Na autosalóne v Ženeve sme zavítali aj do stánku Porsche, kde bola hlavným lákadom nová generácia Porsche 911 992 vo verzii Cabriolet s prívlastkom S a 4S.

Porsche 911 992 je už ôsmou generáciou jedného z najikonickejších športových automobilov všetkých čias. Kým zatvorená 911 oslávila svoju svetovú premiéru v predvečer autosalónu v Los Angeles, verzia „hore bez“ sa verejnosti prvýkrát ukázala práve na autosalóne v Ženeve. Rovnako, ako coupé, aj cabrio s prívlastkom 992 nadviazalo na neodmysliteľné dizajnové DNA, no v tejto generácii prišlo s o niečo svalnatejším vzhľadom. Najväčšie zmeny sa (rovnako ako v prípade coupé) udiali v interiéri a v dostupných technológiách. Poďme sa naň pozrieť bližšie.

Najprv si poďme zrekapitulovať, čo o 911 992 vieme. Za zadnou nápravou sa nachádza nová generácia plochých šesťvalcov preplňovaných turbodúchadlom, ktoré v prípade modelu Carrera S produkujú výkon 331 kW (450 PS). To je navlas rovnako, ako v prípade modelu GTS predošlej generácie s označením 991. Efektívnosť pohonu sa zvýšila upraveným vstrekovaním a prepracovaním systému prepĺňania a chladenia. Motor je v prípade modelu s prívlastkom S spojený s novou generáciou osemstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky.

Medzi najväčšie novinky patria asistenčné systémy, ktoré má 911 po prvýkrát v histórii. Generácia 992 príde s jazdným režimom Porsche Wet či technológiou Night Vision Assist s termovíznou kamerou. Okrem toho nová 911 dostane napríklad aj osobného asistenta Porsche 360+ či napríklad aj kalkulačku emisií Porsche Impact, vďaka ktorej môže vodič minimalizovať svoju uhlíkovú stopu na životnom prostredí.

Nárast výkonu

Motor preplňovaný turbodúchadlom 911 Carrera S a 911 Carrera 4S teraz produkuje 331 kW (450 k), čo predstavuje nárast o 22 kW (30 k) v porovnaní s predchádzajúcim modelom. Oba modely Carrera S Cabriolet zvládnu zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako 4 sekundy: model s pohonom zadnej nápravy na stovku potrebuje 3,9 sekundy (v prípade Chrono balíčka je to o 2 stotinky menej) a 911 Carrera 4S s pohonom všetkých kolies 3,8 sekundy (s Chrono balíčkom rovnako o 2 stotiny menej). V porovnaní s coupé ide vo všetkých prípadoch o pomalšie zrýchlenie o 0,2 sekundy z dôvodu vyššej hmotnosti. Maximálka sa v prípade Carrery S zastaví na rýchlosti 306 km/h, respektíve na 304 km/h v prípade Carrery 4S. Spotreba paliva podľa cyklu NEDC Porsche pre model s pohonom zadnej nápravy udáva 9,1 l na 100 km, pohon oboch náprav si v priemere vypýta o 0,1 litra paliva menej.

Klasický dizajnový jazyk, nezameniteľná identita

Samozrejme, v prípade exteriéru nikto nečakal žiadnu dizajnovú revolúciu. No napriek tomu je možné zbadať viditeľné zmeny oproti aktuálnej generácii 991. Napríklad predná časť výrazne odkazuje na posledné atmosférické Porsche 911 – kultovú generáciu 993.  Nová generácia dostala výrazne širšie blatníky, ktoré odteraz obúvajú 20-palcové disky vpredu a o palec väčšie kolesá vzadu. Doteraz bolo zvykom, že jednotlivé modely 911 mali rôzne šírky zadných blatníkov, no generácia 992 prináša v tomto smere unifikáciu.

Zaujímavosťou je, že nová 911 príde s integrovanými kľučkami dverí, ktoré sa vysunú len v prípade potreby. Zadnej časti dominuje znova o čosi väčší spojler a elegantná svetelná lišta, ktorá sa tiahne cez celú šírku vozidla. Porsche 911 generácie 992 sa z veľkej časti spolieha na hliník ako stavebný materiál, no automobilka neuvádza hmotnosť modelu.

Väčšie zmeny sa odohrali aj v interiéri. Typický centrálny otáčkomer sa síce zachoval, no po bokoch mu sekundujú dve bezrámové displeje. Nová je aj obrazovka infotainmentu s uhlopriečkou 10,9 palca, ktorú poznáme z iných modelov Porsche.

Nové systémy pomoci zvyšujú bezpečnosť a komfort

Vďaka novej technológii Porsche Wet dokáže 911 detekovať vodu na ceste a varovať tak vodiča. Ten potom upraviť jazdné režimy podľa preferencií jednoduchým stlačením tlačidla, alebo pomocou prepínača na volante v prípade balíka Sport Chrono Package.

Nová 911 príde v štandardne s  brzdovým asistentom, ktorý detekuje riziko kolízie s pohybujúcimi sa predmetmi a v prípade potreby iniciuje núdzové brzdenie. Pre kultový športiak je prvýkrát k dispozícii aj termokamera Night Vision Assist či adaptívny tempomat s funkciou stop-and-go, systém ochrany chodcov a Emergency Assist.

Porsche 911 Carrera S Cabriolet začína v Nemecku na cene 134.405 eur. V prípade, že chcete pohon všetkých kolies, zaplatíte 142.259 eur (teda príplatok cca 14.000 eur oproti coupé).

Autosalón Ženeva: Porsche 718 Boxster T a 718 Cayman T pre puristov

Zdroj: Porschestartstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAutosalón Ženeva: Porsche 718 Boxster T a 718 Cayman T pre puristov
Nasledujúci článokAutosalón Ženeva: BMW radu 7, facelift mu pristane!