Californiu tu máme ,už od roku 2008, jedno z posledných Ferrari vôbec ktoré bolo možné mať sériovo z manuálnou prevodovkou.

Facelift v podobe CaliforniaT prišiel v roku 2014. Kto kto sa nad tým možno zamyslel, že je to už dosť dlhý cyklus, no nikde nevidel žiadne úniky nástupcu?

Je to preto ,že Ferrari nástupcu odhalilo nedávno celkom samo ,bez propagácie. Nástupca sa už o týždeň predstaví vo Frankfurte. Nový model sa bude volať Portofíno. Podľa mesta Portofino. Oproti predchodcovi bude dlhší, širší a nižší. Dostupný so špecifickým odtieňom červeného laku Rosso Portofino. Z pohľadu na predné partie vidíme ,že inšpirácia sa čerpala z modelov 812Superfast a GTC4Lusso. Hardtop bude po novom, ovládateľný aj za jazdy. A narastie aj objem kufra. Volant pochádza z modelu 812Superfast a GTC4Lusso. K dispozícií bude 10,2 palcový dotykový displej. A na zadných sedadlách by malo byť viac miesta. V motorovom priestore tiež nastali zmeny.

3.9l osem-valec twin turbo, po novom produkuje 590 koní a 760Nm(3000-5250 otáčok). Preto sa zlepšila aj dynamika, Portofíno garantuje z nuly na stovku za 3,5 sekundy a 320km/h. Dostaneme efektívnejšie tlmiče, budú znížené náklony karosérie a auto vraj poskytne celkovo lepšiu stabilitu ,ale zároveň vyšší komfort. Asi aj preto ,že výrazné inovácie prišli v rámci podvozka. A úplne nové odľahčené hliníkové šasí. Nachádza sa tu elektronický zadný diferenciál tretej generácie. Auto má byť výrazne ľahšie konkrétne čísla sa však dozvieme vo Frankfurte.