Nová Octavia sa už o pár týždňov oficiálne dostane na náš trh a zároveň v tom čase bude predstavená aj jej vrcholová verzia RS. Aj keď sa cena za český bestseller pravdepodobne posunie do vyšších čísel, bude to najmä kvôli tomu, že sa dočká kompletne nových motorov a technológií. Vďaka malému úniku, ktorý sa pred nedávnom objavil na facebookovej skupine venovanej Octavii 4. generácie, vieme aké agregáty a kedy novinka dostane.

Už dávnejšie dostupné informácie hovorili, že úplný základ bude tvoriť litrový trojvalec dopovaný turbom. To sa potvrdzuje aj teraz. Najmenší z ponuky agregátov by mala Octavia dostať pod kapotu v júni tohto roka. Jeho modernejší derivát sa bude spoliehať na pomoc elektromotora. Zároveň pôjde o základný mild-hybridný pohon, ktorý Octavia dostane. Jeho systémový výkon bude naladený na 110 koní a spriahnutý bude so 7-stupňovou prevodovkou DSG. Neskôr môžeme počítať aj s výkonnejším mild-hybridom s motorom 1,5 TSI. Pokiaľ budete chcieť siahnuť po plug-in hybridu verzii, musíte si vybrať spomedzi dvoch výkonových variánt. Základ tvorí 1,4 TSI spriahnutý s elektromotorom so systémovým výkonom 204 koní. Nad ním bude zasadená verzia RS, ktorá bude mať v tomto prípade až 245 koní. Oba zo zmienených plug-in hybridov budú disponovať 6-stupňovou prevodovkou DSG.

Nová Octavia je tu! Prináša veľa vylepšení a je opäť triedou sama pre seba

Väčšími benzínovými pohonnými jednotkami budú už tradične prepĺňané 1,5ky. Tie budú k dispozícii ako s manuálom tak aj s automatom. S čoraz obľúbenejším agregátom si novú Octaviu už teraz môžete vyskladať na českých stránkach Škody. Vrcholom ponuky z hľadiska objemu pri benzínoch bude dvojlitrové TSI. Jeho výkon bude od 200 koní až po 245 koní. Týmto sa potvrdzuje, že nová Octavia skutočne dostane nešportovú verziu 2,0 TSI, o ktorej sa v kuloároch povrávalo, že bude nedostupná. V prípade dvojlitrových agregátov TSI sa počíta s nasadením pod kapotu až koncom leta. Možno malým sklamaním je informácia, že 245 koní by mal byť aspoň zatiaľ najvýkonnejší motor aký novinka dostane. Octavia taktiež bude mať možnosť pohonu aj na benzín spolu s CNG. Takto vybavený “hybrid” bude disponovať novým 1,5 litrovým TSI s celkovým výkonom 131 koní. K dispozícii by mal byť len so 7-stupňovou prevodovkou DSG.

škoda octavia motory
Zdroj: Facebook

Z hľadiska dieslu sa ponuka skresala výhradne na dvojlitre. Základ v tomto prevedení bude mať výkon na úrovni 85 kW. Jeden z vrcholov by mal tvoriť 140 kW-tový agregát spriahnutý so 7-stupňovým automatom. CNG spolu so silnejším dieslom sa na trh dostanú v rovnakej dobe ako najsilnejšie benzínové motory.

TEST Škoda Octavia RS – dosluhujúca, no stále výborná

Zdroj: Facebook

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!