Modelový rad GT sa na trhu nachádza už štyri roky. Po rokoch sa konečne dočkal faceliftu a okrem neho spoznávame aj najšpičkovejšie vyhotovenie tejto rady.

Roky rýchlo plynú, ubehli ako voda a nemecká automobilka Mercedes-Benz prichádza s faceliftom ako pre roadster, tak aj pre kupé. Zmeny sú prevažne kozmetické, no je ich hneď niekoľko. Okrem faceliftu sa svetu predstavuje aj najnovšia verzia GT PRO, ktorá putuje na samotnú špičku modelového portfólia.

Novinkou sú svetlomety, ktoré dostali prepracovanejšiu grafiku s agresívnejším dizajnom. Samozrejmosťou je full-LED technológia. Do ponuky však prichádzajú aj odlišné sfarbenia karosérie, či dizajny kolies. Zmien sa dočkala aj zadná časť vozidiel. Svetlá majú tmavší odtieň, zatiaľ čo výfukové koncovky sú úplne odlišné. Základná verzia dostala štvoricu oválnych koncoviek a výkonnejšie verzie budú disponovať hranatejšími koncovkami.

Modernizácií sa nevyhol ani interiér. Facelift pokračuje po vzore 4-dverového brata GT. V interiéri sa nachádza masívny stredový tunel, kde sa však nebudú nachádza otáčacie ovládače, no sú nahradené dotykovými plochami. Pred voličom prevodovky sa taktiež nebude nachádzať združený ovládač, ale nový touchpad. Novinkou sú aj nové obrazovky. Centrom diania už v základnej verzii bude 10,25″ displej a pred vodičom sa nachádzajú 12,3″ budíky s najnovšou grafikou.

Pod kapotou sa nachádza známa 4,0-litrová V8 biturbo. Základná verzia bude disponovať výkonom 350 kW (476 koní). GT S variant bude o čosi výkonnejší, konkrétne bude ponúkať 384 kW (522 koní). Automobil s označením GT C bude disponovať výkonom 410 kW (577 koní). Vrcholný variant GT R bude mať až 430 kW (585 koní). Výkonovo najslabšia verzia dokáže z pokoja na hranicu 100 km/h vyštartovať za 4 sekundy. R-ku postačí iba 3,6 sekundy. Maximálka pri všetkých verziách je 300 km/h.

Najväčším lákadlom však je edícia AMG GT R PRO. Pýšiť sa však bude s rovnakým výkonom ako „základné“ R-ko. Podstatou je nekompromisná technológia a zameranie sa na jazdu na okruhu. Exteriér vozidla je doplnený o karbónový packet, výrazný polep a v interiéri sa nachádzajú škrupinové karbónové sedadlá. Balík Track Package ponúkne taktiež 4-bodové bezpečnostné pásy, hasiaci prístroj (pre prípad núdze) a ochranný rám.

AMG GT R PRO bolo špeciálne vyvinuté z okruhových verzií AMG GT3 a GT4. Nielen podvozok prešiel optimalizáciou. Tlmiče sú nastaviteľné – manuálne, čo dopomáha vozidlo dokonale pripraviť na rôzne okruhy. Karbón-keramické brzdy zasa dbajú na účinok bŕzd, predný a zadný nastaviteľný stabilizátor s krídlom dopomáhajú k lepšej aerodynamike.

Špeciálna edícia „gétečka“ potrebovala zhodiť čo najviac váhy. Väčšina prvkov tak pozostáva z kompozitných materiálov. Všetky prvky ako spliter, prieduchy, bočné krídla sú plne funkčné, čím pomáhajú k usmerňovaniu obtekaniu vzduchu na odvetrávanie.

Mercedes-AMG GT R PRO sa dostal aj na severnú slučku Nürburgringu. Výsledný čas? 7 minút 4 sekundy a 632 tisícin.

Zdroj Mercedes | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJmedia.daimler.com
Predchádzajúci článokKrásny Audi e-tron GT koncept predznamenáva budúcnosť štyroch kruhov
Nasledujúci článokNová Kia Soul debutovala v Los Angeles: Odteraz už len ako elektromobil