Nová generácia kompaktíku od Mercedesu, trieda A sa oficiálne odhalí až v marci budúceho roka, no ako bude novinka vyzerať z vnútra si môžeme prezrieť už teraz!

Za predchodcu triedy A môžeme považovať radu 190, resp. W201. Tento model sa však stal oficiálnym predchodcom triedy C, strednej triedy. Prvé „áčko“ začalo svoju históriu písať v roku 1997. Prvý koncept však prišiel v roku 1993 v podobe Vision A, z ktorého vtedajší model vychádzal. Na prvý pohľad auto zaujalo svojimi tvarmi karosérie a takzvanou „sandwich floor“ – v preklade podlahou, ktorá umožnila splniť aj tie najnáročnejšie nárazové testy. Druhá generácia W169 prišla v roku 2004 a svoje meno len ďalej rozvíjala. Zlom pre áčko došiel roku 2012, kde namiesto „wannabe MPV“ karosérie prišli Nemci s ostrým hatchbackom. Trieda W176 priam kričala po svojej vrcholnej verzii 45 AMG, ktorej sme sa aj nakoniec dočkali.

Aká bude teda štvrtá generácia tohto jedného z najpredávanejších modelov Stuttgartskej automobilky? Ako sme si mohli po rokoch zvyknúť, automobilka s hviezdou na kapote nám najskôr predstavuje interiér. Na celok si budeme musieť počkať do budúcoročného autosalónu v Ženeve.

Na prvý pohľad by nikto nepovedal, že sa jedná práve o najmenší model značky. Interiér skôr pripomína luxusnejší sedan vyššej triedy. Bonusom sú aj futuristické detaily, ktoré vidno na fotkách. Za akúsi pomyselnú „interiérovú revolúciu“ môžeme označiť to, že automobilka Mercedes-Benz sa nadobro lúči s analógovými budíkmi. Základom palubnej dosky bude tvoriť pätica okrúhlych výduchov klimatizácie s dizajnom turba. Vidno tu aj úplne nový panel pomocou ktorého sa bude ovládať klimatizácia. Prepracovanejší je aj volant, nová generácia združeného ovládača, či inak osadený panel obrazoviek.

Ako bolo spomenuté, analógové jednotky už nebudú k dispozícií, no budete mať na výber z troch variant. V štandarde bude ponúkaná dvojica 7“ displejov, vo vyššej výbave budete môcť siahnuť po kombinácii 7“ a 10,25“ obrazovky a na záver v najvyššej výbave dostanete dva 10,25“ displeje s technológiou lepeného skla, vďaka ktorej bude lepšia grafika displejov ale aj spracovanie a animácie.

Do tohto kompaktu bude možné dodať nielen vyhrievanie a chladenie sedačiek ale aj funkciu masáže. V ponuke takisto nebude chýbať aj výrazné zastúpenie podsvietenia interiéru, ktoré bude obsahovať až 64 odtieňov. Oficiálne správy hovoria aj o zväčšení priestorov- pribudlo 7mm na hlavu, 9 mm na ramená a 35 mm na lakte. Rovnako viac miesta dostanú aj pasažieri sediaci vzadu. Bude možnosť voľby s delením sedadiel 60:40 alebo 40:20:40. Na záver dobrou správou je aj to, že sa nám zväčšil batožinový priestor o 29 litrov, čiže na konečných 370 litrov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBentley Grand Convertible by Mulliner – nie každé auto potrebuje okolo seba rozruch.
Nasledujúci článokBMW 6 Series Gran Turismo 630d xDrive – prvá jazda