Energetická transformácia sa pre Peugeot po 208 rokoch začína veľmi záživne. A to konkrétne v podobe novej generácie SUV modelu 2008. Nový dizajn a vyvinutejší i-Cockpit 3D zodpovedá novým výzvam.

Peugeot dnešným dňom jasne všetkých utvrdil v tom, ako sa bude vízia úspešnej budúcnosti premietať do charakteristík ich vozidiel. Aktuálne predstavili oficiálnu verziu (aj plne elektrifikovanej) 2008, ktorá chce svojich zákazníkov ohromiť všetkými esami v rukáve. A že ich má mnoho, dokazuje výbavou.

Každý, kto chce v živote niečo dokázať, musí prísť s niečím nevšedným a byť lepšou alternatívou k aktuálnej ponuke. Preto sú aj inovácie a technológie v podaní novej 2008 zdokonalené oproti svojej staršej sestre.

Čo konkrétne v novej 2008 nájdeme? I-Cockpit sa pri svojich začiatkoch veľmi rýchlo vyšplhal na rebríček obľúbených prvkoch všetkých vozidiel Peugeot, a tak sa niet čo čudovať, že nové SUV-čko sa chváli hlavne ním. Zbožňovaný systém po novom doplní 3D head-up displej, ktorý sa pri kompaktnom volante a veľkom dotykovom displeji bude naozaj vynímať.

Rozdiel od klasického head-up displeja je hlavne v zobrazovaní informácií. Ide totižto o hologram, ktorý zobrazuje informácie podľa dôležitosti – čím naliehavejšia informácia pre vodiča, tým bude bližšie. Okrem toho, tento i-Cockpit® 3 je vôbec prvým vo svojom segmente.

2008 to myslí s oslovením zákazníkov naozaj vážne. Preto pridala k benzínovej a naftovej verzii aj čistý 100 percentný elektrický pohon. Ten sľubuje nabitie na 80% behom 30 minút a dojazd 310 kilometrov. Všetky možné pohony pritom zdieľajú rovnakú platformu CMP (Common Modular Platform), ktorá sa francúzskej automobilke osvedčila pri ostatných modeloch.

K dispozícii budú teda dva spaľovacie agregáty. V prípade 1,2 PureTech (benzín) dostane 2008 výkon 73,5 kW (100 k), 96 kW (130 k) alebo 114 kW (155 k). Ak ide o diesel, 1,5 BlueHDi bude mať podľa voľby výkon 73,5 kW (100 k) alebo 96 kW (130 k). Hold, downsizingu sa nevyhneme.

Test Peugeot Rifter Long 1.5 BlueHDi, obor s malým motorom

Na výber bude zo štyroch stupňov výbavy – Active, Allure, GT Line a GT, ktoré budú dostupné v každej motorizácii. Ako to už ale býva, najviac sa človeku ujde v najvyšších výbavách, a inak tomu nebude ani teraz. GT Line a GT sa môžu pochváliť ledkovými svetlometmi, 18 palcovými diskami a osobitým interiérom.

Zdroj: Peugeot

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokRenault Zoe: Mestský elektromobil prešiel veľkou modernizáciou
Nasledujúci článokVolvo a Uber predstavili seriovú podobu autonómneho auta