Škoda Vision iV je koncept plne elektrického modelu z dielne Českej automobilky. Ponúka dojazd na úrovni 500 kilometrov, podľa normy WLTP a výkon viac ako 300 koní!

Škoda Vision iV
Škoda Vision iV

Prvý krát automobilka predstavila štúdiu Vision iV na autosalóne v Ženeve v roku 2019. O to neuveriteľnejšie znie fakt, že sériovej podoby modelu sa dočkáme už v roku 2020. Nám sa naskytla jedinečná príležitosť vyskúšať si túto štúdiu. Koncept je dlhý 4 665 mm, široký 1 926 mm a vysoký 1 613 mm. Rázvor má dĺžku 2 765 milimetrov. Rozmerovo sa radí medzi Karoq a Kodiaq no podstatne bližšie má práve ku Kodiaqu. Sériový model by mal stáť na novej elektrickej platforme MEB koncernu VW. Jedná sa teda o prvú Škodu na novej platforme, určenej výlučne pre elektromobily.

Pohonnú sústavu tvoria dva elektromotory, umiestnené na prednej a zadnej náprave. Dokopy poskytnú výkon na úrovni 225 kW čiže 306 koní. Kapacita je 83 kWh a dojazd, podľa slov automobilky, predstavuje rovných 500 kilometrov podľa cyklu WLTP. Pričom nabitie batérií na 80% zabierie zhruba 30 minút.

Technologicky sa jedná o najvyspelejšiu Škodu všetkých čias, vozidlo disponuje okrem konvenčných kamier a senzorov, hneď niekoľkými lidarmi a radarmi. Miesto bežných spätných zrkadiel boli použité kamery. Dvere sa otvárajú v štýle Rolls Royce a absentujú na nich kľučky, tie boli nahradené haptickým senzorom na povrchu dverí.

Coupe + SUV je v móde

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Dizajn v štýle SUV Coupe je na Škodu síce netradičný o to viac však jedinečný. Aby sme však veci uviedli na pravú mieru, Škoda už má svoje SUV Coupe modely, dokonca hneď dva! Nepredávajú sa však v Európe ale v Číne, pod názvom Kodiaq GT a Kamiq GT. V prípade štúdie Vision iV však vieme jednoznačne potvrdiť príchod tohto modelu práve do Európy.

Dizajnérom sa štúdia skutočne podarila a nesie mnoho prvkov krištálu, ten sa objavuje v exteriéri ale aj v interiéri. V prípade predných svetiel došlo k ich prepojeniu ktoré sa tiahne zaslepenou maskou pozdĺž celého predného nárazníka. V zadnej časti je umiestnená dvojica svetiel pričom spodný pás je prepojený. Celkovo Vision iV pôsobí masívne a agresívne. Vďaka dômyselnému tvarovaniu sa konštruktérom podarilo dosiahnuť veľmi nízky koeficient odporu vzduchu.

Škoda Vision iV
Škoda Vision iV
Interiér future

Interiér nesie dizajn novej koncepcie, najvýraznejšou zmenou je volant, ten je dvojramenný a pôsobí nesmierne futuristicky. Podobne riešený volant môžeme očakávať aj v prípade novej generácie modelu Octavia. Prvé dojmy vám prinesieme priamo zo svetovej premiéry! Použité materiály vo vnútri vozidla, sú ekologické a šetrné k životnému prostrediu.

Koncept Škoda Vision iV navyše disponuje aj autonómnym riadením úrovne 3. To znamená, že vozidlo je schopné plnohodnotne prevziať riadenia napríklad na diaľnici. Systém je schopný obiehať, vyhýbať sa prekážkam, zrýchľovať a brzdiť. V nebezpečných situáciach alebo za zhoršených poveternostných podmienok, vozidlo prenechá riadenie vodičovi. Koncept dokáže taktiež komunikovať s ostatnými pripojenými vozidlami navzájom a dokonca aj s infraštruktúrou.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Čo si myslíte koľko stojí tvorba takéhoto plne funkčného konceptu vozidla? Jeho cena je astronomická a atakuje hranicu troch miliónov eur! Samozrejme produkčný model toľko stáť nebude…

Čo môžeme očakávať?

V sériovej verzií môžeme očakávať batériu na úrovni 90 kWh, pohon oboch náprav prostredníctvom dvoch elektromotorov. Systémový výkon 225 kW bude zrejme určený pre vrcholovú verziu rovnako ako aj kapacita akumulátora a teda aj výsledný ponúkaný dojazd na úrovni 500 kilometrov. Dizajn exteriéru by sa už zásadne meniť nemal, stačí si len odmyslieť zopár futuristických prvkov. Interiér ostáva záhadou, nová Octavia by nám však mohla naznačiť správny smer.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

PRVÁ JAZDA: Škoda Kamiq uzatvára SUV ofenzívu značky. Vyskúšali sme ju!