Nová Škoda Octavia RS 245

Posúva limity svojej značky v oblasti silnejších áut. Jej číslovka v názve už napovedá, že sa bude jednať o 245 koňovú verziu (180kW), čo je o 15 koní viac ako doteraz najsilnejšia verzia.  Dostupná bude v tradičných verziách liftback aj kombi. Auto okrem celkom slušného motoru,  je doplnené elektro-hydraulicky ovládanou uzávierkou predného diferenciálu (VAQ), čo robí z jazdy hneď o niečo väčší zážitok. Stovku trhne za 6,6s a maximálka novej Octavie bude obmedzená na 250km/h, čo je ale povedzme si narovinu, na pomer našich ciest už tak dosť.

Výzor najrýchlejšieho Čecha

Dynamický vzhľad, tmavé prvky a Full-LED svetlomety. To sú asi prvé slová, ktoré nás napadnú pri pohľade na túto štvorkolesovú hračku. Škoda sa čiernej držala, a preto tu nájdeme čiernu  mriežku chladiča, spätné zrkadlá, koncovky výfuku a rám. V interiéri sa tento duch taktiež prejavil, ale aby auto nevyzeralo fádne, nájdeme doplnky z ušľachtilej ocele a hliníka, samozrejme doplnené logom RS na každom prvku, kde by sme to čakali. Športové sedadlá (materiál Alcantara), má zvýšené bočnice a integrované hlavové opierky pre držanie tela v zákrutách. Multifunkčný volant je potiahnutý performovanou kožou, čo už berieme ale v tejto modelovej rade ako samozrejmosť.

Ďalej má nová RS-ka navrch v celkovej proporcii vozidla. Je o 14 milimetrov nižšia a dĺžka zadnej nápravy je o 38 milimetrov širšia ako v staršom modely a sériové kolesá dosahujú veľkosť 19 palcov.

Výbava zas o kúsok vyššie         

Okrem tradičnej výbavy ako napríklad pripojenie telefónu pomocou bluetooth a podobne si v Octavii počkáme na celkom zaujímavú výbavu. Novinkou sú napríklad: asistent pre cúvanie s prívesom, automatické brzdenie pri detekcii chodca (ak by šlo o hroziacu kolíziu), Blind Spot (na varovanie pred autami v mŕtvom uhle), Rear Traffic Alert ( varuje pred prechádzajúcimi autami poza naše vozidlo v čase cúvania z parkovacieho miesta), Manoevre Assist (pri parkovaní brzdí podľa rozpoznanej vzdialenosti od prekážky) a Crew Protect Assist (ak vyhodnotí hroziacu kolíziu, zavrie okná, vrátane toho strešného, a stiahne bezpečnostné pásy na predných sedadlách). Všetky systémy spolu úzko spolupracujú, a s adaptívnym tempomatom, ktorý dokáže udržiavať vzdialenosť až do rýchlosti 210km/h, je tento kus veľmi podareným v rámci vybavenia.

WLAN-hotspot a navigácia v reálnom čase

Škoda Connect ponúka mobilné online služby v dvoch kategóriách a k tomu doplňujúcu aplikáciu pre smartfóny.

Infotainment Online (info, zábava). Nová generácia tohto systému od Bolero, Amundsen a Columbus sa dočkala skleneného dizajnu a displeja, ktorý reaguje už na veľmi jemný dotyk. Vrcholný navigačný systém Columbus ponúka uhlopriečku 9,2 palca, WLAN-hotspot a LTE modul pre superrýchly prenos dát, ktorý ponúka taktiež veľmi užitočnú službu Dopravných informácií online, čím sa auto bude snažiť vyhnúť rannej špičke za Vás. Okrem dopravy poskytne informácie taktiež o počasí, správach alebo bodoch záujmu na vašej trase. Nechýba ani zadávanie trasy hlasom.

Care Connect (asistencia vodiča). Tento systém umožňuje núdzové volanie (aj automaticky v prípade nehody, pri ktorých strelil airbag), prípadne po zmačknutí tlačidla naviažete spojenie s asistenčnou službou, kde Vám odpovedia na všetky otázky týkajúce sa vozidla.

Aplikácia pre smartfóny funguje ako jednoduchý Remote Access, takže si jednoducho pomocou mobilného zariadenia skontrolujete stav vozidla, nádrže, prípadne samotnej pozície vozidla a nechýba ani kontrola okien, dverí, osvetlenia alebo klimatizácie.

Simply Clever

Ako je u novej Škody zvykom, aj v RS-ke sa dočkáme zjednodušenia a spríjemnenia bežných vecí, ktoré nás každodenne stretávajú. Držiaky na fľaše v stredovom panely, v ktorých otvoríte fľašu jednou rukou, vyhrievaný volant pre zimné rána, dva USB konektory pre cestujúcich vzadu, jazdné profily pre troch vodičov (nastavenie zrkadiel, svetiel, sedane atď) alebo aj odnímateľná LED-baterka, ktorú automaticky nabíjajú najazdené kilometre.

Zhrnutie

Nová Škoda RS s 245timi koňmi pod kapotou a možnosťou automatickej (7 stupňovej) alebo manuálnej (6 stupňovej) prevodovky, je aj so svojím novým dizajnom podľa našej redakcie vydareným kúskom. Jej dizajn nemusí sedieť každému, ale rozhodne jej jazdné vlastnosti a vybavenie dokáže ponúknuť to, na čo sme od rady RS zvyknutí. Výkon, komfort a priestrannosť.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!