Domov News Opel Astra v tichosti prešiel faceliftom, Francúzi sa ho však nedotkli!

Opel Astra v tichosti prešiel faceliftom, Francúzi sa ho však nedotkli!

Opel Astra poznáme v súčasnej podobe už od roku 2015. Niet sa teda čo čudovať, že automobilka má v rukáve jeho modernizovanú verziu. Obľúbené črty si ponechá, no noviniek je až prekvapivo veľa. 

Vynovený Opel Astra má za cieľ nastaviť nový štandard vo svojej kategórií. Tvary karosérie sú teraz ešte aerodynamickejšie, a zaisťujú nižší koeficient odporu vzduchu. V praxi to znamená, že efektivita smeruje nahor, a emisie zasa naopak. Veľkú zásluhu majú v tomto smere aj nové motory. Tie si ale necháme na neskôr. S koeficientom aerodynamického odporu 0,25 patrí kombi variant Sports Tourer k autám najnižším koeficientom aerodynamického odporu na svete, pričom päťdverový hatchback je lídrom svojej triedy s koeficientom 0,26.

Inžinieri pritom mysleli na najmodernejšie vychytávky. Jednou z nich je aj systém klapiek ukrytý v maske chladiča. Funguje tak, že horné a dolné časti masky sa automaticky otvárajú nezávisle od seba podľa aktuálnej potreby, čím zlepšujú obtekanie karosérie. Zapracovalo sa taktiež na spodnej časti podlahy. Tá redukuje turbulencie vzduchu, čím tiež prispieva k zlepšeniu aerodynamiky. Navonok spoznáte nový Opel Astra najmä podľa pozmeneného predného nárazníku. Vo vnútri je to už o čosi jednoduchšie. Zmenil sa napríklad dizajn budíkov a multimediálneho displeja.

Súčasťou faceliftu sú aj vyspelejšie technológie. Po komfortnej stránke ide o vyhrievané predné okno, zdokonalené užívateľské prostredie v infotainmente, a bezdrôtové nabíjanie. Lepšia by mala byť aj predná kamera. Pri samotnej jazde pocítite vývoj na športovom podvozku, ktorý má nové tlmiče a Wattov priamovod na zadnej náprave. Automobilka sa však najviac pýši novou radou motorov. Sľubuje až o 19 percent nižšie emisie CO2. Astra by vďaka tomu mala patriť na špičku vo svojej kategórií.

Nová generácia agregátov s objemom od 1,2 do 1,5 litra pokrýva výkony od 77 kW (105 konských síl) do 107 kW (145 konských síl). Tie by mali byť pozoruhodne úsporné a napovedajú tomu aj oficiálne údaje. Podľa cyklu NEDC konzumujú stroje v meste 4,5-6,1 litra paliva na 100 km, mimo mesta 3,1-4,0 l na 100 km a kombinovaná spotreba sa pohybuje od 3,6 l po 4,8 l na 100 km. K šesťstupňovému manuálu a CVT prevodovka sa pridáva aj nová, 9-stupňová automatická prevodovka.

Opel Corsa-e bude prvým elektrickým rally špeciálom

Zdroj: Opel | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVolkswagen nepriamo potvrdil Arteon Shooting Brake
Nasledujúci článokBugatti Chiron píše históriu: Nový kráľ rýchlosti