Po úspechu hot-hatchu a fastbacku v podobe i30 N sa väčšina zákazníkov a fanúšikov značky nevedela dočkať, kedy príde aj N-ková verzia modelu Tucson. Stane sa ale z podoby N-Line trhač asfaltu?

Hyundai zatraktívni balík SUV prvý krát za svoju „kariéru“. Aj keď ide o Tucson, ktorý bude zatiaľ iba vo verzii N-Line, bude agresívnejší, modernejší a sľubuje intenzívny jazdecký zážitok. Ale teraz na rovinu. Naozaj sa dá považovať rodinné SUV za model, ktorý si zaslúži športovú starostlivosť?

Jednoznačne áno. Keď sa to podarilo Audi, Mercedesu aj iným značkám, nastal ten správny čas rozbúriť tiché vody európskeho trhu. A kto vie, možno práve Tucson N bude tým najžiadanejším autom na trhu.

Tucson N-Line bude viac ako len kozmetický balík pre kompaktné SUV-čko. Hyundai navyše vylepšil riadenie a nastavenie odpruženia, aby sa auto zžilo s vozovkou. Napríklad, pružiny sú tvrdšie o 8 percent vpredu a vzadu o 5 percent, a úpravy softvéru spôsobili, že riadenie je intuitívnejšie.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Novo zabalený krásavec dostal prepracované nárazníky a oveľa viac „tmavších“ akcentov ako predtým. Nepripomína Vám Konu? Všetky exteriérové línie nechávajú dostatočný priestor a pozornosť štýlovému odtieňu. Nová tmavšia mriežka a takisto tmavé predné svetlomety sú rafinovanou kombináciou dravosti a elegancie.

Test Hyundai Tucson 1,6 TGDi 4×4, facelift mu dodal prémiový vzhľad!

Inžinieri v technickom centre v Russelsheime (Nemecko) žiaľ nepridali viac energie do žiadneho z troch ponúkaných agregátov. Takže je tu 2,0 litrový agregát s výkonom 182 koní. Ďalej máme na výber ekologickejšiu variantu v podobe hybridného systému s napätím 48V a benzínovým motorom o objeme iba 1,6 litra, ale výkon 174 koní.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Posledná možnosť je najzelenšia, pretože je to hybrid, ktorý vznikol spojením systému so 48V a 1,6 litra, ale výkon bude iba 134 koní, ale pri tomto modeli pôjde hlavne o spotrebu a emisie. Takže na výber mi zostal už len.. Dvojliter. Alebo to bude pre niekoho ako Sofiina voľba. Kupujúci si budú môcť taktiež vybrať, či chcú mať v aute pohon prednej nápravy alebo štvorkolku.

Tucson bude vo svojej tvrdšej verzii jazdiť na 19-palcových diskoch, čo nie je moc šťastné riešenie pre prísnejšie tlmiče. Ale necháme sa prekvapiť, možno Tucson N-Line zvládne aj takúto výzvu! Najväčším očakávaním však ale zostávajú neoverené informácie, kedy rýdze N-ko v podobe Tucsona tiež zažije svoj debut. 340-koňové monštrum by sme mohli vidieť na cestách v priebehu dvoch rokov.