Raptor prináša zo sebou tri naj – najvýkonnejší, najpredávanejší a najodolnejší. Tento pickup z divízie Ford má byť celkom iný druh, na aký sme boli doteraz zvyknutý. Prežije aj púštnu rely?

Pri vozidle takejto veľkosti nezáleží ani tak na spotrebe, ale skôr na vlastnostiach, ktoré z neho majú spraviť číslo 1 na trhu. Podvozok v teréne dostáva zabrať najviac a tak niet divu, že práve spodná časť auta dostala najväčšiu pozornosť.

O 150 mm širší rozchod kolies a o 51 mm vyššia svetlá výška ako má Ranger XLT z neho robia monštrum stvorené do terénu. Okrem toho by sa auto malo správať komfortne aj pri vysokej rýchlosti. Na tlmičoch si dala automobilka tiež záležať, a tak Raptor dostane polohovo citlivé tlmenie.

Tlmičom s priemerom 63,5 mm dopomáhajú hliníkové priečne ramená. Zabudovaný Wattov priamovod zabezpečuje autu stabilitu, takže auto sa síce hýbe hore a dolu, ale bočné výkyvy sú minimálne.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

O tom, že Raptor sa cíti v teréne ako ryba vo vode svedčí hĺbka brodenia 850 mm, svetlá výška 283 mm a špeciálne pneumatiky. Majú agresívny terénny vzor dezénu pre silný záber na mokrom povrchu, blate, snehu… A takto by sme rôzne povrchy mohli vymenovávať ešte dlhé hodiny. Navyše majú aj odolnú bočnicu, ktorá zvládne aj najnáročnejšie podmienky.

V teréne sa cíti doma

Priaznivcov off-roadu poteší, že okrem klasickej ochrany podvozka, čo je kryt motora a prevodovky,  dostane Raptor nový oceľový kryt s vysokou pevnosťou a hrúbkou 2,3 mm. To je o 60 percent väčšia hrúbka ako má štandardný kryt, takže to Ford myslí naozaj vážne.

Pod kapotou tohto macatého brodivca sa nachádza 2,0 litrový vznetový motor EcoBlue s dvomi turbodúchadlami a výkonom 213 konských síl a krútiacim momentom 500 Nm. Sila motora sa prenáša na 17 palcové disky pomocou 10-stupňovej automatickej prevodovky, ktorú si Ford navrhoval sám.

Pri jej výrobe sa pre potreby odolnosti a hmotnosti použila oceľ s vysokou pevnosťou, zliatina hliníka a kompozitné materiály. Aj vďaka tomu sa auto môže chváliť spotrebou 8,9 litra/100 km a emisiami CO2 na úrovni 233g/km.

Auto aj napriek zdanlivo malému motoru lenivé nie je. Potiahne Vás a potiahne aj iných. Do upraveného zadného nárazníka je zabudované ťažné zariadenie, ktoré potiahne 2500 kilogramov. Dva predné háky dokážu zniesť záťaž 4635 kg a dva zadné zasa 3863 kg. A okrem toho je na korbe úložného priestoru habadej.

Interiér sa nesie v znamení Ford Perfomance, takže oči vodiča zaujme kvalita spracovaných materiálov a zároveň ich praktická funkčnosť. V priestore kabíny sa ukazuje modré prešívanie a ozdobné detaily z kože.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Ak si myslíte, že auto vybavené do terénu bude chudobné na výbavu, mýlite sa. Raptor má v sebe komunikačno-zábavný systém SYNC 3, ktorý umožňuje posádke „rozhovory“ s vozidlom. Dominantou systému je dotykový displej s uhlopriečkou 8 palcov, ktorá obsahuje všetky už dnes klasické funkcie. Navigácia dokonca ponúka bádateľom funkciu sledovania prejdenej trasy, takže aj nezmapované oblasti už bude vedieť vodič identifikovať.

Test Ford Ranger Wildtrack 3,2 pod kapotou no stále úsporný medveď!

K prvým zákazníkom by sa nový Ford Ranger Raptor mal dostať už na jeseň tohto roka. Toto vozidlo podporuje hlavne životný štýl ľudí túžiacich po vzrušení a my veríme, že svojich nových majiteľov si hravo nájde aj na Slovensku.

Zdroj: ford.sk