Na autosalóne v Ženeve sme zavítali aj do stánku Porsche, kde boli okrem hlavného lákadla v podobe novej generácie Porsche 911 Cabriolet vo verziách S a 4S vystavené aj puristicky očesané verzie 718 Boxster a 718 Cayman s prívlastkom T ako Touring.

Porsche chce z úspechu modelu 911 Carrera T vyžmýkať maximum. Tak je viac než logickým krokom, že rovnaké písmeno za názov dostali aj modely 718 Cayman a 718 Boxster. Čo teda tieto modely prinesú navyše (alebo v tomto prípade o čo budú ukrátené)?

Keď sa motoristická verejnosť o týchto autách dozvedela po prvýkrát pred niekoľkými mesiacmi, všetci si mysleli, že pôjde o ten istý recept, ako v prípade úspešného Porsche 911 Carrera T. Poriadny športiak musí mať čo najlepší pomer váha/výkon. A to sa dá docieliť dvoma spôsobmi: znížením hmotnosti alebo zvýšením výkonu. A práve prvý spôsob je omnoho vhodnejší, ak chcete mať malé a agilné športové auto. No v prípade 718 Caymanu a 718 Boxsteru spočíva hlavné opatrenie zamerané na zníženie hmotnosti vo voliteľnom odstránení infotainmentu. No to bolo na druhej strane “kompenzované” pridaním benzínového filtra pevných častíc, takzvané GPF.

Športová výbava nielen navonok

Okrem toho “téčkový” model dostal aj nové športové sedadlá, aktívny športový podvozok PASM (Porsche Active Suspension Management), ktorý je o 20 mm nižší. Spolu so športovým balíkom Sport Chrono Pack, ktorý je v prípade T štandardom spolu so systémom Porsche Torque Vectoring (PTV) a mechanickým uzamykaním zadného diferenciálu. Za zmienku stojí, že PASM sa dá dokúpiť len k modelu s prívlastkom S. Ten poháňa 2,5-litrový boxer s výkonom 257 kW (350 koní).

V strede oboch karosárskych verzií sa nachádza plochý 2,0-litrový štvorvalec, ktorý je ale bezo zmeny a poskytuje rovnakých 220 kW, teda rovných 300 koní. Vďaka tomu vyštartujú autá z 0 na 100 kilometrov za hodinu za 5,1 sekundy v prípade manuálnej prevodovky. V prípade automatickej dvojspojkovej prevodovky PDK je to za 4,7 sekundy. Keď sme pri prevodovke, modely 718 T dostali špeciálnu a mierne skrátenú prevodovku, ktorá “minimalizuje vibrácie z motora a pomáha kontrolovať hmotnosť celkovej hnacej sústavy”, tvrdí automobilka.

Samozrejmosťou sú mnohopočetné odznaky s písmenom T, ktoré dopĺňajú čierne koncovky výfukov a 20-palcové zliatinové kolesá. Modely budú k dispozícii v rôznych farbách vrátane Guards Red, Racing Yellow, Carrera White, GT Silver a Miami Blue. Podľa nemeckého konfigurátora zaplatia záujemcovia o 718 Cayman T v základnej výbave 63.047 eur. Priaznivci jazdy s vetrom vo vlasoch 65.070 eur.

Autosalón Ženeva: Porsche 911 992 S a 4S aj vo verzii hore bez

Zdroj: Porschestartstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAutosalón Ženeva: BMW X7, luxus na štyroch kolesách
Nasledujúci článokAutosalón Ženeva: Porsche 911 992 S a 4S aj vo verzii hore bez