Domov News Nový Hyundai Kona N! Nemci by sa mali začať báť…

Nový Hyundai Kona N! Nemci by sa mali začať báť…

Hyundai predstavil nový športovo upravený model Kona N. Mestské SUV polahodí zákazníkom, ktorý hľadajú výkonné a komfortné vozidlo do mesta, ale dokonca aj na okruh! 

Pri modely Kona N sa prvýkrát spája výkonné SUV so športovými jazdnými vlastnosťami typické pre značku N. Okrem výkonu ponúka aj všestrannosť a praktické využitie, vrátane bezpečnostných prvkov.

Pozrime sa na to ale detailnejšie..

Hneď na prvý pohľad si môžeme všimnúť doplnené červené prvky, ktoré sú typické pre verziu N. Široký a sebavedomý postoj dodáva modelu Kona N  agresívny vzhľad. Spojenie obkladov na karosérii a krásne 19-palcové kolesá, navyše vyjadrujú aj športovosť.

Nárazníky lakované vo farbe auta pôsobia tiež o dosť krajšie ako v plastovom prevedení v základnej verzii modelu Kona. Špeciálna maska chladiča so zabudovaným logom N a agresívnejšie svetlomety nám dávajú najavo, že sa jedná o ostrejšiu verziu. Znak Hyundai sa presunul z kapoty do masky chladiča v tmavosivej farbe.

Keď sa na auto pozrieme z boku, môžeme si všimnúť športovú siluetu aj kvôli nízkej svetlej výške. SUV dostalo exkluzívne tmavo sivé disky, ktoré dopĺňajú červené strmene a logo N v strede kolies. Na bočných prahoch je vygravírované logo N.

Zadná časť sa stala jedinečnou aj vďaka strešnému spojleru s dvojitým krídlom, ktorý vytvára rovnováhu aby sa vozidlo lepšie udržalo na ceste. Trojuholníkové tretie brzdové svetlo je tiež súčasťou špecifických prvkov N, ktoré nechýba ani v tomto prípade. Dve veľké koncovky výfukov a červené linky vzbudzujú pozornosť. Automobilka Hyundai navrhla úplne novú modrú farbu Sonic Blue, špeciálne pre nový model Kona N. Dostupné sú ale aj ďalšie farby ako napríklad biela, čierna perleťová, jemne sivá, červená a modrá Performance Blue.

Výkonný motor a nové režimy?

Model Kona N poháňa benzínový 2.0-litrový štvorvalcový motor T-GDi s výkonom 205 kW (280 koní) a maximálnym krútiacim momentom až 392 Nm. Krútiaci moment sa zvýšil v strednom a vyššom pásme otáčok. K lepšiemu zrýchleniu dopomáha 8-stupňová dvojspojková prevodovka N DCT. Samostatné dve spojky v olejovom kúpeli majú lepšie chladenie a prispievajú k rýchlejšiemu preraďovaniu smerom nahor.

Hyundai prvýkrát predstavil prevodovku N DCT v modeli Veloster N, ktorý je dostupný na trhoch v Severnej Amerike a v Kórei. i30 N dostal túto technológiu v rámci faceliftu tiež. Prevodovka prináša aj nové funkcie, ktoré vyčaria vodičom úsmev na tvári. Jedná sa o prvky N Grin Shift, N Power Shift a N Track Sense Shift. Dané prvky používajú na radenie prevodových stupňov špeciálny softvér. Pre najlepší pocit športovej jazdy sa pod volantom nachádzajú aj páčky na preraďovanie v manuálnom režime.

Kona N disponuje aj systémom N Grin Control System a ponúka päť jazdných režimov. Eco, Normal, Sport, N a Custom menia charakter vozidla zmenou nastavení motora, podvozku, riadenia a hlavne aj zvuk výfukov. Režim Custom si môže vodič nastaviť podľa seba.

Zrýchlenie za menej ako 6 sekúnd?!

O emotívnejší zážitok z jazdy sa stará elektronický generátor zvuku Electronic Sound Generator (ESG) umiestnený na paneli karosérie. Umocňuje športový zvuk motora, ktorý vytvárajú nasávanie aj výfuk. V interiéri, na spodnej strane čelného skla, sa nachádza generátor zvuku motora dodávajúci do zvuku extra úroveň dramatického prejavu, aby tak podporil náladu vodiča. K perfektnému zvuku z výfuku a zážitku z jazdy prispieva aj variabilne ovládaná klapka vo výfuku. Variabilná klapka vo výfuku Variable Exhaust Valve System bude štandardnou súčasťou všetkých modelov KONA N.

