Matka všetkých coupé-SUV sa svetu predstaví už vo svojej tretej generácii a máme sa naozaj na čo tešiť. Viac technológií, má natáčaciu zadnú nápravu a výkonu na rozdávanie.

BMW X6 sa prvý krát svetu predstavilo v roku 2008 a vzbudilo naozaj veľa pozornosti. Môžeme tvrdiť, že postupom času sa z tohto experimentu stala akási ikona športového coupé-SUV. Z prvých dvoch generácií sa celkovo predalo 443 000 kusov, čo je naozaj úctyhodné číslo. Niet teda divu, že na trh onedlho príde v poradí tretia generácia. Tá bude disponovať najrôznejšími technologickými novinkami, ktoré sú dobre známe z modelu rady 8.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Novinka stojí na novej platforme CLAR, je tak dlhšia o 26 milimetrov a 15 milimetrov širšia, no o 6 milimetrov nižšia. Viac športovej agresie dodáva jednoznačne aj rozchod kolies, ktorý je väčší o 44 milimetrov a rázvor o 42 milimetrov. Keby vozidlo porovnáme s SUV BMW X5, tak rozdiel môžeme hľadať v masívnych ľadvinkách a užších LED svetlometoch. Za príplatok môžu disponovať aj laserovou technológiou a grafikou do písmena X s maximálnym dosahom 500 metrov. Najvýraznejšou novinkou sú podsvietené ľadvinky, ktoré sa aktivujú pri odomknutí alebo zamknutí vozidla. Svietiť však môžu aj počas jazdy.

Aby nebolo málo, tak celková silueta vozidla pripomína tvar coupé ešte viac. Zadné svetlá sa takmer dotýkajú loga BMW na kufri. Predný blatník má masívne výduchy a už v sérii dostanete k vozidlu 19“ kolesá. Pokiaľ by Vám tento rozmer nesedel a chceli by ste väčšie, je takisto možnosť siahnuť až na 22“ kolesá. Pokiaľ by ste chceli plnohodnotné SUV, tak môžete siahnuť po verzii xLine, ktorá sa bude odlišovať strešnými lyžinami a matnými striebornými ľadvinkami. Pokiaľ je Vám sympatickejší agresívnejší a športový duch, tak pre Vás je ako stvorená verzia M Sport, ktorá má väčšinu karosérie lakovanú a perleťové vyhotovenie masky či zrkadiel.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Interiér

Nezabudlo sa ani na luxus pre pasažierov. Palubná doska je výhradne orientovaná na vodiča, takže 12,3“ virtuálny kokpit prevzatý z X5 alebo radu 3 nájdete aj tu. Jednotlivé funkcie je možné ovládať ako gestami, tak aj dotykom, či hlasom. Samozrejmosťou je kompatibilita so smartfónmi, wi-fi, bezdrôtové nabíjanie, či inteligentný kľúč Digital Key.

V základnej výbave sa nachádza kožené čalúnenie Vernasca a 3-zónová klimatizácia, ambientné osvetlenie, či vyhrievané sedadlá. O zvukovú kulisu sa postaralo audio Bowers & Wilkins s 20-timi reproduktormi. Myslelo sa aj na rôzne vône v aute, k dispozícií ich bude až osem. Na výber bude aj strešné okno Sky Lounge s 1 500 diódami, či uvítacie osvetlenie Light Carpet. Batožinový priestor disponuje 580 litrami a po sklopení zadných sedadiel sa objem natiahne na 1 525 litrov.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Poďme však na to najdôležitejšie – motorizácie. X6 na trh príde s dvoma benzínovými a dvoma naftovými agregátmi. Všetky budú spriahnuté s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic a pohonom všetkých štyroch kolies. Základný pilier položia 3,0-litrový šesťvalec X6 xDrive30d s výkonom 195 kWX6 xDrive40i s výkonom 250 kW. Nad nimi bude držať ochrannú ruku najsilnejší, štyri krát prepĺňaný dieselový motor X6 M50d s výkonom 294 kW a mohutný osemvalec X6 M50i s výkonom 390 kW. Najvýkonnejší variant z pokoja na 100 km/h vyrazí v priebehu 4,3 sekundy.

Zdroj: BMW