Do roku 2025 podľa najnovšej emisnej normy Euro 7 majú byť benzínové a dieselové motory ešte čistejšie. Plány EÚ sú vysoké, dá sa teda hovoriť o konci spaľovacích motorov?

Každým rokom na EÚ vplývajú prísnejšie normy pre vozidlá. Norma Euro 7 má byť poslednou normou pre spaľovacie motory predtým, než sa dominancie ujmú elektromobily. Komisia má naozaj veľmi vysoké ciele a ohraničuje sa voči doslova všetkému. Emisná norma Euro 7 má vozidlá urobiť čistejšími, čo najviac to bude možné a to počas celej životnosti.

Európska únia to myslí smrteľne vážne a tento fakt dokumentuje online prenos dát, ktorým budú všetky autá vybavené a budú ukazovať aktuálnu spotrebu paliva aj spolu s vyprodukovanými emisiami. Nejde však iba o emisie z výfukových plynov ale aj o emisie spôsobené brzdovým obložením a odieraním pneumatík. Na toto však meracie postupy zatiaľ nie sú, takže ich treba zadefinovať a až potom sa môžu uplatniť v praxi.

Absurdné limity

Limity daných emisií vo výfukových plynoch, ktoré až tak nepôsobia a niekedy sú absurdné, treba sa skôr zamerať na oxid dusíka – aspoň na tú zložku emisií, ktoré v aktuálnych rokoch spôsobili práve tieto najväčšie problémy. Existujú dve alternatívy, ktoré majú nahradiť aktuálny emisný limit. Podľa normy Euro 6 má vozidlo vyprodukovať maximálne 80 mg/km. V hre je zredukovanie na 10 alebo 30 mg/km. Aktuálna emisná hranica trvá od roku 2014. Nová emisná norma Euro 7 bude zavedená v roku 2025, prípadne neskôr, no treba sa na ňu dostatočne pripraviť, minimálne pre automobilky aby pripravili svoje flotily.

Okrem zavedenia normy Euro 7 v roku 2025 bude na cestách väčší počet elektromobilov, ktoré nebudú produkovať žiadne lokálne emisie. Spaľovacie motory sa dostali do úzky, teda aspoň v Európe. Flotilový limit spotreby od roku 2021 je definovaný na 95 gramov CO2 / kilometer. Tento trend sa bude v najbližších rokoch výrazne zmenšovať. Plány do roku 2050 sú jasné – Európa má byť neutrálne z hľadiska CO2.

Alternatívny sa vymýšľajú už teraz. Pohon palivovým článkom, či iné zdroje energie na báze vodíka budú ešte potrebovať zrejme veľa rokov, kým sa budú vyrábať v množstvách kusov. Európska komisia takisto naznačila, že zatiaľ ešte nebol vydaný finálny verdikt. O návrhoch sa aktuálne iba rokuje za zatvorenými dverami. Za nimi sa nachádza konzílium odborníkov na environmentalistiku a automobiloví výrobcovia. Do konca roku 2021 by malo byť jasné, akým smerom sa EÚ pohne.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJfoundry-planet.com
Predchádzajúci článokAké zmeny čakajú Aston Martin a čo s tým má Mercedes ?
Nasledujúci článokTEST Nissan Juke DIG-T: Výrazný dizajn mu hrá do karát, ale tá motorizácia?