Oproti konkurencii nezaostáva v pozadí ani francúzska automobilka s diamantom v logu Renault. Ofenzívu v segmentoch malých áut podáva rovno v dvojitej dávke – piatou generáciou modelu Clio a vizuálnym vylepšením Twinga.

Autosalón Ženeva 2019: Renault Clio - Startstop.sk

Začnime “veľkým bratom”. Ako sme už spomínali v našom článku o novom Cliu, ide tak trochu proti prúdu. Zatiaľ čo sa jeho konkurenti ako Ford Fiesta alebo Škoda Fabia medzigeneračne zmenšujú, nové Clio sa uskromnilo na svojej dĺžke o 14 milimetrov. Ovplyvňuje to jeho priestorovú ponuku? Áno, ale presne opačne ako by ste čakali.

Kabína je priestrannejšia ako u predchodcu, čo určite ocenia silnejší pasažieri, no najväčšia zmena čaká na zevdavých fanúšikov v batožinovom priestore. Ten sa zväčšil z 300 na 391 litrov, čo je už hodnota blížiaca sa k autám ako Kia Ceed alebo VW Golf. V interiéri cítiť medzigeneračný posun najmä na kvalite spracovania, určite poteší aj volant, ktorý skvele sadne do rúk alebo mnoho odkladacích priestorov. Za zmienku určite stoja aj predné sedadlá, ktoré ponúkajú lepšie bočné vedenie.

Čo sa týka exteriéru, podobnosť s predchodcom sa nezaprie. Predná maska je trochu viac “vyrysovaná” a sú do nej vsadené vizuálne menšie svetlomety, ktoré skvelo dopĺňa lesklá lišta. Ubraté milimetre prezradí najmä pohľad z boku. Zadné okná temer trojuholníkového tvaru nevyzerajú zle, no vďaka ich tvaru majú zadný pasažieri menší výhľad na okolo. Zadná časť auta má nafúknutejší tvar a nechýba ani tradičná, funkčná koncovka výfuku.

Postupne sa dostávame k malej guľke, veľmi podobnej Fiatu 500, ktorá nesie názov Renault Twingo. Malé mestské autá sú momentálne “IN”, aj keď v budúcnosti môže tento pojem úplne zaniknúť. V čom má však toto nenápadné auto navrch od jeho konkurencie je najmenší polomer otáčania na trhu vďaka uloženiu motoru v zadnej časti.

Po dizajnovej stránke pribudli nové predné svetlá, ktoré majú tvar písmena C, jemne konzervatívnejšia predná maska a pár dymanických prvkov exteriéru. Renault tvrdí, že auto ponúka značnu porciu dynamiky, ktorá vám pomôže dostať sa z mesta čo najrýchejšie. Vrcholová motorizácia s označením TCe 95 má výkon 95 koní a na požiadanie môže byť spriahnutá s automatickou prevodovkou EDC.

Aj napriek nízkej hmotnosti tohto vozidla je veľmi nepravdepodobné, že sa jedná o trhača asfaltu. Malé Twingo boduje najmä zaujímavou cenovkou od 11 400€.

Autosalón Ženeva: Výstavná premiéra Škoda Kamiq a Vision iV

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAutosalón Ženeva: Výstavná premiéra Škoda Kamiq a Vision iV
Nasledujúci článokAutosalón Ženeva: Peugeot 208