Bugatti Chiron. Jedno z mála áut, ktoré má cez dve tony, no aj tak napriek svojej extrémnej nadváhe dokáže ísť cez 400 km/h. Bugatti pre svoju ikonu však vyrába úplne nové strmene a to pomocou 3D tlačiarne!

Koncern VW Group pomaličky ale isto chystá doslova revolúciu vo výrobe vozidiel. Doterajšie postupy, na ktoré sme boli zvyknutí, chcú nahradiť 3D tlačiarňou. Táto inovatívna technológia má nahradiť výrobu pevných, respektíve kovových objektov uchytených na vozidle. Digitálne predlohy stále prechádzajú fázou vývoja, no vo Wolfsburgu už otvorili novú časť hlavného výrobného závodu s modernou generáciou tlačiarní Hawlett-Packard.

Výroba súčiastok so súvislými vrstvami materiálu bude do svojich vozidiel zavádzať aj Bugatti. Najnovšie túto technológiu chce použiť aj bývalá francúzska automobilka a oboznamuje nás s touto technológiou pri testovaní brzdových strmeňov, ktoré boli vyrobené pomocou 3D tlačiarne. Nie je to len tak pre nič za nič. Náhrada klasických, kovaných bŕzd, má v Chirone vydržať extrémne, až priam neuveriteľné brzdenie.

Technickí pracovníci dali tento 3D strmeň s diskom a doštičkami na laboratórny stojan, ktorý dokáže simulovať rýchlosť 400 km/h. Takúto rýchlosť Chiron s kľudným svedomím dokáže vyvinúť. Brzdenie z takejto obrovskej rýchlosti je však výzvou pre nie jedno brzdové ústrojenstvo. Behom testovania lietali iskry kade-tade, niekedy bolo možné vidieť aj plamene. Kotúč menil farby, no tvar ostal zachovaný. V oblaku mohutného dymu sa disk roztočil na 375 km/h rovno niekoľko krát a teplota disku presiahla enormných 3 000°C. Taká primeraná grill-party v sobotu u susedov. Komponenty však aj pri týchto teplotách vydržali a zachovali svoju funkciu.

Testovací strmeň tak prežil doslova krst ohňom. Výroba trvala 45 hodín a o (takmer?) dokonalý výsledok sa postarala štvorica 400-wattových laserov a titánový prach. Titánový strmeň je o zhruba polovicu ľahší, než ten pôvodný kovaný. Nevýhodou je cena. Tá je ďaleko v oblasti galaxie. Pri značke Bugatti to je však zanedbateľná čiastka a uplatnenie v sériovej výrobe si zrejme nájde čoskoro.

https://www.youtube.com/watch?v=hPkY8nBWxoU

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJ3dprintingindustry.com
Predchádzajúci článokGenesis G90, luxus na nemeckej úrovni – kedy dorazí na Slovensko?!
Nasledujúci článokKvôli testom WLTP pošle Audi zrejme svoje motory do šrotu!