Na Aston Martin DBX v oficiálnej podobe sme čakali dlho. Teraz ale prichádza zo všetkou britskou eleganciou a je pripravený zabrať miesto na trhu luxusných SUV.

Ide o prvý pokus automobilky o vytvorenie úplne nového produktu, teda ich prvého SUV. A očakávania sú vysoké, takže ak nový Aston Martin DBX bude iba dobrý, nemusí to stačiť. Spoločnosť plánuje do roku 2023 vyrobiť 4000 vozidiel a DBX stojí na čele tohto procesu.

Prvý koncept sa ukázal už v roku 2015 a už vtedy nám všetkým bolo jasné, že vstup Astonu do priestoru luxusných SUV bude niečím špeciálny. Konštruktéri ale museli čeliť hneď niekoľkým požiadavkám: Musí to vyzerať ako Aston Martin, musí to znieť ako Aston Martin a musí to jazdiť ako Aston Martin.

Prvé SUV spoločnosti je založené na hliníkovom podvozku, ktorého pohotovostná hmotnosť je nižšia ako 1 145 kilogramov. Jeho ľahkosť a tuhosť by ho mala nechať v domácom prostredí ako na ceste tak aj v teréne. 4,0 litrová oturbená V8, ktorá sa stará aj o Vantage alebo DB11, by mala byť tiež nápomocná.

DBX

V DBX ale motor vyladili tak, aby mal viac energie a krútiaceho momentu ako jeho športovejší súrodenci. Ale! Výsledkom je, že DBX je výkonnejší ako najnovší rad športovej rady automobilov Aston Martin. S využitím tejto sily pomáha 9-stupňová automatická prevodovka a systém pohonu všetkých kolies.

Je tu tiež aktívny výfukový systém, ktorý mení vrčanie výfukového potrubia, čo umožňuje novému SUV prejsť z rafinovaného a luxusného SUV na športiak. Aston Martin tvrdí, že z 0 na 100 km/hod to zvládne za 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť sa pohybuje nad hranicou 290 kilometrov.

DBX

Vďaka použitiu dvojitého priečneho a viaczložkového zadného zavesenia kolies s trojkomorovými vzduchovými pružinami a adaptívnymi tlmičmi Bilstein so štyrmi rôznymi nastaveniami pružnosti, môže nový DBX dokončiť kolo na Nurburgringu za menej ako osem minút.

Vylepšením dynamického zamerania DBX je 48-voltový aktívny systém regulácie otáčania, ktorý nahrádza konvenčné stabilizátory. Pomáha obmedzovať pohyb tela pri agresívnej jazde. A spoločnosť sa chváli tým, že vďaka tomu môže nový DBX zaútočiť na zákrutu rovnako rýchlo ako Vantage a brzdiť ako DBS Superleggera.

SEAT Leon ST Black Limited: praktické kombi na každý deň

Zdroj: Aston Martin