Koniec nezmyselnému striedaniu poznávacích značiek. Do parlamentu mieri prevratný návrh. Jediné evidenčné číslo pre konkrétne vozidlo, alebo jediná značka pre občana? Aj to je súčasťou pripravovanej novely.

Už pri druhej Bratislavskej ŠPZ respektíve EČV sme si v redakcií kládli otázku, či by nebolo lepšie prísť s inteligentnejším návrhom. Druhá Bratislavská skratka BL vstúpila na svetlo sveta v roku 2010, ubehlo deväť rokov a Bratislava dostala tretiu skratku BT.

Určite ste si aj vy položili otázku prečo nemáme systém podobný ostatným Európskym krajinám. V zahraničí existuje viacero systémov prideľovania evidenčných čísel, respektíve tabuliek. Niekde je systém viazaný výlučne na auto. Ak ju auto raz dostane, môže ju mať do konca svojej životnosti. Či sa nachádza adresa trvalého pobytu vlastníka na jednom konci a o päť rokov na druhom konci krajiny, stále môže mať jedno číslo.

V iných krajinách využívajú systém kde je evidenčne číslo viazané na osobu, či už fyzickú, alebo právnickú, či dokonca na celú rodinu. Jeden tvar evidenčného čísla a tabuľku k tomu môžete používať desaťročia na rôznych autách.

Blýska sa na lepšie časy

A presne s takýmto nápadom prichádza poslanec Miloš Svrček z klubu Sme Rodina. Na svojom Facebookovom profile o tom informoval aj samotný predseda strany Boris Kollár. Na najbližšej schôdzi NR SR predložia návrh zákona, ktorý by mohol zmeniť súčasný zákon č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke.

Jedná sa o prevratnú zmenu, ktorú motoristi žiadali už niekoľko rokov. Jej cieľom je ponechať EČV u jedného majiteľa a taktiež zníženie byrokracie na úradoch. Ako uvádza Miloš Svrček na svojom Facebookovom profile, cieľom je presadiť nasledujúce body:

  • Možnosť „prenositeľnosti“ tabuľky s evidenčným číslom vozidla (v skratke EČV, tzv. ŠPZ-ky) z pôvodného majiteľa motorového vozidla na nového majiteľa motorového vozidla, pričom pôvodnú tabuľku bude môcť použiť bez ohľadu na to, či má v danom okrese naďalej trvalý pobyt.
  • Viazanosť EČV na okres trvalého pobytu vlastníka vozidla sa vypúšťa úplne.
  • Zároveň sa navrhuje možnosť ponechania EČV pre predávajúceho pri zmene držby vozidla na inú osobu. Takúto EČV si bude môcť predávajúci prideliť na svoje ďalšie vozidlo.

zelena-spz-zelene-znacky- elektromobilita

Jediná značka

Z toho vyplýva že ak raz vozidlo dostane EČV, môže ho mať do odpísania. Je jedno či sa nachádza adresa trvalého pobytu vlastníka v jednom okrese a neskôr okres zmení, stále bude mať jedno EČV. Ak bude EČV viazané na vozidlo, ide nepochybne o najjednoduchšie, najlogickejšie a najlacnejšie riešenie. Pri prihlásení nového vozidla sa vygeneruje EČV, ktoré na vozidle ostane do konca jeho životnosti.

Navrhnutá zmena ušetrí značné finančné prostriedky štátu ale aj vlastníkom motorových vozidiel v situácii, kedy majiteľ predá staré motorové vozidlo a kúpi nové. Opätovné použitie pôvodnej EČV však okrem finančnej úspory pre majiteľa vozidla a štát, prináša aj ekologický efekt pre spoločnosť.

“Ideme zabojovať za zrušenie tzv. dvojkrokového oznamovania prevodu držby vozidla na inú osobu. Novela zákona zároveň ustanovuje zrušenie tzv. dvojkrokového oznamovania prevodu držby vozidla na inú osobu, kedy sa na ktoromkoľvek dopravnom inšpektoráte vykoná kompletná zmena držby vozidla na kupujúceho s vydaním nového osvedčenia o evidencii časť II.

Zároveň navrhujeme upraviť ustanovenie zákona o správnych poplatkoch tak, aby bolo zrejmé, že poplatok za pridelenie evidenčného čísla a vydanie tabuľky s evidenčným číslom sa nevyberie, ak držiteľ vozidla požiada o opätovné použitie tabuľky s evidenčným číslom na iné vozidlo.” uvádza poslanec NR SR Miloš Svrček.

Veríme, že sa poslancom podarí v parlamente tento návrh schváliť a Slovensko sa tak posunie o krok ďalej k modernej krajine aj v tejto oblasti.

TEST Škoda Octavia RS 2.0 TDI 4X4 VS Octavia RS 2.0 TSI – Ktorá je najrýchlejšia?

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hodnotení 49

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Pridaj komentár