Nemá najväčší výkon, nemá najväčší dojazd a ani kapacitu akumulátora, no aj tak je Mazda MX-30 predurčená k úspechu. Alebo aj nie?

Slová marketéra znejú jasne, tu nejde o predbiehanie sa v najlepších hodnotách, Mazda sa jednoducho snaží za každých okolností zachovať svoju tvár. Jasným dôkazom je elektromobil Mazda MX-30 ktorý v čase otvoreného boja o najväčší dojazd prichádza s útlou hodnotou 200 kilometrov. Prečo by ste si ho teda mali kupovať?

Tak presne na túto otázku sme hľadali odpoveď počas našich prvých jázd s horúcou novinkou od Mazdy. Úvodný skepticizmus vystriedal záujem o atraktívne krivky ktoré bezpochyby štýlový crossover prináša.

Jedinečný dizajn ktorý tu už bol

Jednoznačne najväčší záujem vzbudia netradičné, proti sebe sa otvárajúce dvere. S obdobným riešením prišla aj RX-8, no mne najviac pripomínali práve BMW i3. Ich cieľom je vytvoriť dojem otvoreného priestoru a množstva prenikajúceho svetla. To sa aj konštruktérom podarilo ale bohužiaľ len z niektorých uhlov. Výhľad smerom dozadu ale aj samotný výhľad zadných pasažierov je limitovaný práve masívnymi prvkami karosérie. Celkovo sa MX-30 javí ako skôr dvoj miestne než štvormiestne vozidlo.

Zvonku potom MX-30 pôsobí minimalistickým dojmom, predná uzka maska v kombinácií  s pretiahnutými svetlometmi dotvára celkový futuristický dojem. Bočná silueta zvažujúcej strechy a elegantne riešený C stĺpik podčiarkujú zmyselnosť typickú pre Mazdu. Azda len zadná časť nám príliš proporčne nesedí so zvyškom auta. je to však len subjektívny názor, tak ako dizajn samotný.

Korok ako prvok luxusu

V interiéri vám udrie do očí luxusné spracovanie a voľba použitých materiálov. Prevažne kožený interiér dopĺňa, vhodne zvolená látka mäkkčený plast a decentný korok. Práve ten má odkazovať na históriu spoločnosti, ktorá začítala s výrobou umelej náhrady korku.

Koncepcia interiéru vychádza zo zaužívanej filozofie automobilky, jediným prekvapením je zaujímavo riešený stredový tunel. ten vôbec po prvý krát prináša jedinečné ovládanie klimatizácie prostredníctvom displeja a šestice tlačidiel. Takéto riešenie je bezpochyby praktickejšie ako mnoho dnešných plne dotykových systémov.

Na stredovom tuneli si svoje miesto našiel aj nový volič prevodovky, respektíve jazdných režimov. Klasickej koncepcií ostal verný aj infotainment ktorý neprišiel o svoj kruhový ovládač. Stredový panel dostal navyše individuálne riešenie odkladacích priestorov. Páči sa nám jeho variabilita a možnosť odloženia rôznych predmetov v niekoľkých úrovniach.

Jednoznačne do mesta

Mazda MX-30 je postavená na platforme crossoveru CX-30, aj napriek identickému rázvoru, dostala iné rozpracovanie interiéru ale aj exteriéru. Auto vyslovene kričí že patrí do mesta. Ponúka dojazd na úrovni 200 kilometrov o ktorý sa stará akumulátor s veľkosťou 35,5 kWh. Nabíjanie zabezpečuje palubná nabíjačka ktorá je schopná využiť maximálny nabíjací výkon 50 kW, čo vám postačí na nabíjanie z väčšiny rýchlonabíjacích staníc.

Batožinový priestor je celkom solídny a hodnota 341 litrov vôbec nie je na zahodenie. Práve spomínaný vnútorný priestor na zadných sedadlách pri ktorom stiesňujúci pocit umocňujú malinké okná, vnímame ako najväčšie negatívum. Na prípadný rozvoz detí do školy však postačuje.

Charakter ostal

Jazdné vlastnosti, na ktorých tak Mazde záleží, ostali zachované. Konštruktérom sa to podarilo docieliť práve vďaka použitiu menšieho a ľahšieho akumulátora. Ten váži len 3110 kilogramov a je umiestnený v špeciálnej ochrannej zóne medzi nápravami tak, že rozloženie hmotnosti vozidla je v pomere 50:50. V kombinácií s tradične nízkym posedom, máte zo šoférovania Mazdy MX-30 rovnaký zážitok ako pri iných modeloch tejto japonskej značky.

Samotný výkon ktorý produkuje elektromotor dosahuje úroveň 105 kW krútiaci moment a 265 Nm. Na rozdiel od ostatných elektromobilov je jeho zrýchlenie kontinuálne a nedostaví sa výraznejšie zatlčenie do sediel. Práve toto naladenie môže mnohým vyhovovať, je totiž na nerozoznanie od bežného spaľovacieho motora.

Čoskoro dorazí aj prepracovaná verzia MX-30 s novou generáciou vanklového motora, ten bude slúžiť ako generátor pre elektromotor respektíve akumulátor, takzvaný REX(range extender).

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Pridaj komentár