Toyota Yaris patrí nepochybne medzi najpopulárnejšie kompaktné hatchbacky. Štýlové autíčko prešlo od uvedenia na trh v roku 1999 už troma generáciami, a len pred pár hodinami uzrela svetlo sveta tá štvrtá.

Nová Toyota Yaris je dospelejšia ako kedykoľvek predtým. Dáva o tom vedieť už na prvý pohľad. Známy a obľúbený dizajnový jazyk síce ostal zachovaný, no bol výrazne vylepšený. Japonská novinka je kratšia, nižšia a širšia. Rázvor pritom narástol až o 50 milimetrov. Takáto kombinácia už po prečítaní navádza, že výsledkom bude športovejší look obhájený lepšími jazdnými vlastnosťami. Veľkou zmenou je použitie čerstvo navrhnutej platformy GA-B, ktorá je podľa slov výrobcu vytvorená pre potešenie z jazdy.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Postará sa o spoľahlivú a prirodzenú jazdu s presným riadením a skvelými manévrovacími schopnosťami. Ťažisko vozidla je uložené nízko, vďaka čomu bude Yaris na ceste stabilný. Optimalizovaná je aj poloha za volantom. Je to prvá kompaktný model, ktorý používa architektúru TNGA (Toyota New Global Architecture). Automobilka sa tiež pýši mimoriadne pevnou karosériou a konštrukciou. Dokonca by malo ísť o najbezpečnejší kompaktný automobil na svete, a zároveň prvý používajúci stredné airbagy.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Pri pohľade na interiér je pokrok jednoznačný. Tak ako v prémiovejších autách sú budíky už plne digitálne. Centrálna obrazovka vystupuje z úzkej palubnej dosky a prítomný je dokonca aj head-up displej. Na čelné sklo v zornom poli vodiča premieta základné informácie o jazde a upozornenia, ako napríklad navigačné pokyny a najvyššiu povolenú rýchlosť. Nový Yaris si môžete nechať vybaviť ďalšími technicky vyspelými a praktickými funkciami, ako je napríklad veľká bezdrôtová nabíjačka, na ktorú sa zmestia aj smartfóny poslednej generácie, vyhrievanie volantu či špeciálne náladové osvetlenie kabíny v okolí vodiča. Umiestnenie a používanie ovládacích prvkov je vďaka ergonomickému dizajnu naozaj intuitívne. Kabína ponúkne viac priestoru ako v predošlej generácií. Toyota si dala tiež záležať na použití materiálov vo vnútri.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Medzi úplné novinky pre Toyotu Yaris štvrtej generácie patrí aj pohonná jednotka 1.5 Hybrid Dynamic Force. Prinesie citlivejšiu odozvu, o 15 % vyšší kombinovaný výkon a vyše 20% pokles spotreby paliva. Nový zážihový motor sľubuje tiež 40 % tepelnú účinnosť. Malý hatchback sa bude naďalej vyrábať v Európe. Do prevádzky závodu Toyota Motor Manufacturing France sa investovalo vyše 300 miliónov eur, aby tu bolo možné vyrábať vozidlá na platforme GA-B.

10 súčasných áut, ktoré produkujú najmenej emisií CO2

Zdroj: Toyota | startstop.sk