Domov Recenzie Test AUDI Q3 35TFSI – Na hrane dizajnu a komfortu

Test AUDI Q3 35TFSI – Na hrane dizajnu a komfortu

Stredne veľké SUV sa dostávajú čoraz viac do popredia a na cestách tak vytláčajú doteraz veľmi obľúbené MPV. Keď k tomu pridáme nemeckú kvalitu a históriou overenú značku Audi, zrodí sa Audi Q3, ktorá vo mne zanechala príjemný pocit zo spoločnej testovačky.

Začnem dizajnovým okienkom

Q3-jka podedila svoj vzhľad po veľkej sestre Q8, čo je veľké pozitívum. Od prvého pohľadu na aute dominuje masívna maska, ktorú dopĺňajú výrazne LED svetlomety. LED technológiu svetiel nájdeme aj na zadnej strane auta, kde brzdové svetlá tvoria dominantu a dotvárajú agresívno-športový štýl auta. Škoda, že koncové svetlá nie sú rovnaké ako, pri už spomínanej Q8-čke. Agresívnu prednú a zadnú časť auta spájajú čisté línie, ktoré vytvárajú kontrast mohutným blatníkom. Celé to dopĺňajú mohutné 18″ hliníkove disky.

Pri pohľade do interiéru je vidieť, že dizajn a tvary boli zosúladené podľa konceptu prednej masky tj. „splošteného 8-uholníka“. Dominantou v interiéri je azda najdôležitejší prvok a teda „budíky“, ehm, digitálny prístrojový štít! Viditeľnosť aj na priamom svetle a možnosť konfigurácie si vodič zamiluje. Vskutku, prístrojovku v Q3-jke si môžete prispôsobiť podľa svojich predstáv čo dovoľuje 10,25″ Audi Virtual Cockpit, ktorý automobilka ponúka už v základnom modeli. A ktorému sekunduje 10,1″ MMI Infotainment s vizuálne veľmi prívetivým prostredím a jednoduchým ovládaním.

Alcantara, hliník, koža…

Čo sa materiálov použitých vo vozidle týka, Audi sa snažilo. Kvalita materiálov a ich prevedenia sú skutočne na vysokej úrovni. Hliníkové lemy, mäkkčené plasty, kvalitne prešitá koža a alcantara. Nestalo sa, že by v aute niečo zavŕzgalo alebo buchotalo. Čierne športové sedadlá potiahnuté alcantarou krásne ladili s oranžovými lemami taktiež z alcantari! Použitie alcantari na palubovke a dverách veľmi chválim! Vytkol by som dizajnové prevedenie riadiacej páky automatickej prevodovky, ktoré je odfláknuté. Zaslúžilo by si aspoň logo automobilky!

Motorizácia…

Keď mám hovoriť o menších objemoch v SUV-čkach, vždy sa vo mne miešajú rôzne pocity. Inak to nebolo ani teraz. 1.5L TFSI o výkone 150koní, rozhodne splní svoj účel na ktorý bol stvorený, ale účelnosť niekedy nestačí. Radosť z prebytočného výkonu alebo faktickejšieho zrýchlenia skôr odložte. Tento benziňák je konzervatívny a z jeho pokojného stavu ho dokáže prebudiť len 8 st. automatická prevodovka S tronic, ktorá sa nebojí ho vytrhnúť ani do jeho maximálky 207 km/h. Avšak len v športovom móde.

Na druhú stranu, keď zvolíme ECO jazdný režim, tak skutočne je cítiť ako auto „plachtí“ a podradzuje vždy keď sa dá. No aj tak najväčším negatívom v spojení s motorizáciou je okrem pomeru výkon/hmotnosť vozidla, práve pomer výkon/spotreba. Priemerne si auto vypýtalo 8,4 l/100km, pričom jazda v meste(Bratislava) tvorila 60%. Preto by som osobne pri kúpe siahol po dieslovom agregáte 35TDI resp 40TDI ideálne s pohonom všetkých 4 kolies Quattro.

