Ako sme našim čitateľom avizovali už pred pár týždňami, na ženevskom autosalóne nechýba ani najnovší počin Francúzkej automobilky Peugeot 208. Keďže konkurencia v segmente malých áut je dosť silná, tento model nemôže nič riskovať.

Autosalón Ženeva 2019: Peugeot 208 - Startstop.sk

Model 208 je jednoznačne veľkým hráčom nakoľko je postavený na platforme CMP. Tú používa Koncern PSA pre svoje automobily segmentu B a C. Vďaka nej je nová generácia „dvestoosmičky“ ľahšia, tichšia a aerodynamickejšia. Spomínajúc aerodynamiku, okoloidúcich určite zaujime netradičná karoséria s viacerými prelismy, napríklad na prednej kapote. Bližšie informácie o novom Peugeot-e 208 sa dočítate TU.

Pod kapotou nájdete (vcelku nečakane) okrem benzínového trojvalcu s objemom 1.2 litra a tromi výkonnosnými levelmi aj 1.5 litrový dieslový agregát BlueHDI s výkonom 100 konských síl. Dobré správy pre motoristov, ktorý musia cítiť, že naozaj ovládajú automobil – v ponuke bude aj manuálna prevodovka. Pre ľudí, ktorý majú radi našu planétu a plánuju auto používať na trasy kratšie ako 340 kilometrov je v ponuke elektrická varianta s názvom e-208. Tú bude poháňať 50 kWh batéria, ktorá zaručí elektrickým motorom výkon 136 koní a akceleráciu z 0 na 100 km/h za 8.1 sekundy. Celkom slušné na nenápadné „vrackové“ auto, čo myslíte?

Dizajn exteriéru je nápadný a má mnoho ostrých čŕt. Mriežka chladiču je mierne väčšia ako tá pri predchádzajúcej generácií a na veľké množstvo potenciálny zákazníkov budú apelovať aj svetlomety nevídaného tvaru. Zadnú časť modelov so spaľovacím motorom dopĺňa dvojica koncoviek výfuku, čo je na dnešnú dobu pomerne vzácna vec. Ovládanie infotainmentu v interiéri je logické a spracovanie je na dobrej úrovni. Každý vodič určite ocení malý, dobre vyzerajúci volant, rovnako ako aj dve veľké obrazovky infotainmentu.

Autosalón Ženeva: Ofenzíva Renaultu v podobe nového Clia a Twinga

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAutosalón Ženeva: Ofenzíva Renaultu v podobe nového Clia a Twinga
Nasledujúci článokAutosalón Ženeva: Aurus Senat, ruský pokus o S-class?