Domov News Škoda Slavia je ďalším podareným študentským projektom

Škoda Slavia je ďalším podareným študentským projektom

Zdroj: Škoda

Už tradične na konci akademického roka, študenti zo Stredného odborného učilišťa ŠKODA AUTO verejnosti odprezentujú svoj automobilový projekt. Presne tak sa stalo aj tento týždeň, kedy svetlo sveta oficiálne uzrel štýlovy spider postavený na základe modelu Scala. Slavia, ako ho študenti nazvali, má poukazovať na bohatú históriu automobilky. Zároveň vzdáva hold prvým bicyklom, ktoré firma Václava Laurina a Václava Klementa vytvorila.

V poradí už siedmy študentský prototyp nesie krivky štýlového spideru, ktorý odkazuje na model ŠKODA 1100 OHC z roku 1957. Tento pretekársky špeciál, ktorý vznikol v dvoch exemplároch, tak dostal poctu od študentov 7. ročníka učilišťa automobilky.

Škoda 1100 OHC, Zdroj: Škoda

Alois Kauer, ktorý je od februára 2020 novým vedúcim ŠKODA Akadémie, hovorí: “Študentské vozidlo je kľúčovým projektom každého ročníka Stredného odborného učilišťa ŠKODA AUTO. V tomto, už siedmom ročníku, naši žiaci pri plánovaní, príprave konštrukcie a výrobe pôsobivého modelu dokazujú vysoký štandard vzdelania v našej spoločnosti. Majú možnosť postaviť si svoje auto snov a súčasne pritom spolupracujú s profesionálmi z rôznych oblastí automobilky. Zoznamujú sa tak už v rámci výučby s postupmi, ktoré sa po skončení štúdia na učilišti stanú súčasťou ich práce v našej spoločnosti.”

Zdroj: Škoda

Slavia je postavená na základe modelu Scala, s ktorým zdieľa okrem prednej časti taktiež aj prednú a zadnú nápravu, pohon, kabeláž, infotainmet, časť interiéru či asistenčné systémy. Inak je to svojbytný automobil, ktorý je od “áčkového” stĺpika karosársky komprente prerobený. Študenti sa postarali o to, že Slavia je dvojdverový spider pre dvoch cestujúcich. Docielili to odstránením zadných dverí a zadnej časti interiéru. Tá je po novom nahradená vkusne nadizajnovaným krytom, ktorý má pre spider typické kvapkovité výstupky. Nová je taktiež aj zadná časť vozidla, kde sú 5. dvere nahradené krídlom, ktoré má dodávať autu dynamický charakter.

Nový dizajn, overené komponenty

O pohon sa v tomto prípade postará najsilnejší dostupný motor modelu Scala, 1,5-litrové TSI s výkonom 110 kW a 7-stupňovou prevodovkou DSG. Slavia tak bude podstatne výkonnejšia ako ŠKODA 1100 OHC, z ktorej vychádza. Okrem unikátnej karosérie, dostal študentský prototyp aj špeciálne lakovanie. Metalická farba Crystal Blue s perleťovým efektom dodáva autu mimoriadny lesk. Vďaka tomu došlo k športovému kontrastu medzi čiernymi doplnkami, medzi ktoré patria aj 20 palcové disky z Kodiaqu RS. Ďalším sériovým autom, ktoré prepožičalo svoje diely Slavii je Octavia RS. Ide konkrétne o športové brzdy a náboje kolies. Prahy dverí v tomto prípade pochádzajú zo Scala Monte Carlo. Zaujímavým prvkom je aj LED diódové podsvietenie automobilu, ktorého farby je možné meniť.

Čiastočnou zmenou prešiel aj interiér. Po novom sa tu nachádzajú športové kožené sedadlá a biele doplnky. Pretekárske sedadlá dodala študentom spoločnosť SPARCO. Už tradične študenti popustili aj trošku uzdu fantázii. Slavia má na palube zvukovú aparatúru s extrémnym výkonom. Subwoofer, ktorý je zabudovaný v zadnej časti, má výkon až 2250 W a ostatné reproduktory na palube potom celkovo 320 W. Do batožinového priestoru vozu sa zmestia až dva skladacie elektrické skútre.

ŠKODA podobnými projektami už dlhú dobu dokazuje, že jej odborné učiliste patrí dlhodobo k špičkám v českom školstve. Momentálne na škole študuje viac ako 900 žiakov v celkovo 13 odboroch.

Zdroj: Škoda

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAudi SQ7 a SQ8 prídu s benzínovým osemvalcom
Nasledujúci článokTesla má ďalší problém! V daždi odpadáva nárazník.
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.