Pocit z jazdy a praktická stránka

Komfortný podvozok, odhlučnenie, osvetlenie v noci či športové sedadlá tieto ale aj mnoho ďalších aspektov sa podpísalo na tom, že som si jazdu v Q3-jke užíval. Dovolím si povedať, že auto je ako stvorené na slovenské cesty. Perfektne tlmí nerovnosti a výtlky na cestách. Veľké plus dostanú aj športovo tvarované predné sedlá, ktoré ma vždy podržali pri prudšom zatočení a nemusel som sa zapierať nohami. Keď už som pri sedadlách, miesta v aute je dostatok. Na zadnú lavicu som si bez problémov sadol sám za seba a nebál by som sa dlhšej trasy. Nedostatkom odkladacích priestorov som netrpel.

Avšak čo mi robilo vrásky bol šuflíček na nabíjanie smartfónu, ktorý dobíjal veľmi náladovo a občasne. Rovnako nechápavo som pozeral na kľúč „vyskakovačku“ ktorú som ku autu dostal. Auto sa totižto štartovalo klasicky a nie tlačítkom. Čo mi pri uvážení ceny a triedy vozidla príde ako nepodarený žart. Kufor má základný objem 530L, no jednoduchým posunutím zadnej lavice sa zväčší na 675L. Keby je stále málo, veľmi jednoducho sa dajú zložiť zadné sedadlá a dostaneme maximum 1 525L. V kufri som našiel aj plnohodnotnú rezervu. Tie sa v dnešnej dobe vídavajú menej a menej.

Môj pohľad

Finálne hodnotenie by som podal v porovnaní hlavných pozitív a negatív na ktoré som na aute počas testovania prišiel.

Pozitíva: Dizajn auta, stvorený pre všetky vekové kategórie, malých či veľkých, ženy či mužov.
Komfort, pocit z jazdy je to čo nám vytvára citové spojenie ku autu, v mojom prípade sa vytvorilo pevné spojenie.
Technológie a praktickosť, pre niekoho nepodstatné pre mňa v tomto aute kľúčové!
Prevodovka, výborne naladená, jemne radí a podraďuje.
Plnohodnotná rezerva, pokiaľ nemáte defekt alebo iný problém s kolesom tak tento bod neriešite, avšak v prípade výmeny je mať plnohodnotnú rezervu na nezaplatenie!
Senzor mŕtveho uhla, veľmi šikovne zapracovaná svetelná signalizácia z vnútornej strany bočných zrkadiel

Negatíva: Motor, slabý a hladný na svoje pomery, pri osobitnej voľbe skôr väčší dieslový agregát.
Pohon predných kolies, osobne skôr pohon 4×4 resp. Quattro
Vyššia cena, rozumiem, že sa jedná o prémiovú značku no cenovka mohla byť nižšia.

Na záver

Napriek vyššej cenovke, slabšom motore a pohone len predných kolies som názoru, že stredné veľké SUV Audi Q3 s označením 35TFSI sa oplatí kúpiť. Ideálne ho využijete na každodenné jazdenie do a z práce. Na výlety s rodinou, či nakupovanie a problém nebudete mať ani s prevozom menšieho stavebného materiálu. Skutočne všestranné, komfortné a dizajnové auto!

 

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 498 cm3
Max. výkon 110 kW/150 k
Max. krútiaci moment 250 Nm
Palivo Benzín
Pohon Predné kolesá
Prevodovka 8-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 484 mm
Šírka 1 856 mm
Výška 1 616 mm
Rázvor náprav 1 584 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 640 kg
Rozmer pneumatík 235/55 R18
Objem batožinového priestoru 530 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,2 s
SPOTREBA
Mesto 8,9 l/100 km
Diaľnica 7,8 l/100 km
Okresky 5,8 l/100 km
Priemer 8,4 l/100 km
CENA
Základná cena modelu od 36 000 €
Cena testovanej verzie 55 443,73 €

Nové Audi SQ5, naftový kráľ s obrovským krútiacim momentom!

Zdroj: startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVolvo XC90 za pol milióna eur? Stačí požiadať priamo automobilku!
Nasledujúci článokTest Mercedes-Benz B 180d, zabudnite na crossover!