Puma ST bude poháňaná 1,5-litrovým „200 koňovým“ motorom z Fiesty ST a tento kompaktný crossover dostane aj torzne tuhší podvozok, priečne stabilizátory a športové pneumatiky Michelin.

Na základe modelu Puma predstavil Ford športovú verziu ST, čím sa stal prvým vysoko výkonným kompaktným crossoverom vo svojej triede. Hyundai sa pripravuje na tento segment ohláseným modelom Kona N.

Ford Puma ST: Prvé malé SUV, ktoré otvorene stavilo na športovosť

Motor si požičala od Fiesty ST

Základná Puma už je prispôsobená najdynamickejšiemu vodičskému zážitku a vo verzii ST môžeme od tohto automobilu na cestách očakávať ešte viac. Namiesto trojlitrového trojvalca bol vybavený 1,5-litrovým motorom z ST Fiesty, ktorý je za normálnych okolností schopný vyprodukovať okolo 200 konských síl. Sila sa prenáša na predné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Krútiaci moment pumy ST sa zvýšil na 320 newtonmetrov.

Ford zdôrazňuje niekoľko športových prvkov, ktoré nebude mať Puma iba na okrasu na papieri. Je tu možnosť mechanického blokovania diferenciálu s čiastočným preklzom, mechanizmus riadenia je o štvrtinu citlivejší ako v klasickom kupé a brzdové kotúče boli zväčšené o 17 percent. Puma ST bude obutá do papučiek Michelin pilot sports 4S. Vo verzii ST získa Puma lepšiu torznú tuhosť podvozku a boli do nej namontované aj dva priečne stabilizátory. Kam ju chce Ford poslať?

Crossover je určený aj na závodnú dráhu

Rovnako ako klasická šelma, aj verzia ST bude mať niekoľko jazdných programov, vrátane normálneho, športového a ekologického. Funkciu nastavenia jazdy na klzkom povrchu nahradil program jazdy na závodných dráhach. Dodatočný balík Peformance prináša okrem iného aj možnosť rýchleho štartu.

Spotreba sa pritom so zvýšením výkonu rapídne nezhoršila. Podľa realistickejšej normy WLTP by si mala Puma vypýtať 6,8 l/100 km. Možno je to preto, že 1,5-litrový trojvalec sa počas vývoja upravoval pre lepšiu hospodárnosť. Ide o jediný motor vo svojej triede, ktorý má deaktiváciu valcov, ktorá pri nízkom zaťažení vypne spaľovaciu komoru. Systém vypne a znovu zapne valec iba za 14 milisekúnd, čo je 20-krát rýchlejšie ako ľudské žmurknutie.

TEST Honda Jazz e:HEV, naozaj revolučná, no zároveň praktická

Zdroj: Ford

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Peugeot 2008 GT-Line – dizajnom na vrchole reťazca
Nasledujúci článokDcérska spoločnosť Volvo uvádza na trh elektrický sedan Precept