Domov News Abarth sa púšťa do ďalšej limitovanej verzie, tentoraz ide o oslavu Formuly...

Abarth sa púšťa do ďalšej limitovanej verzie, tentoraz ide o oslavu Formuly 4.

Ten, kto ho raz okúsil, zamiluje sa znova. Abarth je naozaj pravým talianom, so všetkým, čo k tomu patrí. Aktuálne však prichádza limitovaná verzia oslavujúca Formulu Italia.

Poslednou limitkou bol exkluzívny Abarth 695 Esseesse, ktorý vznikol ako spomienka na model z roku 1964. Nikto však nečakal, že v priebehu mesiaca prídu s ďalšou limitovanou verziou. Novinka F595 odkazuje na Formulu a takisto pod kapotou sa tento motor nachádza. Teda, „jakš-takš“. V útrobách totiž drieme 1,4-litorvý T-Jet motor spĺňajúci emisie Euro 6D Final, ktorý je taktiež základom pre monopost Tatuus. Práve s týmto motorom sa jazdia závody Formuly 4 v Taliansku a Nemecku.

Rozdielom však je to, že výkon Formuly 4 je obmedzený na 160 koní, kdežto limitovaná verzia Abarthu F595 sľubuje výkon až 123 kW / 167 koní a maximálny krútiaci moment 230 Nm. Okrem samotného motoru sa však v útrobách nachádza aj turbodúchadlo Garrett s kompresiou 9:1 a krútiaci moment sa dostaví už od 2.250 ot./min. Motor bude kombinovateľný s manuálnou a automatickou prevodovkou. Ostatne, dúfame v to, že robotizovaný automat v tomto Abarthe bude lepšie vyladený, než je tomu u aktuálnej verzie. Samozrejme, všetko je to iba o zvyku a s touto prevodovkou musí vedieť človek narábať. Taktiež nebudú chýbať pádla pod volantom a tak prípadný medziplyn vie dodať to správne „chrapčanie“.

Výfukové ústrojenstvo ostáva rovnaké ako pri výbave Competizione, čiže Record Monza Sovrapposto, so štvoricou koncoviek. Tieto však nie sú dané pozdĺžne, ale vertikálne. Spojenie turbomotora s výfukovým systémom tak dokáže z pokoja na hranicu 100 km/h vystreliť v priebehu 7,3 sekundy s manuálnou prevodovkou, s automatickou za 7,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je 218 km/h.

Nezabúdajme na odpruženie značky Koni, ktorá dokáže vďaka adaptívnej technológií mať v štandarde chladenie kotúčových bŕzd. Tieto kotúče boli navrhnuté priamo v dielni Abarth. Majú priemer 284 mm vpredu a 240 m mvzadu.

Po interiérovej stránke dostanete kožený volant a športové sedadlá Abarth. Tie však môžu byť nahradené značkou Sabelt. Aj ostatné interiérové prvky sú osadené skôr do čiernej farby. K dispozícií bude ako hatchback, tak aj ako kabrio. Auto bude štandardne obuté na 17“ čiernych diskoch Sport, chýbať taktiež nebude plaketa F595, aby bolo jasné o akú limitovanú verziu ide.

New Abarth F595 - Fiat

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNová Fabia je lacnejšia ako tá predchádzajúca, stojí necelých 12 000 a ponúka…
Nasledujúci článokTEST Hyundai Kona Comfort 1,0 T-GDi, bohatá výbava za rozumnú cenu