Po viac než 60 rokoch sa britská automobilka opäť ukáže na štartovnom rošte Formuly 1. Za týmto krokom je podpísaný kanadský miliardár. Aston Martin sa naposledy v F1 ukázal v rokoch 1959 a 1960. Absolvolali však len 5 veľkých cien. Tentokrát majú oveľa vyššie ambície.

AMR21

Po vskutku vydarenej minuloročnej sezóne chce tím nadviazať na úspech, tentokrát však pod iným menom. Aston Martin Cognizant Formula One Team. Takto znie celý nový  názov tímu F1. Tento tím môžeme poznať už z predošlých sezón, vtedy však pôsobili pod názvom Force India. V rukách Lawrenca Strolla prešiel tím dlhú cestu. Kanadský miliardár po príchode tímu zmenil meno na Racing Point. Monoposty tohto tímu boli na trati neprehliadnuteľné vďaka ich ružovej farbe.

Reštart kariéry?

Potom, ako Sebastian Vettel ukončil svoje nie veľmi úspešné pôsobenie vo Ferrari sa špekulovalo aj o možnom odchode 4 násobného majstra sveta do formulového dôchodku, ale Vettel sa po dohode s Lawrencom Strollom rozhodol upísať Aston Martinu. Asistovať mu v tíme bude syn tohto kanadského miliardára, Lance Stroll. Talentovaný mladík má za úlohu sa od Vettela hlavne niečo priučiť. Myslím, že toto duo dokáže v nadchádzajúcej sezóne v pohári konštruktérov zamiešať poradím.

Kópia mercedesu?

Minuloročný monopost tímu Racing Point mnoho ľudí označovalo za kópiu Mercedesu, dokonca bola podaná aj oficiálna sťažnosť. Tento rok sa monopost s označením AMR21 tiež náramne podobá na monopost Mercedes, ale dá sa odôvodniť faktom, že Aston Martinu dodáva motor práve mercedes. Samotnú formulu treba motoru istým spôsobom prispôsobiť a preto je istá podoba takmer nevyhnutná.

AMR21
Veľké ambície.

Lawrence Stroll vyhlásil, že podľa neho je práve návrat automobilky do formulového kolotoču najväčšou vecou, ktorá sa vo svete F1 za posledné dekády udiala. Tak ako aj vo svete osobných automobilov, aj v prípade F1 Aston mieri na najvyššie miesta. Ich plánom je v priebehu niekoľkých rokov útočiť nielen na prvenstvá v rámci veľkých cien, ale aj vyhrávať majstrovské tituly.

AMR21
Safety car.

Aston Martin sa nevracia do F1 len ako nový tím. Ďalšou novinkou je vozidlo safety car, ktoré od roku 1996 vždy prezentoval mercedes. V priebehu rokov sa na čele štartovného poľa vystriedalo niekoľko Mercedesov. Ten aktuálny, model AMG GT-R, ktorý krúži po okruhoch od roku 2018 nebude nahradený úplne. Bude sa striedať práve s Aston Martin Vantage, ktorý je poháňaný 4-litrovým twin-turbo motorom V8, pôvodom tiež z Mercedesu. Toto auto ponúkne výkon 535 koní, čo je o 25 viac ako má sériový Vantage. Bernd Mayländer, dlhodobý vodič safety caru sa má veru na čo tešiť.

SUV v F1.

Tak ako v prípade safety caru, došlo aj k čiastočnému nahradeniu medical car. V tomto prípade lekárske vozidlo nahradilo SUV, konkrétne jediný SUV model automobilky, DBX. Toto auto má sériový výkon 550 koní a maximálnu rýchlosť až 291 km/h. Otázkou zostáva, či dokáže tento britský mastodont stíhať monopostom ktoré dosahujú aj 1000 koní.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!