V roku 2019 sa Hyundai stal absolútne najpredávanejšou automobilovou značkou u súkromných zákazníkov na Slovensku.

Kórejské duo, KIA a Hyundai vstúpili na Slovenský trh ako relatívne nezaujímavé automobilky, v porovnaní s európskou konkurenciou. Za niekoľko rokov sa im však podarilo vybudovať poprednú priečku v predajoch a obľúbenosti medzi zákazníkmi. Za všetkým stoja hlavne mainstreamové modely ako i30 či Tucson, ktoré dominujú aj v počte registrovaných vozidiel.

Zaujímavý je práve fakt, že aj napriek prítomnosti výrobného závodu KIA priamo na Slovensku, je to práve Hyundai ktorý dlhodobo dosahuje lepšie výsledky.

Pozíciu najčastejšej voľby u súkromnej klientely získal vďaka 4 650 registrovaným novým vozidlám, čo predstavuje trhový podiel v privátnom segmente 13,44%.

Podľa údajov Zväzu automobilového priemyslu SR si k slovenským zákazníkom našlo v uplynulom roku cestu spolu 8 805 kusov nových vozidiel Hyundai, čo je o 15% viac ako v roku 2018. Vďaka tomu sa stal Hyundai 3. najpredávanejšou značkou vozidiel na Slovensku s trhovým podielom 8%. Medziročne tak stúpol trhový podiel značky na Slovensku o 0,9 percentuálneho bodu.

Za úspechom značky Hyundai na Slovensku je každodenné nasadenie stoviek profesionálov v partnerskej sieti a rastúca dôvera našich klientov, im všetkým patrí naša vďaka. Zároveň je to pre nás záväzok, aby sme každý deň skúšali byť o kúsok lepší ako včera,“ hovorí Robert Baumgartner, generálny riaditeľ Hyundai Motor Slovakia.

i30 a Tucson najobľúbenejšími modelmi

Najviac sa v roku 2019 darilo modelu i30, ktorý sa stal s 3 482 registrovanými kusmi 4. najpredávanejším modelom na Slovensku vôbec. Medziročný záujem o i30 vo verziách hatchback, kombi a fastback stúpol o vyše 17%. Na druhom mieste sa umiestnil Tucson. S počtom registrácií 2 265 sa stal 7. napredávanejším modelom na Slovensku za uplynulý rok.

Vysoký nárast v počte registrácií eviduje slovenský importér značky Hyundai aj pri modeli i20 – 1 743 registrovaných kusov predstavuje medziročný nárast o vyše 27%. Ku skokanom roka sa v rámci portfólia zaradili najmä mestské SUV Kona, ktorej predaje medziročne vzrástli o tretinu. Veľké SUV Santa Fe si pripísalo 262 registrácii a medziročný nárast záujmu o 78%.

predaj-vozidiel-hyundai-2019
Registrácie osobných vozidiel (M1) značky Hyundai v obd. 1.1. – 31.12.2019 podľa ZAP SR

Test Hyundai Kona Hybrid, jazdí za menej ako päť litrov

Pridaj komentár