Domov Elektromobilita Subaru Forester e-Boxer – po prvýkrát prichádza v hybridnej verzii, poznáme už...

Subaru Forester e-Boxer – po prvýkrát prichádza v hybridnej verzii, poznáme už ceny

Nový Forester aj naďalej využíva symetrický pohon 4x4.

Nový Forester si zachoval svoje ikonické prvky – horizontálne uložený boxer motor a symetrický pohon 4×4. Pridal k nim však aj elektromotor.

Forester je v portfóliu Subaru najúspešnejší model, celkovo sa počet vyrobených kusov od jeho uvedenia v roku 1997 blíži k hranici štyroch miliónov. Teraz prešiel zásadnou technologickou obmenou, no kľúčové prvky zostali zachované. Myslíme nimi známy horizontálne uložený motor Boxer a symetrický pohon 4X4.

Z motoru typu boxer sa však po novom stal e-boxer. To značí, že benzínovému dvojlitrovému štvorvalcu asistuje prídavný elektromotor a tomuto spojeniu sa prispôsobila aj automatická prevodovka Lineartronic. Inak povedané – Forester definitívne prešiel na hybridnú technológiu. A čo to znamená?

Elektrina v akcii

V praxi pri nízkych rýchlostiach poháňa vozidlo iba elektromotor. V závislosti od stavu vozidla a batérie môže čisto na elektrickú energiu prejsť vzdialenosť do 1,6 km rýchlosťou maximálne 40 km/h.

Forester mierne podrástol, prejavilo sa to najmä na rázvore.

Pri stredných rýchlostiach sa výkon elektrického a spaľovacieho motora kombinuje tak, aby poskytoval optimálne zrýchlenie s dobrou odozvou na plyn. Pri vysokých rýchlostiach poháňa vozidlo benzínový dvojliter s výkonom 110 kW, resp. 150 koní.

Súčasťou výbavy je aj systém X-MODE, využiteľný na problematických povrchoch.  Ten optimalizuje správanie motora, prevodovky, pohonu 4X4 a bŕzd pre čo najlepšiu trakciu na klzkom povrchu a v ostrých stúpaniach a klesaniach. Novinkou pre rok 2020 je verzia X-Mode s dvoma režimami: Snow/Dirt (sneh/ hlina) a Deep Snow/Mud (hlboký sneh/ bahno) pre zlepšené schopnosti v ťažkých podmienkach.

X-Mode s dvoma režimami: Snow/Dirt (sneh/ hlina) a Deep Snow/Mud (hlboký sneh/ bahno) pre zlepšené schopnosti v ťažkých podmienkach.

Ak máte systém zapnutý, tak vozidlo dokáže automaticky udržiavať konštantnú a bezpečnú rýchlosť aj pri jazde z naozaj strmých kopcov a navyše bez toho, aby ste sa museli dotýkať pedálov. Aj pri zapnutom X-Mode prichádza k slovu elektromotor, aktivuje sa okamžite už od nulovej rýchlosti.

Pri normálnej jazde v režimoch I alebo S sa aktivuje od rýchlosti 4 km/h. Tým chceme naznačiť, že okrem terénneho módu má nový Forester aj klasický volič jazdných režimov. Písmeno I značí Intelligent a S je skratkou pre športový režim. Myslíme, že rozdiel medzi nimi je už dostatočne definovaný samotným pomenovaním.

Pomocný elektromotor a batéria sú umiestnené v pozdĺžnej osi vozidla, ťažší motor v blízkosti ťažiska auta, elektromotor a batérie nad zadnou nápravou, vďaka čomu sa dosahuje veľmi dobré rozloženie hmotnosti medzi prednou a zadnou nápravou, čo má taktiež pozitívny vplyv na jazdné vlastnosti. Elektrický pomocník sa zároveň podpisuje aj na zníženej spotrebe, oproti predchodcovi s klasickým spaľovacím motorom by mal byť rozdiel 11-percentný.

Dôraz na bezpečnosť

V štandardnej výbave nového Foresteru je aj technológia EyeSight s dvojicou kamier, monitorujúcich okolie. EyeSight obsahuje predkolízne brzdenie, podporu pri udržiavaní jazdného pruhu a ďalšie funkcie. Nový Forester navyše dokáže sledovať aj únavu vodiča.

Dve kamery systému EyeSight.

Auto je doslova nabité modernými bezpečnostnými technológiami a dokazuje to už aj v nárazových testoch. Kamery a ďalšie senzory nemonitorujú len mŕtvy uhol, ale aj jazdné pruhy a situáciu za vozidlom. Pri cúvaní v problémovej situácii a pri hroziacej kolízii dokáže nový Forester zastaviť aj bez pomoci vodiča.

Auto mierne podrástlo vo všetkých smeroch, rázvor sa zväčšil o 30 mm na aktuálnych 2 670 mm, čo s podpísalo na zväčšení vnútorného priestoru, pocítia to najmä cestujúci vzadu.  Objem kufra je 509 litrov. A možno ešte jedna zaujímavosť  – nový Forester má ako prvé Subaru na dverách batožinového priestoru dve tlačidlá – na ovládanie kufra a aj na kompletné uzamknutie.

V interiéri bol kladený vysoký dôraz na vnímanú kvalitu.

A napokon to najdôležitejšie – nový Forester prichádza v troch úrovniach výbavy, vo všetkých je výlučne vyššie spomínaná kombinácia benzínového dvojlitra a elektromotoru. Cena začína na necelých 33-tisíc eurách a v najvyššej výbave  stojí 41-tisíc eur. Už v základe sú full-LED svetlá vpredu, 17-palcové disky, infotainment s 8-palcovým dotykovým displejom a podporou Apple Car Play a Android Auto, dvojzónová klimatizácia a aj terénny asistent X-Mode. V najvyššej výbave budete mať kožený interiér, 18-palcové disky a strešné okno.  Až do tejto výbavy patrí aj navigačný systém.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTest Peugeot 508 SW Allure 1,5 BlueHDi EAT8 – pôvabne drzé kombi
Nasledujúci článokMazda 3 vyhrala titul ženského auta roka, dizajn Kodo jasne pomohol
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.