Zdá sa Vám BMW X7, či Mercedes-Benz GLS už moc okukaný a chceli by ste auto, s ktorým sa dokážete odlíšiť? Jeep sa po jedenástich rokoch vracia na trh so sedemmiestnym vozidlo Grand Cherokee L.

Mnoho z Vás si určite pomyslelo, že Jeep 7-miestne vozidlá nikdy nevyrábal. Opak je však pravdou. V rokoch 2005 až 2010. Pôvodne sa v závode pracovalo na vozidle Commander, ktorý môžeme označiť za pôvodcu všetkých veľkých SUV. Žiaľ nezožal taký úspech, aký automobilka očakávala a tak po piatich rokoch produkcie zišiel zo scény. Jeep však na veľké SUV nezanevrel. Minulý rok bol predstavený koncept Grand Wagoneer. Išlo o znovuspustenie „veľkometrážnych“ SUV. Nakoniec Grand Wagoneer ostal iba ako koncept a do produkcie pôjde Jeep Grand Cherokee L. Automobilka sa tak mohla vyvarovať chybám a novinku tak zaradila do úspešného portfólia Cherokee.

Nejde však o lacnú napodobeninu vozidla Grand Cherokee. Novinka je postavená na úplne novej platforme, ktorá bude základom aj pre novú generáciu kratšieho modelu Grand Cherokee. Pôjde tak o nastolenie „nového“ dizajnového jazyka. Proporcie SUV ostanú, no takmer kolmé čelné sklo a vysoká kapota pôsobia na prvý pohľad veľmi uhladene. Predná maska je užšia a približuje sa najmenšiemu bratovi Cherokee. Grand Cherokee L je naozaj Goliáš. Pokiaľ porovnáme aktuálny Grand Cherokee a Grand Cherokee L, tak dlhá verzia je o 383 milimetrov dlhšia a rázvor sa natiahol o 105 mm.

V číslach

Grand Cherokee L na dĺžku meria 5.204 mm a nápravy sú od seba vzdialené 3.091 mm. Plochá strecha má priniesť dostatok vnútorného priestoru. Vnútri vozidla nájdeme tri rady sedadiel. Prístup k nim uľahčujú predĺžené dvere. Druhý rad sedadiel bude samozrejme posuvný do maximálneho rozsahu 170 mm. Tretí rad sedadiel budete môcť takisto buď sklopiť do roviny, prípadne vyklopiť a samozrejme, elektricky. Luxusná verzia bude mať „iba“ šesť sedadiel a uličku uprostred. Podľa usporiadania sedadiel bude variabilný aj batožinový priestor – od základných 484 litrov až po 1.328 litrov.

Interiér bude štandardne kožený a bude disponovať najnovším UConnect infotainmentom s uhlopriečkou 8,4 alebo 10,1 palca. Auto bude mať v sebe aj 10,3 palcový virtuálny kokpit. Čo sa týka podvozku, vozidlo bude disponovať pneumatickým pružením a nezávislým zavesením všetkých kolies. Prechádzame tak od drsných podmienok ako si to pamätáme po maximálne pohodlie pasažierov.

Technológia je základ

Na výber bude z pohonu náprav Quadra-Trac I, Quadra-Trac II a Quadra-Drive II. Už prvý variant bude môcť meniť hnací moment v rozsahu 0:100 až po 100:0 medzi oboma nápravami. Quadra-Trac II pridáva redukčný prevod a Quadra-Drive II pridá aj elektronickú uzávierku zadného diferenciálu eLSD. V teréne majiteľom pomôže volič jazdných režimov Select Terrain. Na výber bude z Auto, Sport, Rock, Snow a Mud/Sand. Priplácať sa bude za off-road packet s ochrannými doskami podvozku, či prvkami, ktoré zvýšia brodivosť. 60% podiel vysokopevnostnej ocele v konštrukcii karosérie zabezpečí odolnosť. Čo však môžeme očakávať pod kapotou tohto mastodonta?

Základnú ponuku bude tvoriť 3,6-litrový šesťvalec Pentastar s výkonom 213 kW / 290 koní. Pokiaľ sa radíte k náročnejším zákazníkom, k dispozícií bude takisto 5,7-litrová V8-čka HEMI s maximálnym výkonom 262 kW / 356 koní. Obe motorizácie sú spojené s automatickými osemstupňovými prevodovkami. Pevne veríme, že do ponuky sa dostane aj 3,0-litrový dieselový šesťvalec a kompresorom doplnená verzia SRT. Otázkou ostáva, či sa vôbec Grand Cherokee L dostane aj na európsky trh.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJmotor1.com
Predchádzajúci článokO týchto mýtoch by ste mali vedieť! Kúpa auta na plyn, je CNG nebezpečné?
Nasledujúci článokEurópske Auto roka 2021 má svojich sedem finalistov, hlasujte v našej ankete!