Trnavský závod koncernu PSA v týchto dňoch vyrobil svôj vôbec prvý elektromobil. Podobný krok naznačuje do budúcna stabilitu pracovných miest a hlavne veľkú konkurencieschopnosť celej fabriky. Prvým vyrobeným elektrickým vozidlom v Trnave je Peugeot 208, ktorý je s klasickým pohonom vo výrobe už niečo cez 4 mesiace.

Automobilka zavádza elektrifikáciu do svojich modelov, čím reaguje na aktuálne dianie na trhu. Od roku 2020 vstúpia do platnosti striktnejšie normy na CO2 a teda automobilky budú musieť dotlačiť svoju modelovú radu k elektrifikácii. Ako sa nechal počuť personálny manažér závodu PSA v Trnave ,Ľubomír Kollár, automobilový priemysel v súčasnosti čelí viacerým výzvam, medzi ktoré patrí informatizácia, autonomita a v neposlednom rade znižovanie CO2. Nakoľko zavedenie prísnejších noriem na oxid uhličitý postihne viacero motorov aktuálnej ponuky, bolo nutné začať s výrobou elektromobilov.

Elektrické vozidlo s poradovým číslom 1 zišlo s výrobných liniek trnavského závodu 27. marca. Mal to byť dôsledok priekumu dopytu po vozidlách s alternatívnym pohonom. Tento prieskum automobilka zatiaľ nezverejnila, no očakáva, že v najbližších mesiacoch dopyt po eletromobilite výrazne vzrastie. Podľa Kollára je hlavným cieľom automobilky udržať počet pracovných miest nezmenený aj po roku 2020. Aktuálne je v PSA v Trnave zamestnaných 4500 ľudí, z žoho je 25,3% na dobu určitú, 69% na dobu neurčitú a 5,3% je zamestnaných pomocou externých agentúr. Hlavne v merítku zamestnanosti na dobu určitú a pomocou externých agentúr je od roku 2016 významná zmena. V tomto období totiž na dobu určitú pracovalo v trnavskej fabrike len 6,8% zamestnancov, zatiaľ čo externé agentúry poskytli až 22,8% ľudí. Elektrifikácia má tieto čísla ešte viac zmeniť a tým zabezpečiť dostatok pracovných poziícií aj po začiatku novej dekády.

Okrem elektromobiliy a pracovných miest sa zástupcovia továrne zmienili aj o platoch svojich zamestnancov. Tie sa majú pohybovať na priemernej úrovni 1 177 eur pred zanením. Základná mzda predstavuje až 800 eur, nočné príplatky potom 87 eur a 100 eur je mesačný bonus. Okrem iného v minulom roku bol v trnavskom PSA vyplatený zamestnancom aj 13. plat spolu s koncernovým bonusom 950 eur.

Zdroj: Trnava Live

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokDe Tomaso Pantera, 356 koní z motoru uprostred
Nasledujúci článokMercedes-AMG A 35 4MATIC prichádza v novej karosárskej verzií
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.