Áno, ak ste si po prečítaní nadpisu predstavili vozidlo ktoré má výfuky o veľkosti lodných diel, limitovaný počet kusov, cenu postavenú do stratosféry, a zadný spojler veľkosti balkóna jednoizbového bytu, tak ste trafili.

Ako býva u Ferrari zvykom, v časoch keď vo svete motoršportu, obzvlášť teda F1 sa príliš nedarí prichádzajú na cesty tie najrýchlejšie superšporty a hyperšporty.

Behom víkendu totiž Ferrari odhalilo nové extrémne okruhové náčinie. Ide o vylepšenú verziu, vylepšenej verzie 499-kusového vrcholu ponuky Ferrari LaFerrari. Laferrari aj ostrejšia verzia FXX K, sú už dávno vypredané. Nové FXX K Evo sa sídce nepýši vylepšeným výkonom, ale neuveriteľne prepracovanou aerodynamikou a zníženou hmotnosťou. To samozrejme vyústilo do lepšej dynamiky.

Motorový priestor ostal nezmenený. Atmosférický dvanásť valec produkuje 860 koní v 9200 otáčkach za minútu a 750 Nm pri 6500 otáčkach za minútu. Máme tu aj známi elektromotor, ten produkuje 190 konských síl. Sústava teda ponúkne slušných 1050 koní a 900 Nm. O prenos výkonu sa stará sedemstupňový dvojspojkový automat. O decelráciu sa starajú karbon-keramické brzdy brembo.

V zadnej časťi vozidla je neopomenuteľné prepracované krídlo s dvojitým profilom. Na týchto zmenách sa pracovalo mesiace, na rôznych simulátoroch. Úroveň prítlaku by mala byť približne ako v závodných sériach GT3. Konkrétne oproti FXX K je zlepšenie o 23%, oproti LaFerrari o celých 75%. Teda pri rýchlosti 200km/h FXX K Evo generuje 630kg prítlaku. Pri maximálnych tempách je to až 830kg.

Samozrejme prepracované sú aj predné partie, nevynímajúc nárazník, nové spodné partie ale aj cele zavesenie. Ako sme spomínali vylepšená verzia nieje ťažšia ako pôvodné FXX K teda hmotnosť bude na úrovni menej ako 1160kg.

Ferrari ponúka FXX K Evo buď ako nový kus alebo ako paket, už aktuálnym majiteľom verzie FXX K. Počet kusov ktoré budú vyrobené nieje zatiaľ známi.