Domov Elektromobilita Mercedes-Benz EQS, prináša technológie ktoré nemá ani trieda S!

Mercedes-Benz EQS, prináša technológie ktoré nemá ani trieda S!

Mercedes-EQ, EQS 580 4MATIC, Exterieur, Farbe: hightechsilber/obsidianschwarz, AMG-Line, Edition 1;( Stromverbrauch kombiniert: 20,0-16,9 kWh/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 0 g/km) // Mercedes-EQ, EQS 580 4MATIC, Exterior, colour: high-tech silver/obsidian black, AMG-Line, Edition 1; (combined electrical consumption: 20.0-16.9 kWh/100 km; combined CO2 emissions: 0 g/km)

Mercedes prináša plnohodnotný elektricky sedan, na úrovni triedy S! EQS ponúka luxus, ohromný dojazd, moderné technológie a mnoho ďalšieho.

 Nemecká automobilka Mercedes-Benz sa snaží aby v budúcnosti ponúkala svojim zákazníkom vozidlá s čo najnižšími emisiami CO2. Od roku 2030 plánuje predávať viac než polovicu modelov s elektrickým pohonom. Vrátane plne elektrických vozidiel a hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete. Keďže to Mercedes neberie na ľahkú váhu a myslí aj do budúcna, práve tak je navrhnutý aj nový model EQS. Pri výrobe vozidiel sa budú používať materiály, ktoré šetria zdroje, napríklad podlahové koberce z recyklovaných vlákien.

Moderný exteriér

EQS sa vydalo vlastnou cestou, dizajn len jemne odkazuje na triedu S. Pri prvom pohľade sa výrazne líši od ostatných vozidiel aj kvôli vedeniu línii One Bow s dizajnom Cab Forward so splývajúcou zadnou časťou. Prednú časť vystihuje čierny panel s inovatívnymi svetlometmi, ktoré sú prepojené svetelným pásikom, spolu s obložením chladiča dodávajú jedinečný vzhľad. Obloženie chladiča sa dodáva aj s trojrozmerným vzorom hviezdy. Tento vzor je k dispozícii v AMG Line alebo Electric Art. Technológia svetlometov Digital Light premieta značky alebo výstražné symboly na vozovku. Každý svetlomet obsahuje svetelný modul s troma špičkovými a výkonnými diódami.

Odborníci na aerodynamiku odviedli precíznu detailnú prácu a podarilo sa im dosiahnuť novú rekordnú hodnotu. Vďaka tomu sa EQS stalo sériovým vozidlom s najlepšou aerodynamikou. Aj práve kvôli tomu sa zväčšil dojazd, ktorý je na úrovni až 770 kilometrov. K zvukovému komfortu vo vozidle prispieva aj veľmi nízka úroveň hluku vetra. EQS dokáže aj rýchlo spomaliť za čo môže veľmi dobrá rekuperácia. Rozpoznaním vozidiel idúcimi vpredu, vozidlo spomalí až do úplného zastavenia napríklad pred svetelnou križovatkou. Asistent ECO je optimalizovaný na danú situáciu a dokáže predvídať dopravnú situáciu.

Pozrime sa na interiér a technológie 

Novinkou v interiéri je navigácia s elektrickou inteligenciou a veľmi veľká obrazovka, ktorú si všimneme na prvý pohľad. Tri obrazovky sú umiestnené pod sklom na prístrojovej doske a vizuálne sa spájajú. OLED displej s uhlopriečkou 12,3 palca vytvára vlastnú oblasť aj pre spolujazdca. Zábavné funkcie sú dostupné len v konkrétnych krajinách v rámci zákonných predpisov. Softvér MBUX prispôsobuje používateľovi návrhy na rôzne funkcie infotainmentu, komfortné funkcie a funkcie vozidla. Navigácia trasu naplánuje, aby bola čo najrýchlejšia a najkomfortnejšia a zahrnie aj zobrazovanie nabíjacích staníc. Reaguje aj napríklad na dopravné zápchy alebo zmenu spôsobu jazdenia. Vizualizácia na infotainmente MBUX informuje, či je dostatočný dojazd pre návrat do štartovacieho bodu bez nabíjania. Počas výpočtu trasy sa vypočítajú aj náklady na nabíjanie počas zastávky a uprednostňujú manuálne pridané nabíjacie stanice.

