Keď Jaguar v roku 2014 ukončil výrobu kupé XK, model F-Type ostal v ponuke športiakov značky ako jediný. Na trh prišiel o rok skôr a odvtedy ho poznáme v jednej jedinej podobe.

Prvá generácia od uvedenia svoj dizajn takmer vôbec nezmenila. Až po dlhých šiestich rokoch sa rozhodla britská automobilka F-Type výraznejšie modernizovať. A aj keď sa môže na prvý pohľad zdať, že pozmenená bola iba predná časť, facelift zasahuje omnoho hlbšie. Začnime teda exteriérom.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Ako som už spomínal, vynovený F-Type spoznáte podľa prednej časti. Dostala úplne nový dizajn svetiel, zväčšila sa maska a nárazník je taktiež odlišný. Identická nezostala ani kapota. Boky si zachovali pôvodné krivky, no zadok je trochu odlišný. Konkrétne je to tvar zadných svetiel, tie prišli o ikonickú bublinu a sú jednoduchšie. Vo vnútri tiež na oko vyzerá všetko po starom. V skutočnosti však pribudol napríklad digitálny prístrojový panel. Infotainment teraz podporuje aj Apple CarPlay a Android Auto a dokáže byť aktualizovaný bezdrôtovo na diaľku. V praxi to znamená, že ak sa objaví nejaký softvérový update, nemusíte kvôli tomu cestovať do servisu.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

To, že pod kapotou menších prémiových športiakov sa už bežne nachádzajú štvorvalce, nie je nič nové. Rovnako je to aj v prípade základnej verzie F-Typu. Dvojlitrový prepĺňaný agregát produkuje 221 kW (300 konských síl) a 400 Nm krútiaceho momentu. Stovku dosiahne za 5,4 sekundy pričom maximálka je obmedzená na 250 km/h. Pre tých, čo vyhľadávajú ostrú silu, sú v ponuke osemvalcové motory v dvoch rôznych výkonnostných variantoch. V slabšom prevedení má päťlitrová vé-osmička s kompresorom silu 331 kW (450 konských síl) a 580 Nm krútiaceho momentu.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Výkon prenáša cez osemstupňovú automatickú prevodovku na zadné kolesá, no za príplatok je možné zvoliť a pohon všetkých kolies. Ak však niekomu nestačia ani takéto čísla, siahnuť môže po špičkovom vyhotovení s označením R. Ten má okrem komplexne vylepšeného podvozku aj širšie kolesá. Na asfalt totiž prenáša až 423 kW (575 konských síl) a 700 Nm. Tieto parametre sa postarajú o to, že F-Type R vystrelí z pokoja na 100 km/h za 3,5 sekundy a zrýchľovať prestane až na hranici 300 km/h.

Budúci Jaguar F-Type by mohol dostať V8 od BMW M!

Zdroj: Jaguar | startstop.sk