi R8 ostáva 5,2-litrový desaťvalcový motor, ktorý vďaka zákonom EÚ obdržal filter pevných častíc, no jeho výkon bol aj tak zvýšený. Nová základná R8 tak produkuje 418 kW (570 koní) a maximálny krútiaci moment 550 Nm, čo je o 22 kW (30 koní) a 10 Nm. viac ako predchodca. Z pokoja na 100 km/h sériová R8-čka vystrelí za 3,4 sekundy a maximálka sa zastaví na 324 km/h. V prípade otvorenej verzie Spyder je to 322 km/h.

Pokiaľ však siahnete po verzii R8 V10 Performance, môžete sa tešiť na slušnú porciu koníkov pod kapotou. Výsledkom Performance doplnkov je výkon 456 kW (650 koní) a krútiaci moment na úrovni 580 Nm. Z nuly na 100 km/h sa dostanete za 3,1 sekundy a svištať môžete až do 331 km/h. Pokiaľ budete mať Spyder, umožní Vám to uháňať aj v tomto prípade o 2 kilometre menej v porovnaní s kupé.

Faceliftovaná R8-čka bude na predaj v prvej štvrtine budúceho roka. Presná cenovka sa zatiaľ nevie. Môžeme tak len odhadovať, koľko si Audi za svoj nový počin vypýta. Vychádzajúc z minulosti bude štandardná verzia R8 štartovať na úrovni približne 185 000 €.

Zdroje: autoexpress.co.uk | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJautoexpress.co.uk
Predchádzajúci článokPrvý hybridný Ford Mondeo Combi, získa si náklonnosť spotrebou paliva?
Nasledujúci článokTest SEAT Leon ST FR 1.8 TSI, rozumej kombi pre mladé rodiny!