EQS ako prvé vozidlo od značky Mercedes-Benz má možnosť aktivovať úplne nové funkcie vozidla, vďaka aktualizácii na diaľku v rôznych oblastiach. Pri kúpe nového EQS si samozrejme zákazníci môžu upraviť vozidlo podľa seba. K dispozícii je aj riadenie zadnej nápravy s uhlom natočenia kolies až do 10 stupňov. V sériovej výbave je to 4,5 stupňa.

Ďalšie vychytávky…

Kvalitu vzduchu v interiéri vytvára Energizin Air Control Plus. Funkcia je postavená na pilieroch, ako sú filtrácia, senzorika, koncepcia zobrazovania a úprava vzduchu. Filter HEPA zabraňuje jemným prachom a aj peľom. Pri nízkej kvalite vzduchu v interiéri, systém odporučí zatvorenie okien alebo posuvnej strechy. Na želanie sú dostupné aj automatické predné aj zadné dvere. Pri priblížení sa k vozidlu sa najprv vysunú kľučky dverí a následne sa automaticky dvere otvoria. Vďaka systému MBUX má vodič možnosť otvoriť zadné dvere pasažierom nasadajúcim dozadu.

EQS je vybavené až 350 snímačmi. Snímače slúžia na zaznamenávanie vzdialenosti, rýchlosti a zrýchlenia a mnoho ďalších. Nový model EQS sa dokonca dokáže učiť a rozširovať svoje schopnosti prostredníctvom systému umelej inteligencie UI. Vozidlo dokáže automaticky zaparkovať aj vyparkovať bez vodiča, napríklad v parkovacích domoch. Novinkou je aj funkcia Attention Assist, čo zabraňuje vodičovi pred mikrospánkom, vďaka kamere v displeji vodiča, ktorá analyzuje žmurkanie. Navyše EQS dokáže jazdiť automaticky aj v hustej premávke alebo počas zápchy.

Elektrický pohon

Dostupné sú dve verzie modelu EQS s označením 450+ a výkonom 245 kW (330 koní), 568 Nm, pričom poháňaná je výlučne zadná náprava. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 6,2 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 210 km/h.

Verzia EQS 580 4Matic disponuje výkonom 385 kW (516 koní), 855 Nm a samozrejme pohonom všetkých kolies. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy, čo je skoro o celé 2 sekundy rýchlejšie. Maximálna rýchlosť je rovnaká ako pri predchádzajúcej verzii.

Najvyššia verzia s výkonom 560 kW je plánovaná, ale nie je isté kedy sa jej dočkáme. Model EQS disponuje dvomi akumulátormi a ten väčší má využiteľnú kapacitu 107,8 kWh. Približne o 26 percent viac ako pri modeli EQC. Nabíjať je možné jednosmerným prúdom do 200 kW na rýchlonabíjacích staniciach. Po 15 minútach je batéria nabitá pre ďalších 300 kilometrov. V domácich podmienkach alebo verejných nabíjacích staniciach je možné EQS nabíjať prúdom do 22 kW.

Mercedes me Charge

Prostredníctvom služby Mercedes me Charge, potvrdila automobilka Mercedes-Benz, že množstvo energie natečie do siete obnoviteľných zdrojov energie. Toto nabíjanie je od roku 2021 súčasťou služby Mercedes me Charge. EQS má aj funkciu nabíjania Pripojiť a nabíjať (Plug&Charge). Ďalšou zaujímavosťou je aj najhustejšia nabíjacia sieť s viac ako 500.000 nabíjacími miestami v 31 krajinách a 200.000 z toho sa nachádza v Európe. Zákazníci Mercedes me Charge v Európe môžu so službou Ionity bez obmedzenia využívať rýchlonabíjacie stanice jeden rok od aktivácie bez poplatkov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.2 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokFalcon 8×8: Najväčšie hasičské vozidlo na svete na cestách neuvidíme
Nasledujúci článokBMW pokračuje v modelovej rade X. Chystá sa model X8 bude takto vyzerať?!