Domov News Aston Martin Valkyrie môže konkurovať závoďákom

Aston Martin Valkyrie môže konkurovať závoďákom

Vývoj hyperautomobilu Aston Martin Valkyrie dosiahol nový míľnik, pretože inžinieri firmy zahájili testovanie na ceste nadchádzajúcej vlajkovej lode s V12 motorom uprostred.

Tento model uvedú na trh v druhej polovici roka 2021. Testuje sa prvýkrát na verejných komunikáciách vo Veľkej Británii, kompletne s poznávacou značkou. Testovanie na ceste je však v počiatočných fázach. Auto zatiaľ pilotoval iba hlavný testovací jazdec Chris Goodwin na cestách okolo okruhu Silverstone. Tam v posledných týždňoch prebiehalo dynamické hodnotenie modelu Valkyrie.

V najbližších týždňoch sa tím inžinierov z Aston Martin a Red Bull Advanced Technologies rozvetví mimo miestnych komunikácií k Aston’s Gaydon HQ a okruhu Silverstone a pustí sa do celej série cestných testov v reálnom svete.

Hybridná technológia a neskutočný výkon

Aston Martin vydal komplexnú špecifikáciu pre Valkyrie. Tá potvrdila, že hybridné pohonné ústrojenstvo V12 bude produkovať kombinovaný výkon 1 160 koní a krútiaci moment 900 Nm. Sériový model Valkyrie bude tiež vybavený systémom obnovy kinetickej energie (KERS). Pôjde o podobný systém, aký sa používa v monopostoch formuly 1.

Hybridná technológia Valkyrie bola vyvinutá spoločne s firmami Integral Powertrain Ltd a Rimac. Tieto firmy dodávali elektrické motory a batérie. Elektromotor má svoje miesto pri prevodovke modelu Valkyrie a sám poskytuje krútiaci moment 280 Nm. Ide o podobné údaje ako najsilnejší 1,6-litrový štvorvalec Nissan Qashqai.

Bez hybridného systému atmosférický 6,5-litrový V12 Aston Martin produkuje 1 000 koní pri 10 500 ot/min a krútiaci moment 740 Nm pri 7 000 ot/min, zatiaľ čo jeho obmedzovač je stanovený na 11 100 ot/min. Bol vyvinutý spoločnosťou Cosworth a Red Bull Racing s využitím odborných znalostí získaných z ich aktivít vo Formule 1.

Iba zopár kusov

Aby sa zvýšila spoľahlivosť motora, väčšina jeho vnútorných komponentov (vačkové hriadele, kľukový hriadeľ, piesty a podobne) je frézovaná z pevného materiálu. Jeho ojnice sú tiež titánové, aby pomohli udržať hmotnosť na minime. Výsledkom je motor, ktorý váži 206 kg.

Motor V12 však slúži na držanie zadnej časti Valkyrie pohromade. Je to prvok konštrukcie podvozku automobilu. Ten podporuje zadné kolesá a zavesenie kolies a jeho vybratie predelí Valkyrie na polovicu a vymaže fyzické spojenie medzi prednými a zadnými kolesami.

Bude postavených iba 150 kusov toho modelu, ktoré budú jazdiť po cestách. Všetky sa už však minuli za cenu medzi 2 až 3 miliónmi libier. K cestne legálnym modelom Valkyrie potom neskôr pribudne obmedzený počet 25 modelov AMR Pro, ktoré sú určené len pre zážitok na trati.

Dizajn jednoducho píše

Valkýra má nízku a nekompromisnú karosériu a je navrhnutá tak, aby bola čo najbližšie k cestnému automobilu formuly 1. Dizajnu automobilu ako takému dominujú zákony aerodynamiky. Dva obrovské tunely Venturi vedú po oboch stranách kokpitu a obklopujú motor. Spolu s dvoma vetracími otvormi v prednom splitteri Valkyrie. Aston Martin tvrdí, že poskytujú „značné zisky“ v prítlaku.

Karoséria je ľahká a je vyrobená hlavne z uhlíkových vlákien a dodáva vozidlu skvelý pomer výkonu a hmotnosti. Odpruženie je úplne nové a jeho usporiadanie navrhnuté tak, aby bolo použiteľné na cestách a bolo schopné vyrovnať sa s prítlakom, ktorý vozudlo samo vytvorí. To bude v modeloch AMR Pro prítlak až 1 000 kg.

Minimalizmus v praxi

Interiér Valkyrie je symfóniou minimalizmu, pričom väčšinu viditeľných povrchov zdobia nahé uhlíkové vlákna. Interiér obsahuje iba niekoľko tlačidiel a centrálny dotykový displej. Zdá sa, že volant je priamo z vozidla Le Mans. Skupina tlačidiel a prepínačov namiesto bežných páčok má úlohu ovládať ovládacie prvky a funkcie jazdy.

Sedadlá sú priamo na s

kelete z uhlíkových vlákien, pričom Aston Martin od vodičov očakáva, že zaujmú polohu „v ľahu“. Tá bude pripomínať dnešné pretekárske autá formuly 1 a vozidlá typu Le Mans Prototype. Štandardne bude k dispozícii štvorbodový pás, ale v prípade, že kupujúci chcú stráviť veľa času na trati, môže byť špecifikovaný systém so šiestimi bodmi.

Michelin poskytne pneumatiky pre model Valkyrie. Aston potvrdil, že jeho hyperauto bude jazdiť na zmesi francúzskej spoločnosti Michelin Pilot Sport Cup 2 s rozmermi 265/30 ZR20 vpredu a 325/30 ZR21 vzadu. Pneumatiky budú na tesno okolo kolies z horčíkovej zliatiny vybavených stredovými poistnými maticami určenými pre závod, aby sa znížila neodpružená hmotnosť.

Technologické partnerstvá

Spolu so spoločnosťami Cosworth a Red Bull Racing sa spojili Alcon a Surface Transforms a poskytli Valkyrie ľahký a výkonný brzdový systém. Nemecký výrobca technológie Bosch bude dodávať systému Hyperction Traction Control System, elektronický stabilizačný program a riadiacu jednotku motora.

Prevodovka je úplne na mieru. Vyvinuli ju závodný tím Red Bull špeciálne pre model Aston Martin Valkyrie. Generálny riaditeľ spoločnosti Aston Martin Andy Palmer povedal: „Toto je auto bez výhovoriek, najluxusnejšie auto vo svojej triede, ale aj najrýchlejšie. Toto auto má schopnosť prejsť okruh Silverstone rovnako rýchlo alebo rýchlejšie ako auto F1 alebo LMP1.“

Newey priznal, že už dlho chce postaviť cestné auto. Povedal, že je to ambícia, ktorú mal od šiestich rokov. “Príležitosť rozvíjať a realizovať tieto nápady s tímom z Aston Martin je ohromne vzrušujúca. Umožňuje nám to preniesť technológiu, ktorú sme vyvinuli v F1, do novej sféry.”

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoExpress
Predchádzajúci článokTradičná automobilka búra tradície. Morgan mieri do terénu
Nasledujúci článokTEST BMW 128ti, nabitý hatchback, ktorý to nebude mať vôbec ľahké