Už od roku 1965 uspokojuje nemecký úpravca Alpina Automobiles potreby tých najnáročnejších zákazníkov automobilky BMW. Firma je známa modelmi s menej výrazným exteriérovým dizajnom, nadštandardnou dávkou luxusu a popritom takmer zhodným výkonom s vozidlami upravenými divíziou M. Nedávno sa inžinieri v Alpine pohrali s najnovším BMW rady 7 s označením G12.

Facelift sedmičkovej rady, ktorý má doraziť do predajní už v apríli tohto roka, vyvolal na scéne značný rozruch. Nie je za tým nekvalitné spracovanie interiéru alebo extrémne nízka cena – všetko má na svedomí predná mriežka chladiču. Medzigeneračne sa rapídne zväčšila a fanúšikovia začínajú predpokladať, že o pár rokov bude BMW predávať iba falošné mriežky z prednej masky na štyroch kolesách.

Nepochybujeme však, že sa jedná o skvelé auto. Nedávno BMW oficiálne zverejnilo verziu 745e, ktorá kombinuje šesťvalcový benzínový motor typický pre BMW s elektrickým pohonom. Čoskoro by mala byť zverejnená aj ostrejšia verzia M760Li s 6,6 litrovým dvanásťvalcom z predchádzajúcej generácie. Šepká sa, že bude mať o kúsok nižší výkon ako predchodca, najmä kvôli emisným normám.

Čo ale urobíte, ak vaša limuzína musí mať nad 600 koní, moderné technológie a klasické dizajnové prvky? Je tu pre vás Alpina B7. Najexkluzívnejšia Alpina, akú si môžete odniesť z predajne je ostrejšia, komfortnejšia a výkonnejšia ako kedykoľvek predtým.

Motor

Pod kapotou nenájdete 6,6 litrový, dvakrát preplňovaný dvanásťvalec, ktorý sa používa v modeloch značky Rolls Royce alebo “sedmičke”, ktorá bola upravená divíziou M. Namiesto toho tu pracuje skromnejší, 4,4 litrový osemvalec, ktorý ponúka výkon 608 koní. Vďaka týmto hodnotám, točivému momentu na úrovni 800 Nm, ktorý je dostupný už v nízkych otáčkach (2000 ot. za minútu) a spojeniu s vylepšenou prevodovkou, dokáže vyše 5 metrov dlhá limuzína zrýchliť z 0-100 km/h za 3,6 sekundy. To je o jednu desatinu sekundy rýchlejšie ako jej predchodca. Maximálna rýchlosť exkluzívneho modelu je na hranici 330 kilometrov za hodinu.

Špeciálny jazdný režim ALPINA Sport+ nastaví pohonné ústrojenstvo a podvozok na čo najostrejšiu a najagresívnejšiu jazdu a zníži vozidlo o 15 milimetrov jediným tlačidlom. Infotainment nebol nejako upravovaný, nakoľko ten, ktorý poskytuje BMW je viac ako len dostačujúci. Štandardne zahŕňa navigáciu a systém Driving Assistant Professional.

Fotky interiéru ešte zverejnené neboli, no môžeme predpokladať, že Alpina ho nenechá v “klasickej sériovke”. Exteriér dopĺňajú tradičné disky, ktoré sa osadzujú na všetky modely od tohto úpravcu a upravená predná maska s nápisom ALPINA. Zovňajšok je navrhnutý skôr zdržanlivo, narozdiel od svojho “M-kového” bratranca.

Aby sa zákaznici nemuseli obávať zákazu vjazdu do niektorých európskych metropol, Alpina B7 je ladená tak, aby spĺňala najnovšiu emisnú normu Euro 6D. Spotreba tohto modelu bola meraná novým systémom WLTP a podľa úpravcu by mala byť 11,6 litra na 100 kilometrov. Ak zvážite fakt, že pod kapotou vám bubloce 608 konských síl, asi sa Vám nebude chcieť jazdiť príliš šetrne.

Zdroje: Alpina | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokV ktorom meste trávia vodiči v kolónach najviac času? Bratislava medzi nimi nie je!
Nasledujúci článokMichael Schumacher už údajne roky chodí. O jeho zdravotnom stave sa aj tak vie minimum