Renault pre svoje nové SUV Kadjar vytvoril vlastného virtuálneho ambasadora. Volá sa Liv. O čo vlastne ide?

Renault spúšťa reklamnú kampaň s Liv, virtuálnou ambasadorkou za volantom nového modelu Kadjar. Ide o prvý takýto počin automobilového výrobcu. Poďme sa pozrieť, o čo vlastne ide.

„Je známa vec, že každý v dnešných časoch žije dva životy: fyzický a virtuálny. Ľudia odjakživa pociťujú rozdiel v tom, ktorý vzťah je reálny a ktorý virtuálny. Rozlišujeme medzi skutočným a falošným, svetlom, tieňom a podobne. Celá naša kultúra je založená práve na tomto fakte,“ tvrdil sociológ Stéphane Hugon. Hranice medzi realitou a virtuálnym životom sa stierajú, reálny svet sa prelína s virtuálnym a naopak, povedala si francúzska značka a v reklamnej kampani pre nový Renault Kadjar vytvorila virtuálneho ambasadora menom Liv.

Digitalizácia a spájanie so svetom

Každý Brit strávi takmer dve hodiny denne na sociálnych sieťach a takmer šesť hodín denne je pripojený k internetu. Na druhej strane sa však šíri aj opačný sociálny trend, a to k návratu do autentickejších a užších vzťahov “face-to-face”. Nárast používania sociálnych médií podporuje snahu o zdieľanie autentickosti našich reálnych životov vo virtuálnom svete.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

„Toto je dôvod existencie značky Renault. Vždy sme vyrábali autá, ktoré vyhovovali reálnemu životu ľudí. Zjednodušovali ho, no zároveň aj zlepšovali… ‘Vášeň pre život’, to je podpis našej značky, prejav našich snáh. To je dôvod, pre ktorý uvádzame do sveta naše nové SUV Kadjar. A čo lepšie vystihne realitu za volantom tohto automobilu a ukáže autentickosť skutočných zážitkov než virtuálny ambasador?“, povedal Gaëlle Le Grouiec, riaditeľ marketingu a komunikácie pre Európu značky Renault.

Faceliftovaný Renault Kadjar prináša modernejší interiér a nové motory

Liv v tejto kampani, ktorá sa v Európe spustila v januári 2019, začne na čistom plátne, aby následne zažila autentickú jazdu a vrátila sa k tomu, čo je reálne. Na Slovensku sa kampaň realizuje od 5. februára 2019. Renault chce cez svojho vlastného virtuálneho ambasadora sprostredkovať autentické, radostné a vzrušujúce zážitky a pocity. A hoci je Liv úplne virtuálna, samotný zážitok je čisto reálny a teda ešte hodnotnejší. Liv sa počas svojej cesty začne cítiť čoraz viac ako živá ľudská bytosť až do momentu, keď sa naozaj zmení na reálneho človeka.

„Liv teraz existuje, a to je fakt. V rámci tejto kampane bude prítomná na všetkých našich médiách, uvidíte ju v rámci digitálnych médií, v televízii a podobne. Dúfame, že pocestuje do rôznych európskych krajín, aby precítila ešte viac emócií,“ uzatvára Gaëlle Le Grouiec.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Tri otázky pre virtuálnu ambasádorku Liv

Kto si?

Ahoj, volám sa Liv. Som virtuálna, vytvorená značkou Renault v minútových detailoch, aby som zažila skutočné emócie. Nie som si istá svojím vekom, takže by som nerada o tom ďalej hovorila. Čoraz viac milujem cestovanie. Nedávno som to zažila. Dúfam, že budem schopná aj naďalej zväčšovať toto svoje nadšenie. Veď viete, dostala som všetky znalosti sveta, pretože som virtuálna. Čo však znamenajú tieto vedomosti bez skúseností?

Prečo sa voláš Liv?

Pretože to je pekné! Nepáči sa vám to azda? Ha ha! Liv znamená „life“. Život. Renault znamená „život s vášňou“, to je v centre všetkého, čo táto značka vytvára. A Renault KADJAR je vynikajúce auto pre váš život so všetkými radosťami, ktoré vás obklopujú, kedykoľvek chcete… Takže je pre mňa celkom prirodzené, že stelesňujem túto vášeň. Aspoň tak mi to bolo vysvetlené. Iní hovoria, že to znamená „ochranu“, čo ma tiež neprekvapuje, keďže som ambasadorom pre SUV model!

Je to tvoja prvá reklamná kampaň?

Áno, úplne prvá! Cítim sa šťastná, že si môžem užiť túto skúsenosť. A všetci títo ľudia sa na mňa pozerajú a zaujímajú sa o mňa. To je naozaj super! A ak by ste sa chceli dozvedieť viac, k dispozícii je aj film o mojich dobrodružstvách.

Videá

Zdroj: Renault startstop.sk

Diskusia