Nie je Niva ako Niva. Túto nepoznáte, no stále to je ona! Je modernizovaná, konečne vyzerá viac k svetu a môžeme sa na ňu detailne pozrieť.

Nová Lada Niva bude stáť na základoch prichádzajúcej generácie Dacie Duster. Na príchod tak máme ešte cca 2 roky. Ponuka Lady Niva je však aktuálne bohatšia, než predtým. K dispozícií sú totiž hneď dve. Niva Legend je tá pôvodná, hranatá, ktorá sa prakticky bez výrazných zmien vyrába od roku 1978. Druhá v ponuke, Niva Travel je jej nasledovníkom, ktorá sa vyrába od roku 2003 s logom Chevroletu. Americký gigant sa však v Rusku na to nakoniec vykašľal a AvtoVaz získal znova práva na výrobu názvu Niva. Dovtedy sa „Niva“ musela predávať ako Lada 4×4.

AvtoVaz novú Nivu však výrazne modernizoval. Rozlúčiť sa s legendou tak nebudeme musieť. O tomto radikálnom rozhodnutí sa však už vie dlhšie, no teraz máme k dispozícií vizáž aj podrobné informácie o vozidle. Niva Travel má konečne európske črty a nie je to tá hranatá Niva, na ktorú sme zvyknutí. Pre niekoho konečne, pre niekoho prečo.. Ruku na srdce. Po 18-tich rokoch by sa patrilo s vizážou už niečo spraviť.

Čo všetko je nové?

Nová je maska, svetlá, kapota, blatníky, kolesá, respektíve všetko čo viete zmeniť so zachovaním pôvodného skeletu. Zadná časť je osviežená LED svetlami a komplet je dokonaný zmenenými kolesami. K dispozícií bude aj verzia off-road s reálnym šnorchlom pre prívod vzduchu k motoru. Chýbať nebude ochrana spodku karosérie a takisto vo výbave nebudú chýbať off-roadové pneumatiky.

Niva sa však zmenila aj po interiérovej stránke. V kokpite tak nájdete novú, 8“ dotykovú obrazovku a Niva tak po desaťročiach konečne vstupuje do modernej sféry. Posádka vozidla si komfort užije aj vďaka lepšej izolácií a výkonnejšej klimatizácií. V ponuka bude nová Niva v piatich úrovniach vybaveniach – najlacnejšiu verziu predstavuje výbava Classic, tá na nasledovaná Comfort, cez Comfort Off-road, Luxe až po Luxe Off-road.

Nezabudla na svoj pôvod

Všetky prvky výbav majú rovnakú premennú. Je ním spoločná technológia. Pod kapotou má všetkých 5 vozidiel atmosférický štvorvalcový motor s výkonom 58,5 kW a krútiaci moment 127 Nm. Tento motor spĺňa emisnú normu Euro 6. Niva má pohotovostnú hmotnosť 1.485 kg a motor je spriahnutý s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Niva pochopiteľne nikdy neočarila svojim výkonom, no jej prednosti sú úplne niekde inde. Niva Travel nezanevrela na svojich predchodcov a stále tak má pohon oboch náprav, uzávierku centrálneho diferenciálu a takisto redukčný prevod. Svetlá výška novinky je 220 mm a takisto si stále zanechala svoje kompaktné rozmery. Rázvor náprav je 2.405 mm a dĺžka 4.099 mm. Prejazdovými a nájazdovými uhľami dokáže hravo schovať aj konkurentov oveľa zvučnejších mien.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJrg.ru
Predchádzajúci článokLexus LF-Z koncept – zdvihne vlajku značky na vrchol ?
Nasledujúci článokNová Toyota GR 86 oficiálne predstavená! Načo sa môžeme už teraz tešiť?