Domov MOTO Moto News TEST BMW S1000R. Ponúkla všetko čo sme od nej čakali a aj...

TEST BMW S1000R. Ponúkla všetko čo sme od nej čakali a aj niečo navyše

Dnes sa pozrieme na jednu krásku z Nemeckej dielne BMW s presným označením S1000R.

Sko nám spadá do kategórie naháčov so srdcom superšportu.  Motorka BMW S1000R nie je zrovna najpohodlnejšia, jazda s ňou je zážitkom a rýchlo si na ňu zvyknete. Poďme si rýchlo preletieť technické parametre a potom sa pustime do samotnej jazdy s touto kráskou.

Technické parametre

Srdcom Ska je radový štvorvalec s objemom 999 centimetrov kubických a výkonom 165 koni. Áno sú aj silnejšie motorky, avšak S1000R-ke tých 165 koní bohato stačí a zábavy si s ňou užijete viac než dosť. Na každé pridanie plynu reaguje skoro okamžite a veľmi presne. Vďaka systému Ride by Wire si reakciu plynu nastavíte presne tak, ako  potrebujete pri nastavení jazdných režimov, ktoré si rozoberieme neskôr.

 

O zastavenie sa vám tu postarajú vpredu duálne kotúče s priemerom 320 milimetrov so štvorpiestikovými strmeňmi s ostrou a presnou reakciou na podnet z páčky. Vzadu je to zase 220 milimetrový kotúč s jednopiestikovým strmeňom. O stabilitu na ceste sa nám stará vpredu upside-down vidlica, ktorá je elektronicky nastaviteľná s priemerom 45 milimetrov. Vzadu je to zase hliníková kyvná vidlica s centrálnym pružením, ktorá je taktiež elektronicky nastaviteľná. Pruženie je ladené športovejšie a vďaka nastaviteľnosti celého aparátu pruženia si ho viete prispôsobiť presne na cestu, ktorou chcete ísť. Neprekvapí vás ani nerovnosť v zatáčke s ktorou si Sko s prehľadom poradí.

Do nádrže sa vám zmestí 16,5 litra benzínu čo vám pri kľudnej jazde a priemernej spotrebe 6,2 litrov, čo udáva BMW malo vystačiť na 300 kilometrov. Po pravde som sa horko ťažko dostal cez 200 kilometrov od plnej po rozsvietenie kontrolky rezervy.
Riadidlá sú trošku širšie a pomerne nízko uložené, čo vás núti k skôr športovejšiemu posedu a zaťaženiu predku.


Sedlo je štandardne vo výške 830 milimetrov. Pri tejto výške sedla som s mojou výškou 180 centimetrov pohodlne dočiahol na zem. Pre tých nižších je možnosť vybaviť Sko aj znížením sedla s hodnotou 810 milimetrov alebo ho naopak podvihnúť na 850 milimetrov.
Aj keď je sedlo tvrdšieho charakteru sedí sa na ňom pohodlne. Otázne je aký pohodlný bude posed pri dlhých výletoch.

Ovládateľnosť

Na pravej rukoväti nájdete ovládanie vyhrievania rukovätí a prepínanie jednotlivých jazdných režimov. V našom testovanom Sku boli presne štyri. Rain, Roude, Dynamic a Dynamic Pro. Pro-čko je plne nastaviteľné a dovolí vám snáď najviac a zároveň sa s ním dá najlepšie zabaviť. Akurát škoda, že je len za príplatok. V ostatných režimoch je zápach elektroniky až príliš znateľný až miestami som mal dojem, že mi stačí oprieť sa a sledovať ako si s tým všetkým, čo pre ňu cesta pripraví, poradí.

Na ľavej rukoväti nájdeme zase ovládanie tempomatu, svetiel, výstražné svetlá, nastavenie trakčnej kontroly a nastavenie pruženia. Taktiež v niekoľkých predvolených režimoch. Ďalej tu nájdeme aj otočný volič ktorým sa hýbete v nastaveniach. Tu by som akurát tak vytkol, že kvôli spomínanému otočnému voliču, ktorý funguje pekne a bez zaváhania je trochu horšie dostupné ovládanie smeroviek.

Technológie

Všetky informácie máte pod kontrolou na 6,5 palcovom prehľadnom TFT displeji s niekoľkými grafikami kde si určite vyberiete tú svoju. K pohodliu vám prispeje aj bezkľúčový systém štartovania. Ktorý funguje na výbornú. Štandardom sa už stáva Full LED osvetlenie, čo v tomto prípade dovolilo úplne odstrániť z tejto rovnice zadné svetlo. Všetky funkcie svetiel boli integrované do zadných smerových svetiel. Na tento pohľad som si síce musel zvykať. Zároveň to aj ušetrilo pár gramov na celkovej hmotnosti. Hmotnosť je presne 199 kilogramov a s príplatkovým M balíkom vrátane karbónových kolies sa dostanete až na hodnotu 194 kilogramov.

Pár slov na záver

Motorka BMW S1000R je veľmi dobre ovládateľná. Keď som si ju preberal a začali sme si na seba zvykať tak som ju v prvej zákrute musel ťahať naspäť do vzpriamenej polohy lebo v zátačkách sa naozaj cíti ako doma. V každej zákrute od vás chce aby ste ešte pridali a naklonili ju ešte viac a viac. Cena začína na 14 450€ a končí nad hranicou až 22 000€, my sme mali Sko v hodnote cez 18 000€, čo je zlatý stred a naozaj ponúkla všetko čo sme od nej čakali a dokonca aj čo sme nečakali.
Kolesami nadol priatelia.

NÁZOV : BMW S1000R
MOTOR : 999 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 199 kilogramov
VÝŠKA SEDLÁ : 830 mm
ZÁKLADNÁ CENA : od 14 450€

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokOsemročná Tesla ako dôkaz “ekologickosti” elektromobilov
Nasledujúci článokStellantis hlása návrat do segmentu B. Pôjde naozaj o Fiat Punto?