Už samotné spojenie modelu Ateca s automobilkou CUPRA vyzerá celkom zaujímavo. Vysoký výkon v tele malého SUV určite veľa ľuďom hrá do nôty. No ako sa vraví, vždy je tu priestor na zlepšovanie a to si dobre uvedomujú aj v Španielsku. CUPRA Ateca na trhu nie je dlho, no už teraz prináša drobnú zmenu dizajnu v úprave Special Edition.

Čím sa novinka odlišuje od originálu? Na prvý pohľad sú zmeny len kozmetické a týkajú sa najmä zopár vylepšení interiéru a exteriéru. Zovňajšok auta dostal zopár úprav, ktoré prospejú nie len vzhľadu, ale aj dynamike auta. Za všetko treba určite v prvom rade zmieniť špeciálne 20-palcové kolesá. Tie sú samozrejme vyrobené z ľahkých zliatin. Okrem toho sa na Special Edition nachádzajú aj karbonové kryty spätných zrkadiel a karbonový zadný spoiler. Zrkadlá sú síce len imidžovkou, no spoiler údajne poskytuje o niečo lepší prítlak ako je tomu pri klasickej Cupre Ateca. Dynamický a agresívny vzhľad ďalej podčiarkuje aj farba “Graphene grey”.

Azda najzásadnejšou zmenou, týkajúcou sa dynamiky a hlavne zvukového prejavu Atecy, je využitie výfukového systému od firmy Akrapovič. Nieže by CUPRA doteraz nemala skvelý zvuk, no pridaním tejto prémiovky sa to ešte zlepší. Navyše, nový výfukový systém pomohol znížiť celkovú váhu auta o ďalších 7 kilogramov.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Čo sa týka interiéru, tak tu nastali asi najzásadnejšie zmeny. Fanúšikovia silných áut Cupre Ateca vyčítali použitie “klasických” sedadiel, ktoré brzdili jej potenciál. Automobilka teda vypočula ich volanie a do Special Edition implementovala už v sérii športové sedadlá potiahnuté alcantarou v prevedení “Petrol blue”. Okrem toho sa rovnaký materiál dostal aj na výplne dverí. Že sa skutočne myslelo aj na detaily, dokazuje použitie karbónových doplnkov v okolí výduchov klimatizácie či ovládacích prvkov.

A čo robí športové auto skutočne športovým? No samozrejme motor. Zástupcovia automobilky v tomto prípade, možno bohužiaľ a možno nie, vsadili na klasiku. CUPRA Ateca Special Edition totiž dostala rovnaký agregát ako je tomu v jej “klasickej” verzii. Hovoríme teda o dvojlitrovom TSI s výkonom 221 kW spriahnutým so sedem-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Okrem toho je tu pohon všetkých kolies a progresívne riadenie. Keďže sa jedná o slušný výkon, je ho potreba aj niečím skrotiť. Preto sa na brzdnú sústavu dostala prémiovka v podaní značky Brembo. Special Edition by sa na trhu mala objaviť pravdepodobne už tento rok, no len v limitovanom počte kusov.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Zdroj: SEAT