Domov Elektromobilita Bude sa mimoriadne ziskový Superb vyrábať v Bratislave?

Bude sa mimoriadne ziskový Superb vyrábať v Bratislave?

Superb
Superb v prevedení Scout.

O presune výroby najlukratívnejšieho modelu Škoda Superb mimo Českú republiku sa hovorilo už viackrát. Tento plán je opäť na stole a u našich západných susedov vyvoláva búrlivé emócie.

Pred tromi rokmi vedenie VW zvažovalo, že výrobu modelu Škoda Superb premiestni do továrne v nemeckom Emdene, kde sa montujú modely Passat. Po protestoch odborov sa tento plán neuskutočnil a Emden je teraz pripravovaný na zintenzívnenie výroby elektromobilov.

Potom sa hovorilo o tom, že plánovaný nový Superb by sa nielen ďalej vyrábal v Kvasinách, ale navyše by sa tam o necelé tri roky presunula aj výroba ďalšieho lukratívneho modelu, ktorým je Passat a pridal by sa ešte Arteon. Teraz je opäť všetko inak.

Superb
Superb ako plug-in hybrid je jedným z veľkých tromfov Škody pre tento rok

Materský koncern Volkswagen (VW) opäť začal hovoriť o presune výroby najziskovejšieho modelu Superb mimo Česka. K najhorúcejším kandidátom patrí bratislavský závod VW a maďarský Györ. Problémom sú výrobné kapacity. Šéf automobilky Bernhard Maier  ešte minulý rok uviedol, že by zvládla predať o 200-tisíc áut viac, než dokáže vyrobiť. Vlani ich dodala po celom svete 1,24 milióna.

Problémy s výrobnými kapacitami mala vyriešiť nová továreň v Turecku, ale keďže sa EÚ a expressis verbis Nemecko, prestali s Tureckom „kamarátiť“, tak z tohto plánu zišlo. A teraz sa hľadá nejaké rozumné  a rýchle riešenie.

Čítajte viac: Poznáme takmer kompletnú ponuku motorov novej Škody Octavia

V Bratislave sa vyrábajú hlavne veľké SUV a popri nich najmenšie modely. Pri tých však neustále klesá záujem a je možné, že aj Škoda Citigo už začína spievať svoju labutiu pieseň. S klesajúcim objemom predaja malých áut sa v Bratislave uvoľňujú výrobné kapacity a továreň by mala zvládnuť aj tak žiadaný model, akým je Superb. V Maďarsku sa zas montujú diesle, o ktoré záujem klesá tiež, takže továreň je ďalším vážnym kandidátom.

Oficiálni predstavitelia koncernu tieto špekulácie zatiaľ odmietajú komentovať.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Opel Astra 1,4 Turbo CVT – fakt celkom slušné auto
Nasledujúci článokFrancúzi opäť udávajú tredy. Majú externú baterku pre elektromobily
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.