Domov News WCOTY: Pozrite si, kto sa stal Svetovým autom roku 2020

WCOTY: Pozrite si, kto sa stal Svetovým autom roku 2020

wcoty

Odhalenie víťaza ankety WCOTY malo prebehnúť 8. apríla na autosalóne v New Yorku. Ten bol však pre pandémiu koronavírusu odložený, teda vyhlásenie tento rok prebehlo výhradne on-line cestou.

Okrem hlavnej ceny WCOTY (World Car Of The Year) boli víťazi vyhlásení aj vo vedľajších kategóriách ako Svetovej mestské, luxusné a športové auto roka, pričom samostatná cena bola udelená aj za najlepší dizajn roka.

Na základe poroty 86 motoristických novinárov z celého sveta bola na začiatku marca predstavená v každej kategórii trojica finalistov, iba jedno auto si však mohlo odniesť aj celkové víťazstvo. A tým autom je Kia Telluride, vôbec najväčšie SUV kórejskej značky, ktoré sa vyrába a predáva v USA.

O titul bojovala Kia s dvojicou modelov od Mazdy, presnejšie hatchbackom 3 (2. miesto) a SUV CX-30 (3. miesto). Posledná trojka sa do užšieho finále dostala z pôvodne 29 nominovaných vozidiel.

Pozrime sa na poradie v jednotlivých kategóriách podrobnejšie:

Svetové auto roku 2020 (WCOTY)
WCOTY
Kia Telluride
(Model a celkové skóre)
1. Kia Telluride 758
2. Mazda 3 745
3. Mazda CX-30 738
Svetové luxusné auto roku 2020
WCOTY
Porsche Taycan
(Model a celkové skóre)
1. Porsche Taycan (846 bodov)
2. Porsche 911 (786 bodov)
3. Mercedes-Benz EQC (778 bodov)
Svetové športové auto roku 2020
WCOTY
Porsche Taycan
(Model a celkové skóre)
1. Porsche Taycan (867 bodov)
2. Porsche 911 (809 bodov)
3. Porsche 718 (776 bodov)
Svetové mestské auto roku 2020
WCOTY
Kia e-Soul
(Model a celkové skóre)
1. Kia e-Soul (751 bodov)
2. Volkswagen T-Cross (702 bodov)
3. Mini Cooper SE (574 bodov)
Najlepší dizajn roku 2020
WCOTY
Mazda 3
(Model a celkové skóre)
1. Mazda 3 (179 bodov)
2. Porsche Taycan (177 bodov)
3. Peugeot 208 (144 bodov)

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAk máte auto na lízing, budete môcť opakovane požiadať o odklad splátok
Nasledujúci článokTEST Hyundai IONIQ Electric+: Introvert, ktorý vzbudzuje pozornosť
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.