Spoločnosť Lamborghini uviedla na trh nový ultra-exkluzívny druh hyperauta v podobe modelu Sián Roadster. Úžasné je, že sa nejedná o nudný hybrid, ale práve naopak. Monštrum bez strechy obsahuje ešte silnejšiu hybridnú verziu V12.

Nový Sián Roadster je poháňaný 48-voltovým 6.5 litrovým motorom V12. Táto technická kombinácia produkuje 602 kW, čo je približne 819 konských síl. Rovnako ako pri ťažšej verzii Sian-u, aj takýto výkon dokáže z 0-100 km/hod preletieť behom 2,9 sekundy, čo je iba o 0,1 sekundy pomalšie ako kupé.

lamborghini sián

Konverzia kupé s ostrými hranami na kabriolet nebola nijak zvlášť náročná, aj keď inžinieri svoju prácu mierne zabili tým, že úplne odstránili strechu. To znamená, že v prípade lejaku alebo silného pečúceho slnka nie je k dispozícii žiadna zasúvateľná strieška ani látková tonáž. Sián Roadster debutuje v Blu Uran, čo je špeciálne vybraná farba oddelenia pre prispôsobenie potrieb. Každý majiteľ si samozrejme môže zvoliť vlastnú farbu a povrchovú úpravu. Tento konkrétny automobil je vybavený kolesami Oro Electrum, ktoré majú predvádzať elektrifikáciu v podaní Sian-u.

Inžinieri sa ale veľmi pekne pohrali z odvetrávacími oblúkmi, aby sa zaistila čo najväčšia stabilita na vozovke aj pri extrémne vysokých rýchlostiach. A druhý dôvod je, aby bol objemný dvanásťvalec pod zadnou kapotou chladený čo najväčšou koncentráciou vzduchu. Po vizuálnej stránke sa hovorí o niekoľkých dizajnových prvkoch, ktoré by sa mali dostať do budúceho (už teraz ospevovaného) modelu Aventador, ktorý automobilka plánuje predstaviť v roku 2024.

Hybridný Roadster s hviezdnou cenovkou si zachoval LED svetlomety v tvare písme Y, bočné prierezy v celej šírke auta a periskopové prieduchy, ktoré sa nachádzajú v blatníkoch zadných kolies. Vzadu nesmie chýbať vyskakovacie krídlo a šesťuholníkové koncové LED svetlá. V tejto časti vozidla sa nachádza aj najväčšia hviezda – hybridný pohon.

Ak si sedel v elektromobile, tak určite vieš, aké presné sú reakcie na plyn. V tomto prípade hybridná V12 s elektromotorom nielenže zvyšuje celkový výkon, ale zlepšuje reakcie motora. A pritom sa auto nespolieha na batériu, ale na kondenzátor. Ten je podľa automobilky trikrát silnejší ako porovnateľné batérie, no pritom váži trikrát menej. Kondenzátor sa dobíja rekuperáciou pri akomkoľvek brzdení a „ušetrený “ výkon je hneď k dispozícii.

Lamborghini sa ale rozhodlo, že Sián bude iba pre vyvolených. Kupé verzia je limitovaná na 63 kusov, ale Roadster iba na 19. A ako to pri luxusných hyperšportoch býva, už teraz sú všetky predané.

Zdroj: carbuzz

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.3 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST AGV ARK je výkonný interkom, určený pre prilby AGV
Nasledujúci článokAston Martin DBX vstúpil do výroby, aké bude ich prvé SUV?