Systém Launch Control nechýba ani v prípade nového modelu Kona N, keďže všetky vozidlá Hyundai N sú vybavené týmto systémom. Vodičovi umožňuje v suchých podmienkach vyštartovať s vozidlom ako profesionálny jazdec. Pri štarte systém používa reguláciu krútiaceho momentu. Vďaka systému Launch Control dokáže Kona N zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,5 sekúnd.

Do výbavy dostal Kona N aj elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál s označením N Corner Carving Differential. A viacero režimov elektronickej stabilizácie (ESC). Postará sa hlavne o vynikajúce výkony pri prejazde zákrutou. Kona N dokáže aj vypnúť pomalé rozbiehanie Creep Off, ktoré sa využíva najmä na okruhoch.

Pokročilá bezpečnosť

Aktívna bezpečnosť Hyundai SmartSense je vybavená mnohými asistenčnými systémami. Ako napríklad výstraha na odídenie vozidla vpredu, čo upozorní vodiča ak vozidlo pred ním odišlo a on nezareagoval včas. Výstraha pre zadné sedadlá ak by niekto opustil zadné sedadlá, vodiča to ihneď informuje.

Automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu pomocou kamery. Systém autonómneho núdzového brzdenia v prípade, že by sa pred vozidlom nachádzal chodec alebo cyklista, vozidlo spustí výstrahu a aktivuje brzdy ak je to nutné. Bezpečnostný prvok eCall v prípade nehody s aktivovanými airbagmi automaticky upovedomí záchranné zložky. Prvok môžu aktivovať stlačením tlačidla aj cestujúci.

Športový interiér

Interiér je rovnako ako aj exteriér zameraný na športový nádych. Vysoko kvalitné materiály a kovové pedále sú súčasťou výbavy tiež. Špičkový športový volant, ktorý je tvarovaný tak aby mal čo najlepšie uchopenie a rozloženie tlačidiel.

Dve tlačidlá N na volante sú programovateľné, tým pádom umožňujú uložiť si vlastné nastavenia vozidla jednoducho ich stlačením aj aktivovať. Páka ručnej brzdy dostala nešmykľavú perforovanú kožu a hrubší priemer. Môžeme si všimnúť aj viacero prvkov vo farbe Performance Blue a krásne detaily v podobe loga N na voliči prevodovky, ručnej brzde, prahoch dverí a aj na sedadlách.

Kona N je dostupný s čiernym balíkom farieb N so športovými škrupinovými sedadlami. Na výber je čalúnenie látkou, kožou alebo semišom. Všetky varianty sú dostupné s vyhrievaním predných sedadiel už v štandarde a na požiadanie sú vyhrievané aj zadné sedadlá. Výrazne lepšie tvarované boky sedadiel vytvárajú lepšiu oporu v zákrutách.

Konektivita

Nový model Kona N je vybavený 10,25-palcovou digitálnou N prístrojovou doskou so športovým zobrazením. Rovnako ako aj 10,25-palcová dotyková obrazovka infotainmentu. Performance Driving Data System zaznamenáva a zlepšuje jazdecké schopnosti vodiča na dotykovej obrazovke. Zobrazuje aj údaje z jazdy ako napríklad výkon, krútiaci moment a tlak turbodúchadla.

Systém dokáže aj merať čas kola a zrýchlenia ako v napríklad pretekárskom aute. Na každodenné pohodlné jazdenie nechýbajú ani prvky ako Apple CarPlay, Android Auto a Bluelink Connected Car Services. Vďaka hlasovému ovládaniu môže vodič povelmi ovládať rôzne prvky. Napríklad ako klimatizácia, vyhrievanie spätných zrkadiel alebo vyhrievanie volantu. Performance Head-Up Display v režimoch Sport alebo N premieta informácie o otáčkach, rýchlosti či odporúčanie momentu preradenia.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokJe rozhodnuté, Bratislava nakúpi najdlhšie trolejbusy na svete za 5O miliónov EUR!
Nasledujúci článokParadox doby? V Európe downsizing, v Číne VW ponúka VR6 s turbom…