Pred 20 rokmi Audi po prvýkrát predstavilo model S3. Športový variant klasického hatchbacku A3 bol určený prevažne pre športovo zmýšľajúceho zákazníka. Dnes, po dvoch desaťročiach tomu nie je inak. Nová S3 je však športovejšia, agresívnejšia a modernejšia ako kedykoľvek predtým. A neskutočne jej to sekne.

Nová Audi S3 dokazuje svoj športový charakter už pri prvom pohľade. Agresívnejší predný look dáva malému hatchbacku a sedanu poriadnu dávku dynamiky. Ihneď vám udrie do očí masívna čierna mriežka chladiča Singleframe či rovnako čierne lemovanie predného spojleru. K celkovému dojmu dravosti dopomáhajú aj tmavé kryty spätných zrkadiel a v zadnej časti najmä 4 koncovky výfukov. Tým sa S3 akoby ponášala na športovejší a agresívnejší hot-hatch RS3.

Nové Audi S3 Sportback a S3 Sedan majú už v základnej výbave Full LED predné a zadné svetlomety. Za príplatok si však môžete dokúpiť Matrix LED predné svetlá, ktoré rozžiaria krajinu pred Vami. Tie navyše majú charakteristický podpis pre denné svietenie.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Silný a úsporný motor

Najdôležitejšou časťou novej S3 bude nepochybne to, čo sa skrýva pod kapotou. Agregát 2,0 TFSI s výkonom 221 kW a krútiacim momentom až 400 Nm dodá “estrojke” dostatočnú dávku rýchlosti a chute trhať asfalt. Motor navyše obsahuje techniku Audi Valvelift System (AVS), ktorá podľa potreby upravuje zdvih sacích ventilov. Tým sa zaručuje optimálne naplnenie sacej komory a zaisťuje sa vysoká účinnosť samotného procesu spaľovania. Obe novinky, tak S3 Sportback ako S3 Sedan majú zrýchlenie z 0 na 100 km/h na úrovni slušných 4,8 sekundy. Kedysi bola táto hodnota výsadou superšportových vozidiel prevažne talianskej výroby.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Vodič má okrem iného k dispozícii Audi Drive Select, ktorý na základe konkrétne zvoleného jazdného režimu zvukovo podčiarkuje charakter vozidla. S3 dostalo do vienka aj športovú prevodovku S tronic so siedmymi prevodovými stupňami. Automobilka udáva, že prevodovka dokáže radiť rýchlejšie ako kedykoľvek pred tým, a tým pádom nie je zmena jednotlivých rýchlostných stupňov vôbec cítiť. Inteligentný pohon Quattro navyše dokáže distribuovať výkon medzi prednú a zadnú nápravu podľa aktuálnej potreby a trakcie na konkrétnom kolese. S3 dostala aj nový systém Dynamic Handling Control, ktorý úzko prepája pohon Quattro s novým stabilizačným systémom ESC.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Prepracovaný podvozok s dynamickým pružením

Novinkou je aj prepracovaný podvozok s dynamickým pružením. Samotné auto je oproti klasickej verzii znížené o 15 milimetrov, čo má za následok lepšie jazdné vlastnosti a taktiež lepšie držanie v zákrutách. Na želanie je k dispozícii aj pruženie S sport s kontrolou intenzity tlmenia. Jednotlivé ventily v tlmičoch dokážu redukovať množstvo oleja v nich a tým pádom prispôsobiť auto konkrétnym požiadavkám jazdy.

S3 dostalo aj nový elektronický posilovač brzdenia, ktorý dokáže redukovať spomaľovanie vozidla. Každá z bŕzd je interne chladená, čo by malo mať za následok zvýšenie brzdnej efektívnosti. Brzdové kotúče sa budú vynímať pod novými 18-palcovými diskami v základnej výbave, respektíve 19-palcovými kolesami na želanie.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Celkovo sa auto S3 Sportback a S3 Sedan medzigeneračne nepatrne zväčšili. V prípade kratšej verzie je to nárast o 3 centimetre, no a v prípade Sedanu je ešte jeden centimeter navyše. Oba športové modely sú však o celkovo 3 centimetre širšie ako predchodca. Nárast rozmerov sa odrazil aj na kapacite batožinového priestoru. Aj keď si S3 Sportback a S3 Sedan nebudete kupovať kvôli veľkosti kufru, je dobré vedieť, že hatchback má kufor o veľkosti 325 až 1145 litrov, no a sedan až 370 litrov.

Interiér v znamení prémiových materiálov a techniky

V interiéri nastalo taktiež zopár zmien. Výrazné zastúpenie tu má prémiový hliník, ktorý Audi už teraz bežne montuje do svojich modelov. Okrem toho je v základnej výbave k dispozícii digitálny prístrojový štít s veľkosťou 10,25-palca a za príplatok môžete dostať Audi Virtual Cockpit s uhlopriečkou až 12,3 palca. Centrálny displej nového modulárneho infotainmentu MIB 3 má uhlopriečku 10,1-palca. Keď už som spomenul samotný infotainmet. Audi do svojej novej S3 implementovalo možnosť komunikácie V2X. Vďaka tomu bude možné získavať údaje o presnom počte voľných parkovacích miest, respektíve komunikovať priamo s križovatkou. Túto funkciu v súčasnosti môžete využiť napríklad v Düsseldorfe a Ingolstadte.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Už tradične je k dispozícii WiFi hotspot, LTE Advanced konektivita, Apple CarPlay, Android Auto, Audi Phone Box, konektivita s aplikáciou myAudi či mnoho iného. Za zmienku tiež stojí prémiová aparatúra Bang & Olufsen, ktorú sme mali možnosť vyskúšať počas testu modelu Q3 Sportback. Okrem dokonalého podania tónov dokáže vytvoriť 3D priestorové ozvučenie, ktoré v aute určite oceníte. Na palube je k dispozícii aj široká paleta asistenčných systémov, ktoré nájdeme aj v iných modeloch značky.

Predobjednať môžete už čoskoro

Predperdaj novej S3 Sportback a S3 Sedan začína už tento mesiac. Vzťahuje sa to pre viacero európskych krajín. Prvé dodávky budú lokálnym dílerom dodané už v októbri. V Nemecku cena za novú S3 Sportback štartuje na čiastke 46 302€, zatiaľ čo S3 Sedan je k dispozícii za 47 179€. Už tradične sa na trh ako prvá dostane výbava Edition One, ktorá prinesie za zaujímavú cenu viacero charakteristických prvkov. Za zmienku určite stojí špeciálne lakovanie Python Yellow pre Sportback či Tango Red pre Sedan. Prvé kúsky budú mať montované 19-palcové disky kolies a nájdeme v nich sedadlá z látky Nappa.

TEST Audi Q3 Sportback: Jednogeneračné auto so štýlom

Zdroj: Audi

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!