Koncernová modulárna platforma MEB ponúka veľké možnosti, čoho dôkazom je aj štúdia štýlového kombi. Do predaja sa dostane v roku 2022.
Pri pohľade na karosériu ID. Space Vizzion je jasné, že štýlové kombi nie je iba dizajnérskou kreáciou, ale do veľkej miery predobrazom auta, ktoré budeme stretávať na cestách. Nakoniec, zapustené kľučky majú dnes aj niektoré sériové autá. Inak je všetko tak, ako by auto schádzalo z výrobného pásu už dnes. Ako sa vám páči? Postavili by ste si ho do svojej garáže? Ja mám klasické autá radšej než crossovery, a tak som za tento počin automobilky rád. Dodajme, že koeficient odporu vzduchu karosérie (cx) je iba 0,24.
Takmer sériový
Podobný charakter má aj interiér. Ak si odmyslíme niektoré materiály opäť by sme sa zhodli na to, že sa pozeráme na sériové auto. Kompaktná prístrojová doska má centrálne umiestnený dotykový displej s uhlopriečkou 15,6 palca, volant má tri ramená a dotykové plôšky, pred ním je umiestnený digitálny prístrojový štít. Vďaka priestorovo úspornej platforme s ideálnym rozmiestnením komponentov pohonu je v kabíne veľa miesta na predných, no hlavne zadných sedadlách. Podľa zverejnených obrázkov je teda pohodlie na úrovni luxusných limuzín. Ak sa si niečo v sériovej verzii štúdie zmení, tak to bude koncepcia zadných sedadiel. Urobiť takéto rodinne ladené auto prísne štvormiestne by asi rozumné nebolo. Ale ktovie, možno dá automobilka zákazníkom v prípade usporiadania interiéru na výber.
Výborný dojazd aj výkony
V prípade techniky sú informácie automobilky podľa očakávania strohé. Štúdia ID. Space Vizzion má akumulátor s celkovou kapacitou 82 kWh, vďaka čomu je dojazd podľa metodiky WLTP na úrovni 590 kilometrov. Vývoj v oblasti akumulátorov napreduje raketovým tempom, a možno očakávať, že v čase uvedenia do predaja budú hodnoty dojazdu s plne nabitým akumulátorom ešte lepšie.
O pohon vozidla sa stará sústava s maximálnym výkonom 250 kW (340 k), hodnotu najvyššieho krútiaceho momentu automobilka nezverejnila. Auto dostalo pohon 4×4, a tak je veľmi pravdepodobné, že, zverejnená hodnota maximálneho výkonu nie je výsledkom práce jedného motora, ale minimálne dvoch. Podľa očakávania vozidlo vodičovi dopraje zábavu za volantom. Zrýchlenie z pokoja na rýchlosť 100 km/h auto zvládane za 5,4 sekundy.
Volkswagen a doba elektrická sú si zjavne čoraz bližšie. Predstavená štúdia ID. Space Vizzion navyše dáva nádej, že nástup elektromobilov bude prínosom nielen pre životné prostredie, ale aj pohodlie a bezpečnosť pre cestujúcich. A to je pre budúcnosť automobilizmu dobrá správa.
Foto: Volkswagen