Ako sme našim čitateľom avizovali už pred pár týždňami, na ženevskom autosalóne nechýba ani najnovší počin Francúzkej automobilky Peugeot 208. Keďže konkurencia v segmente malých áut je dosť silná, tento model nemôže nič riskovať.

Model 208 je jednoznačne veľkým hráčom nakoľko je postavený na platforme CMP. Tú používa Koncern PSA pre svoje automobily segmentu B a C. Vďaka nej je nová generácia “dvestoosmičky” ľahšia, tichšia a aerodynamickejšia. Spomínajúc aerodynamiku, okoloidúcich určite zaujime netradičná karoséria s viacerými prelismy, napríklad na prednej kapote. Bližšie informácie o novom Peugeot-e 208 sa dočítate TU.

Pod kapotou nájdete (vcelku nečakane) okrem benzínového trojvalcu s objemom 1.2 litra a tromi výkonnosnými levelmi aj 1.5 litrový dieslový agregát BlueHDI s výkonom 100 konských síl. Dobré správy pre motoristov, ktorý musia cítiť, že naozaj ovládajú automobil – v ponuke bude aj manuálna prevodovka. Pre ľudí, ktorý majú radi našu planétu a plánuju auto používať na trasy kratšie ako 340 kilometrov je v ponuke elektrická varianta s názvom e-208. Tú bude poháňať 50 kWh batéria, ktorá zaručí elektrickým motorom výkon 136 koní a akceleráciu z 0 na 100 km/h za 8.1 sekundy. Celkom slušné na nenápadné “vrackové” auto, čo myslíte?

Dizajn exteriéru je nápadný a má mnoho ostrých čŕt. Mriežka chladiču je mierne väčšia ako tá pri predchádzajúcej generácií a na veľké množstvo potenciálny zákazníkov budú apelovať aj svetlomety nevídaného tvaru. Zadnú časť modelov so spaľovacím motorom dopĺňa dvojica koncoviek výfuku, čo je na dnešnú dobu pomerne vzácna vec. Ovládanie infotainmentu v interiéri je logické a spracovanie je na dobrej úrovni. Každý vodič určite ocení malý, dobre vyzerajúci volant, rovnako ako aj dve veľké obrazovky infotainmentu.

Autosalón Ženeva: Ofenzíva Renaultu v podobe nového Clia a Twinga