Domov MOTO Moto Testy TEST AGV ARK je výkonný interkom, určený pre prilby AGV

TEST AGV ARK je výkonný interkom, určený pre prilby AGV

V tomto teste sa pozrieme na ďalšie príslušenstvo, ktoré sa nám dostalo do redakcie spolu s prilbou K6 – a to je ARK, interkom s diaľkovým ovládačom od AGV ARK, ktorý vznikol v spolupráci s firmou Sena.

Nebudem spomínať všetky funkcie, ktoré interkom ARK má. Tie nájdete v manuále. Spomeniem v tomto teste len to, čo je podľa mňa najdôležitejšie.

interkom

Cena samotného interkomu je 270 eur, čo je síce dosť, ale odzrkadľuje sa v nej vývoj, kvalitné materiály a dizajn samotného prístroja. Pri jeho navrhovaní sa prihliadalo na celkovú aerodynamiku a hlučnosť, ktorú spôsobuje prúdiaci vzduch. Tu musíme uznať, že inžinieri odviedli dobrú prácu.

K celkovej cene treba ešte pripočítať cenu inštalačného adaptéra, bez ktorého si ju na helmu nedáte. Ten stojí 12 eur a je prispôsobený na jednotlivé škrupiny heliem. Pri kúpe adaptéra si tiež treba dať pozor aj na veľkosť škrupiny. Keďže je adaptér prispôsobený aj v tomto smere. V našom prípade to bola AGV K6 a veľkosť ML. Pri inštalácii vám pomôže aj pribalená šablóna, podľa ktorej ARK umiestnite presne tam, kam treba.

Trochu sme sa obávali uchytenia interkomu na adaptér, pretože ho stačí len nasunúť a západka na konci ho drží na mieste. Než spomínaná západka presne zapadla tam, kam má, chvíľku to trvalo a museli sme jej aj trošku napomôcť.

V balení nájdete samotný ARK, potrebnú kabeláž, reproduktory s rôznymi nástavcami, slúžiacimi na to, aby ste reproduktory nemali zbytočne utopené v prilbe a nestrácali tým hlasitosť a zrozumiteľnosť, alebo aby vás zbytočne netlačili na ušiach. Ďalej dva mikrofóny, jeden, ktorý sa inštaluje napevno do integrálnych prilieb a jeden s takzvaným „husím krkom“, ktorý je vhodný do vyklápacích prilieb a k tomu dostatok inštalačného materiálu.

Inštalácia samotná nie je zložitá a zvládne ju každý. Samozrejme, nezaškodí pozorne si najprv prečítať návod, ale dá sa to zvládnuť aj bez neho. Menší problém sne mali len s „uprataním“ káblov pod polstrovaním prilby, ale pri troche snahy sa všetky pekne zmestili bez toho, aby bolo čokoľvek vidieť, či aby to prekážalo. Pokiaľ si na montáž netrúfate, určite vám s ňou pomôžu v predajni.
Pre správne ovládanie a plné využívanie interkomu ale už treba otvoriť návod a prečítať si ho.

Množstvo funkcií, ktoré máte k dispozícii, sa ovláda len tromi hlavnými tlačidlami. Sú zoradené takto: za plus nasleduje stredové tlačidlo, kde si volíte funkcie a vďaka ktorému si aj párujete zariadenia, potom nasleduje mínus, a na konci je USB konektor na nabíjanie a upgrade firmvéru.
Plusové tlačidlo je malé, v rukaviciach sa dosť ťažko nahmatáva a hľadá, to je jeden pomerne veľký kompromis, urobený kvôli aerodynamike a celkovej hlučnosti. S trochou cviku si na to zvyknete, ale aj tak ho budete stále hľadať.

Ďalšia výhrada, ktorú k zariadeniu celkovo máme, je, že by sme prijali väčší rozsah hlasitosti, na ktorú by sa dalo nastaviť. Toto nám prekážalo hlavne pri počúvaní hudby, keď sme ju chceli dať naozaj nahlas, ale ako prevenciu bezpečnosti to chápeme.
Pri komunikácii cez interkom rozumiete dobre, hlas je čistý. Spárovať ho možno so štyrmi ďalšími interkomami naraz. Na značke nezáleží. Dokázali sme ho spárovať ako so Senou, tak aj Interphonom.

Veľký dosah

Dosah je udávaný na 1,6 kilometra za ideálnych podmienok, pri vzdialenosti niečo viac než kilometer spojenie uz „haprovalo“. Pri jej skrátení sa interkomy bez problému spojili.

Príjem rádia v meste bol bezproblémový. Avšak pri niektorých prejazdoch horských sediel sa signál strácal a nebol úplne čistý, čo je však normálne. Toto nikdy nebola silná stránka intekomov.
Samotnej ergonómii a ovládateľnosti najviac pomohol diaľkový ovládač, ktorý si treba dokúpiť za 100 eur€ a následne ho spárovať.

To nám robilo asi najväčší problém. A presne pre to, že sme si najprv neprečítali návod! Potom to už išlo bez akýchkoľvek problémov. Má jeden programovateľný gombík a môžete si ho nastaviť na niekoľko rôznych funkcií. Uchytenie na riadidlá je cez dostatočne silnú pružinku, ktorá ho udrží presne na tom mieste a pozícii, na ktorú si ho dáte.

Celkovo by som tento dodaný komplet zhodnotil veľmi dobre a aj napriek niektorým nedostatkom by som nad ním rozmýšľal. Ale po zrátani celkových nákladov by som si to asi rozmyslel viac krát. Celková cena testovaného kompletu je 382 eur, čo ho zaraďuje do vyššej strednej triedy interkomov. A pokiaľ si k tomu pripočítame aj novú prilbu K6 v prevedení NARDO GRAY v hodnote 496 eur, už sme na sume takmer 880 eur, čo už je suma, ktorú si treba rozmyslieť. Kolesami nadol, priatelia.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokJaguar a Mercedes majú nový dôvod obávať sa Audi
Nasledujúci článokLamborghini Sián Roadster je hybridné monštrum s výkonom 819 koní