Domov SPRÁVY News Defender pre rok 2025: exkluzívne edície a OCTA s motorom V8

Defender pre rok 2025: exkluzívne edície a OCTA s motorom V8

Foto: Land Rover

Land Rover Defender prichádza s niekoľkými modelovými vylepšeniami. Nejde ani tak o facelift, ako o mierne zmeny v rámci nového modelového roku 2025, ktoré však dávajú zmysel. 

Inšpiráciu pre farbu novej verzie 110 Sedona Edition poskytlo mesto Sedona v Arizone. Exkluzívny nový model dostal farbu podľa prirodzeného tmavočerveného odtieňa pieskovcových útvarov bohatých na železo. Karosériu modelu Defender 110 Sedona Red dopĺňa rozšírený balík čiernych prvkov Extended Black Pack s nápisom Narvik Black Defender, prednou maskou s ochrannými lištami a 22-palcovými diskami kolies z ľahkej zliatiny lesklej čiernej farby a s krytom rezervného kolesa vo farbe karosérie, pričom ide o exkluzívnu kombináciu vytvorenú špeciálne pre túto novú edíciu.

Farba Sedona Red sa prvýkrát predstavila na modeli Defender 130 a verzia Defender 110 Sedona Edition bude v ponuke iba jeden rok. Nový voliteľný polep na kapote, jedinečný pre edíciu Sedona, zobrazuje mapu mesta Sedona a odráža nezastaviteľnú schopnosť modelu Defender vyraziť kamkoľvek a túžbu jeho klientov po dobrodružstve. Exteriérové prvky dopĺňa voliteľný vonkajší bočný nosič výbavy červenej farby Sedona Red, ideálny na prenášanie mokrého a zablateného oblečenia alebo výbavy. Na základe verzie výbavy Defender X-Dynamic HSE si interiér edície Sedona možno prvýkrát vybaviť sedadlami čalúnenými kožou Ebony Windsor Leather a Kvadrat, ktoré poskytujú odolné a na dotyk veľmi príjemné prostredie. Sedadlá tvoria súčasť novo predstaveného balíka Signature Interior Pack, ktorý prináša viacero vylepšení pre väčší luxus a dôraz na detail, nové materiály príjemné na dotyk, ako aj praktické odkladacie vrecká pre cestujúcich v prvom rade.

Land Rover Defender
Foto: Land Rover
Captain Chairs Pack: komfort prvej triedy v druhom rade

Nové luxusné samostatné sedadlá dostupné pre cestujúcich v druhom rade v modeli Defender 130 poskytujú maximálny komfort, priestor a všestrannosť. Navzájom ich oddeľuje ulička, ktorá umožňuje elegantný a ľahký prístup do tretieho radu sedadiel. Vďaka technológii vyhrievania a chladenia predstavujú ideálne riešenie pre prvotriedne dobrodružstvá a prinášajú pohodlie prvého radu aj cestujúcim v druhom rade. Samostatné lakťové opierky na každom z dvojice sedadiel zvyšujú úroveň pohodlia, zatiaľ čo ulička medzi sedadlami poskytuje priestor pre stredného pasažiera v treťom rade, aby si mohol natiahnuť nohy.

Dvojité držiaky nápojov na vyvýšenej ploche hneď za prednou stredovou konzolou predstavujú mimoriadne praktické riešenie a vytvárajú neformálny predel medzi sedadlami. Sedadlá Captain Chairs v druhom rade môžu dostať aj dodatočné bočné nastaviteľné opierky hlavy ako predné sedadlá. V modeloch Defender X a V8 prinášajú viac pohodlia na dlhších cestách a dobrodružstvách. Sú k dispozícii aj ako súčasť balíka Signature Interior Pack pre verziu X-Dynamic HSE.

interiér so sedadlami Land Rover Defender
Foto: Land Rover
Signature Interior Pack

Ten spája komplexnú sadu vylepšení interiéru modelu Defender zameranú na poťahy sedadiel a obloženia, čím vytvára ešte výraznejšie prostredie. Balík Signature Interior Pack, ktorý je k dispozícii pre všetky druhy karosérie, tvorí štandardnú súčasť verzií Defender X a V8 a na požiadanie sa dodáva do verzie Defender Dynamic HSE. V prednom rade poskytujú elektricky ovládané sedadlá v 14 smeroch s vyhrievaním, chladením a pamäťovými funkciami s podpornými novými opierkami hlavy s nastaviteľnými bokmi maximum pohodlia.

Modely Defender 110 a 130 ponúkajú v druhom rade klimatizované sedadlá – s opierkami hlavy s nastaviteľnými bokmi. Modely Defender 110 a 130 ponúkajú cestujúcim v treťom rade vyhrievané sedadlá. Luxusný balík prináša do celého interiéru modelu Defender lepšie materiály príjemné na dotyk, vrátane sedadiel čalúnených materiálmi Windsor Leather a Kvadrat TM dostupných vo farebných kombináciách Ebony alebo Caraway/Ebony a New Ultrafabrics TM dostupné vo farebnom vyhotovení Light Cloud/Lunar. Sedadlá dopĺňajú jemnejšie akcenty v kabíne a nové bočné vrecká na stredovej konzole na strane vodiča aj spolujazdca, čo umožňuje bezpečne uložiť menšie predmety pomocou elastických bokov a plsteného vnútorného obloženia.

Výrazný odkrytý priečny nosník dostal kovovo sivý povrch s práškovou úpravou, zatiaľ čo tvarované ozdobné prvky sú vyhotovené v saténovej čiernej farbe s jemnými chrómovými prvkami interiéru. Balík Signature Interior Pack pridáva, v závislosti od výberu sedadiel, aj na dotyk príjemné semišové čalúnenie stropu materiálom Suedecloth vo farbách Light Cloud alebo Ebony.

Defender je dostupný od 65 855 €. Defender 110 Sedona Edition je k dispozícii od 111.864 €.

opierka hlavy
Foto: Land Rover
Prichádza aj najvýkonnejší Defender OCTA

Model OCTA poháňa 4,4-litrový mild-hybridný motor V8 Twin Turbo. Ide o najextrémnejší a najvýkonnejší Defender vôbec s výkonom 467 kW (635 k) a krútiacim momentom až 750 Nm umožňujúcim zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,0 sekundy. Výrazne prepracované komponenty podvozku s inovatívnymi technológiami, vrátane odpruženia 6D Dynamics, zaisťujú, že jeho dynamické schopnosti sa posunú do nových výšin. Exteriér s výrazným charakterom je odvážnejší a odolnejší ako kedykoľvek predtým. Svetlá výška narástla, jeho postoj sa rozšíril a blatníky kolies sa zväčšili pre neuveriteľný vzhľad. Prepracované nárazníky poskytujú vylepšené nájazdové a výjazdové uhly, zatiaľ čo tvrdá ochrana spodnej časti karosérie dáva vodičom istotu pri objavovaní ďalších náročných terénov. A prebrodí sa hlbšie ako ktorýkoľvek sériový Defender pred ním, pretože zvládne prejsť vodnou plochou hlbokou až 1 meter.

Základná cena sa na Slovensku začína od 182 602 €. Cena nového modelu Defender OCTA Edition One, dostupného počas prvého roku výroby, štartuje na Slovensku od 201 227 €.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Land Rover
Predchádzajúci článokMercedes GLB – je to SUV alebo MPV? Má to najlepšie z oboch
Nasledujúci článokNa pumpách visia nové žlté oznamy. Vysvetľujeme, o čo ide