Na parížskom autosalóne predstavené BMW radu 3 nedávno dostalo športovejšieho brata M340i xDrive a teraz prichádza aj ekologickejšia plug-in hybridná verzia BMW 330e.

Po nedávno zverejnenej najostrejšej „neeMkovej“ verzie BMW M340i xDrive prichádza aj plug-in hybridné BMW 330e. Poháňa ho 4-valcový benzínový motor s objemom 2,0 litra a sekunduje mu systém XtraBoost, ktorý je štandardne integrovaný do modelu mníchovskej značky historicky prvýkrát. Systém dočasne zvyšuje výkon plug-in hybridného pohonu zo 185 kW (252 k) pridaním ďalších 30 kW (41 k). BMW tiež tvrdí, že elektrický dojazd sa medzigeneračne zvýšil o 50 percent na aktuálnych 60 kilometrov. Spotreba paliva a emisie sa oproti predchodcovi znížili o približne 10 percent na 1,7 l/100 km a 39 g/km podľa cyklu WLTP .

Pozrime sa ale detailnejšie na pohon. Samotný 2-litrový štvorvalec produkuje výkon 135 kW (184 k). Ide teda o rovnakú jednotku, aká poháňala aj model 320i predchádzajúcej generácie. No v 330e je spojený s elektromotorom s výkonom 50 kW (68 k) a krátkodobo dokáže v špičke narásť až na 83 kW (113 k). Systémový výkon potom dosahuje 185 kW (252 k) a dopĺňa ho krútiaci moment 420 Nm. Celý systém bude navyše spojený s automatickou 8-stupňovou prevodovkou Steptronic.

A čo dynamické parametre? z nuly na 100 km/h zrýchli za 6,0 sekundy a maximálna rýchlosť predstavuje 230 km/h. Čisto na elektrický pohon dokáže plug-in hybridná trojka v režime HYBRID uháňať rýchlosťou 110 km/h, čo predstavuje navýšenie o 30 km/h oproti predchodcovi, a v režime ELECTRIC až do rýchlosti 140 km/h (+20 km/h).

Svetová premiéra BMW M340i xDrive už v Los Angeles na Auto Show 2018

Zaujímavou novinkou je aj systém XtraBoost. Ide o dočasný „overboost“, ktorý celému hybridnému výkonu na krátky čas poskytne dodatočných 30 kW (41 k). Aktivovať ho bude možné prepnutím ovládača jazdných režimov do polohy SPORT. Okrem toho bude systém dostupný aj pri plnom zošliapnutí plynového pedála, teda pri takzvanom kickdowne, a rovnako tak aj v prípade manuálneho radenia prevodovky.

BMW 330e príde aj so špeciálnym výstražným zvukovým znamením, ktoré bude chodcom v prípade jazdy na elektrickú energiu dávať najavo svoju prítomnosť. Samozrejmosťou je aj využívanie rekuperácie brzdnej energie. Elektromotor zároveň plní aj funkciu generátora. Okrem toho slúži elektrická energia uložená v batériách aj na napájanie elektrickej inštalácie vozidla, čo znamená, že zanikla potreba generátora napájaného spaľovacím motorom.

Lítiovo-iónové batérie plug-in hybridného BMW radu 3, ktoré sa nachádzajú pod zadnými sedadlami, majú celkovú kapacitu 12,0 kWh, čo znamená dojazd 60 kilometrov v rámci WLTP normy. To je až o 50 percent oproti predchádzajúcej generácii.

Plug-in hybridné BMW 330e príde v líniách Advantage, Sport Line, Luxury Line a M Sport. V rámci voliteľnej výbavy môže dostať napríklad adaptívny M podvozok vrátane variabilného športového riadenia, či brzdový systém M sport. Samozrejmosťou je aj celý rad asistenčných systémov. Očakáva sa, že BMW 330e príde na trh v lete 2019.

Zdroje: BMWstartstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAký je rozdiel medzi kilowattmi a koňmi? A ako ich rátať?
Nasledujúci článokVolkswagen Virtus GTS vyzerá ako menší Arteon postavený na báze Pola GTI!