Nová generácia Mercedes-Benz triedy S ponúka síce menšie estetické zmeny, kompenzuje to však až piatimi obrazovkami v kabíne, hybridnou verziou plug-in s dojazdom 100 kilometrov a mnohými modernými technológiami.

Nemecká vlajková loď triedy S je prvým modelom Mercedesu vyvinutým na novej platforme MRA. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou sa zväčšila – dĺžka je teraz 5,179 metra (+54 mm), šírka dosahuje 1,954 metra (+55 mm), pričom výška je 1,503 metra (+12 mm). Verzia so zväčšeným rázvorom má dĺžku 5,255 metra.

Nová generácia triedy S: 5 obrazoviek, plug-in hybrid a nové bezpečnostné systémy

Aerodynamický koeficient novej triedy S je 0,22, čo je jedna z najlepších hodnôt v automobilovom priemysle. Z pohľadu vonkajšieho dizajnu je vonkajších zmien naozaj málo, ale nemecký výrobca tentokrát uprednostnil overené línie a pridal autu na technológiách. Medzi tých zopár exteriérových zmien ale patrí dlhšia kapota, mierne ostrejšie svetlomety a vodorovné zadné svetlá. Kľučky dverí sú navyše integrované do karosérie.

Vnútro hrá novými „farbami“

V kabíne zasa zmeny bijú do očí. Hlavnou novinkou je 12,8 palcový dotykový displej na stredovej konzole, ktorý nahrádza starú 10,3 palcovú obrazovku. Klimatizácia a kúrenie je vsadené do spodnej časti displeja. Celkovo si budúci zákazník môže objednať až 5 OLED obrazoviek, z ktorých sú tri určené pre pasažierov vzadu. Palubné vybavenie je samozrejme úplne digitalizované.

Nová trieda S navyše využíva aj head-up displej s rozšírenou realitou, ktorý poskytne užitočné informácie o navigácii alebo aktívnych asistenčných systémom so zobrazením obrazu vo vzdialenosti 10 metrov. Informačno-zábavný systém MBUX obsahuje mnoho funkcií, vďaka ktorým inžinieri odstránili najmenej 27 fyzických tlačidiel, vrátane tých pre klimatizačný systém. Nemecký výrobca tiež nahradil okrúhle prieduchy za vodorovné a zvukový sprievod im robí systém od spoločnosti Burmester.

Pre fanúšikov benzínu aj nafty

Nadšenci benzínových motorov majú k dispozícii 3,0-litrový radový 6-valcový agregát, ktorý v základnej verzii S 450 4MATIC ponúka 367 a maximálny krútiaci moment 500 Nm. Horným variatnom je S 500 4MATIC, v ktorom sa ukrýva 435 konských síl a 520 Nm. Nech už je voľba akákoľvek, jednotka má 48-voltový plug-in hybridný systém, ktorý ponúka prebytok 22 koní a 250 Nm.

Fanúšikovia nafty sa môžu rozhodnúť pre radový 6-valec s objemom 2,9-litra, ktorý je k dispozícii s výkonom 286 koní a 600 Nm, so systémom pohonu všetkých kolies 4MATC (S 350 d 4MATIC) alebo bez neho (S 350 d). Bez ohľadu na zvolený motor je trieda S štandardne vybavená automatickou prevodovkou 9G-TRONIC. Elektrický dojazd vďaka hybridným motorizáciam sa vyšplhá na 100 kilometrov.

V štýle moderných technológií triedy S

Mercedes-Benz triedy S dostáva E-Active Body Control, ktorý je už prítomný v niekoľkých modeloch výrobcu, vrátane GLS a GLE Coupe. Nové aktívne odpruženie má 48-voltový systém a na analýzu dopravných udalostí využíva niekoľko viac-jadrových procesorov 1000-krát za sekundu, viac ako 20 senzorov a videokameru. Na želanie je možné novú triedu S objednať aj s autonómnym riadením. Pri rýchlostiach pod 60 km/h systém natáča zadné kolesá v opačnom smere ako predné kolesá, zatiaľ čo pri rýchlostiach nad 60 km/h systém kvôli lepšej stabilite natáča zadné kolesá rovnakým smerom ako predné kolesá.

Nová trieda S samozrejme prichádza s mimoriadne rozmanitou škálou bezpečnostných a asistenčných systémov. Medzi mnohými dostupnými systémami sú Active Distance Assist Distronic, Active Steering Assist, Traffic Sign Assist , Active Lane Keeping Assist , Active Lane Changing Assist Assist, Active Emergency Stop Assist, Attention Assist , Active Brake Assist with cross-traffic function, Active Blind Spot Assist , Aktívny asistent mŕtveho uhla, Funkcia varovania pri východe, Vyhýbací asistent riadenia alebo Pre-Safe Impulse Side.

TEST Mercedes-Benz GLB 200, veľkosťou aj cenou ako Škoda Kodiaq?!

Zdroj: Mercedes-Benz

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNový Rolls-Royce Ghost: Už nepotrebujem BMW, vystačím si sám
Nasledujúci článokNové Audi Q2 je dotiahnutím detailov k dokonalosti